اطلاعیه

مقالات انگلیسی درباره منطق فازی با ترجمه تخصصی ۲۰۲۳-۲۰۲۴

در این صفحه مجموعه مقالات انگلیسی علمی پژوهشی و علمی ترویجی (مروری) جدید درباره منطق فازی – مجموعه های فازی  – Fuzzy logic – Fuzzy sets با ترجمه تخصصی مربوط به سال های ۲۰۲۴ – ۲۰۲۳-۲۰۲۲ و … از مجلات (ISI, JCR, اسکوپوس Scopus و…) و نشریات معتبر الزویر ( ساینس دایرکت ) ، امرالد ، اسپرینگر ، وایلی و .. موجود می باشد- مقالات ترجمه شده در مورد منطق فازی کاملا تخصصی ، روان و سلیس به زبان فارسی به صورت فایل وورد WORD ترجمه و تایپ شده اند. این مقالات به عنوان مقاله بیس برای نگارش پروپوزال و پایان نامه های مرتبط با منطق فازی (مقاله بیس درباره منطق فازی ۲۰۲۳ ) نیز قابل استفاده می باشند. مقالات ISI در مورد منطق فازی در لیست موجود می باشد.- دانلود مقالات انگلیسی ، رایگان می باشد –مقاله ISI  در مورد منطق فازی  ۲۰۲۴ به لیست اضافه شد

مقالات انگلیسی با ترجمه تخصصی 2020-2019

مقالات بیس پایان نامه در تمامی رشته ها

برای مشاهده جزییات و دانلود مقاله انگلیسی در مورد منطق فازی

بر روی عنوان مقاله مورد نظر کلیک نمائید

مقالات انگلیسی در مورد منطق فازی با ترجمه فارسی

  1. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۱ یک رویکرد تصمیم گیری چند معیاره ترکیبی برای مسئله انتخاب مشاور در پروژه ERP

  2. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۱ یک مدل بهینه سازی فازی برای طراحی یک شبکه کارآمد برای زنجیره تامین خون تحت عدم قطعیت و اختلال
  3. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۰ برآورد اطلاعات ناقص در تصمیم گیری گروهی: چارچوبی از محاسبات دانه ای
  4. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۱۹ تجزیه و تحلیل نرخ ارز و تولید ناخالص داخلی (GDP) توسط سیستم استنتاج فازی عصبی تطبیقی (ANFIS)
  5. مقاله ترجمه شده ۲۰۱۸ : مدل سازی فازی از تجارت سهام با شمعدان فازی
  6. مقاله ترجمه شده ۲۰۱۸ : اختصاص منابع انسانی در سازمان های تحت شرایط بحران
  7. مقاله ترجمه شده ۲۰۱۸ : مدل طرح ریزی فازی نامطمئن متغیرهای کلامی برای تصمیم گیری چند معیاره برای سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری بیمارستان
  8. مقاله ترجمه شده ۲۰۱۸ : سازگاری سیستم های دانش سازمانی و مدیریت دانش برای بهبود کارایی و اثربخشی عملکرد
  9. مقاله انگلیسی با ترجمه  ۲۰۱۸ : یک راه حل یکپارچه در بودجه بندی سرمایه فازی
  10. مقاله ترجمه شده ۲۰۱۷ : اعمال تکنیک های تصمیم گیری در پروژه های مهندسی عمران
  11. مقاله ترجمه شده روند تصمیم گیری گروهی چند معیاره یکپارچه: انتخاب حسابدار ارشد
  12. مقاله ترجمه شده تجزیه و تحلیل عملکرد کسب و کار بانکی و ریسک بازار با استفاده از DEA فازی
  13. مقاله ترجمه شده بررسی بهره وری شعب بانکی میان منطقه ای با استفاده از تحلیل پوششی داده های فازی
  14. مقاله ترجمه شده ۲۰۱۵ : ارزیابی بلوغ مدیریت ریسک شرکت‌های ساختمانی در بحث تحویل پروژ‌ه زیربنایی در کشور نیجریه
  15. مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی ۲۰۱۳: سلسله مراتب یکپارچه سازی کارت امتیازی متوازن به زبان فازی برای ارزیابی عملکرد، اتاق عمل در بیمارستان
  16. مقاله لاتین با ترجمه ۲۰۱۵: ارزیابی تکنولوژی های طرز رفتار با ضایعات بهداشتی با استفاده از یک مدل مرکب تصمیم گیری چند معیاره
  17. مقاله لاتین با ترجمه ۲۰۱۵: مطالعه ای تطبیقی در مورد سیستم های هزینه یابی مبتنی بر فعالیت: رهیافت های سنتی، فازی و مونت کارلو
  18. مقاله لاتین با ترجمه ۲۰۱۳: پیشرفت های جدید در ارزیابی و مدیریت عدم قطعیت
  19. مقاله لاتین با ترجمه ۲۰۱۳: نقشه های استراتژیک فازی شناختی در اندازه گیری عملکرد فرایند کسب و کار
  20. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۱۲: ارزیابی چند بعدی عملکرد سازمانی: یکپارچه سازی BSC و AHP
  21. مقاله ISI با ترجمه فارسی ۲۰۱۲: استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد اشاعه E-SCM : یک دیدگاه چند فازی

مقالات انگلیسی در مورد منطق فازی بدون ترجمه فارسی

  1. مقاله انگلیسی ۲۰۲۴ چارچوب استراتژیک بالقوه برای مدیریت زنجیره تامین سبز در بخش انرژی با استفاده از مدل تصمیم گیری واسپاس و AHP فازی تصویری 𝑞-rung
  2. مقاله انگلیسی ۲۰۲۳ ارزیابی پروژه هوش مصنوعی در صنعت نرم افزار بر اساس فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی و سیستم های تطبیقی پیچیده
  3. مقاله انگلیسی ۲۰۲۳ روش تاپسیس فازی فیثاغورث برای انتخاب تامین کننده سبز در صنایع غذایی
  4. مقاله انگلیسی ۲۰۲۱ منابع سرمایه انسانی کارآفرینان و رشد فروش شرکت گردشگری: آنالیز تطبیقی کیفی مجموعه فازی
  5. مقاله انگلیسی ۲۰۲۰ توانمندسازی نوآوری در مواجهه با عدم قطعیت از طریق دوسو توانی فناوری اطلاعات: تجزیه و تحلیل تطبیقی کیفی مجموعه فازی از SME های خدمات صنعتی

دانلود رایگان مقالات ترجمه شده رویکرد فازی

تاریخچه منطق فازی

Fuzzy logic یک نوع منطق است که روش های متنوع نتیجه گیری در مغزبشر را جایگزین الگوهای ساده تر ماشینی می کند. مفهوم منطق فازی نخستین بار درجهان، توسط دانشمند برجسته ایرانی، پروفسور لطفی زاده، پروفسور دانشگاه برکلی در کالیفرنیا در سال ۱۹۶۵ ارائه گردید و نه تنها به عنوان یک متدولوژی کنترل در حوزه هوش مصنوعی ارائه شد، بلکه راهی برای پردازش داده ها، بر مبنای مجاز کردن عضویت گروهی کوچک، به جای عضویت گروهی دسته ای، ارائه کرد.

به عبارتی پروفسورلطفی زاده اینطور استدلال کرد که مغز بشر به ورودی های اطلاعاتی دقیق نیازی ندارد، بلکه قادراست تا کنترل تطبیقی را به صورت بالایی انجام دهد و این در مورد ماشین نیز صادق است.

منطق فازی چیست؟

ساده ترین تلقی برای تعریف منطق فازی این است که ” منطق فازی جواب یک سوال را به جای تقسیم به دو بخش درست یا نادرست،در اصل به یک محدوده جواب در این بین توسعه داده است”. نمونه معمول آن،وجود رنگ خاکستری در طیف رنگی بین سیاه و سفید است.

اما دایره عمل منطق فازی،از این هم گسترده تر است و می توان با استفاده از قواعد منطق فازی ، جواب های فازی متناسب با پرسش را ارائه نمود. برای مثال، جمله ” زمانی که باران می بارد، شما خیس می شوید” جمله نامفهومی نمی باشد، اما جمله ” زمانی که مقداری باران می بارد، شما مقداری خیس می شوید” می تواند از نظر مقدار بارش باران یا مقدار خیس شدن ، واژه های مختلفی را به جای واژه ” مقداری ” بپذیرد.

واژگانی از قبیل { کم ، زیاد، خیلی کم ، خیلی زیاد، قدری و … } این واژه ها واژه های زبان شناختی نام دارند، یعنی با مقادیر ریاضی نمی توان مقدار مشخصی را به آنها ربط داد.

اینجاست که منطق فازی وارد عمل می شود و با استفاده از مجموعه های فازی ، برای متغیر میزان بارش باران، مجموعه ای را به شکل زیر صورت می دهد:

میزان بارش باران= { کم ، زیاد، خیلی کم ، خیلی زیاد، قدری و … }

باید پذیرفت قواعدی نظیر این زیبا هستند، زیرا این ها قواعد بشری هستند. آنها نمونه خوبی هستند برای اینکه ما چطورفکر می کنیم و چطور نتیجه می گیریم

منطق فازی به ما اجازه میدهد که بجای سفید وسیاه و مطلق و قطعی اندیشی خاکستری بیندیشیم و بجای آنکه بگوییم “”این موضوع خلاف مقررات است”” بگوییم “” این موضوع ۹۰ درصد منطبق بر مقررات است !!! “” پس اجرا میشود.

درست مثل زمانیکه بر طبق الگوی خط کشی محل پارک ماشینها در یک پارکینگ جایی برای پارک خودروی شما نیست ولی شما گوشه ای را برای پارک ماشین خود می یابید بدون آنکه راه کسی را سد کرده باشید و یا در الگوی خط کشی انجام شده آن پارکینک لحاظ شده باشید.اگر محل پارک خوردوها در آن پارکینگ طبق قانون باید ۳ متر در ۴ متر باشد و مکان کشف شده شما ۲ متر در ۴ متر بوده است طبق قانون خط کشی پارکینک آن مساحت ۲ متر در۴ متر پارکینگ محسوب نمیشود ولی واقعیت اینست که شما آنجا توانسته اید پارک کنید!!

مدیران شهری و دولتمردان ما می بایست در خلق قوانین توسعه و بهبود محیط کسب و کار در کشور و شهرها با منطق فازی حرکت کنند تا بتوانند سرمایه های استان ها و کشور را جذب و استعدادهای شگرف مالی و انسانی را به سوی هدف توسعه استان و کشور هدایت کنند بدون آنکه آنان را بدلیل قرار نگرفتن در الگوی پارکینگ تعیین شده به خارج پارکینگ هدایت کنند.

مثالی روشنتر بیان موضوع را آسانتر میکند. در طرح اعطای تسهیلات به صنایع بدون توجه به دوره بازگشت اصل و فرع حاصل از فروش محصول تولیدی برای وامهای پرداختی بصورت قطعی مثلا ۱۸ درصد سود با دوره بازگشت ۳۶ ماهه تعیین میشود که منتج از منطق صفر و یکی است.

با منطق فازی بدون آنکه به صنایع متقاضی وام متذکر شوید فقط در حیطه قانون باز پرداخت ۳۶ ماهه و سود ۱۸ درصدی حق گرفتن تسهیلات را دارند شما با تحقیق و مشورت با هر نوع صنف یا صنعت یا حتی هر کارگاه متقاضی تسهیلات حدود توانایی و میزان فروش و میزان بازگشت سرمایه آن را بصورت مجزا محاسبه می کنید و برای آن صنعت سود و دوره بازگشت سرمایه مناسب حالش طراحی میکنید. به این ترتیب شما شرایط متعددی از پرداخت تسهیلات را بوجود می آورید که هر چه میزان تطبیق شرایط یک متقاضی در یک الگو بیشتر باشد بصورت خودکار متقاضی تسهیلات به طرف بهره مندی از آن شرایط سوق داده میشود.

به این ترتیب انبوه مطالبات معوق و صنایع بدهکاری که بدلیل عدم توانایی آنها درکسب و کار و تولید اقتصادی مطابق قوانین قطعی بانکها بوجود آمده و خواهد آمد کاهش خواهد یافت.

۱۰ مجله معتبر برای دانلود مقالات ISI در مورد منطق فازی

  1. Fuzzy Optimization and Decision Making
    لینک سایت: https://www.springer.com/journal/10700 
    این مجله به بررسی موضوعاتی مانند بهینه سازی فازی، تصمیم گیری فازی، مدل سازی فازی و کاربردهای آن در صنعت، اقتصاد و مهندسی می‌پردازد.
  2. Journal of Intelligent & Fuzzy Systems
    لینک سایت: https://content.iospress.com/journals/journal-of-intelligent-and-fuzzy-systems 
    این مجله به بررسی موضوعاتی مانند سیستم های هوشمند، منطق فازی، شبکه های عصبی فازی، الگوریتم های فازی، کنترل فازی و کاربردهای آن در مهندسی و علوم کامپیوتر می‌پردازد.
  3. International Journal of Fuzzy Systems
    لینک سایت: https://www.springer.com/journal/40815 
    این مجله به بررسی موضوعاتی مانند منطق فازی، سیستم های فازی، کنترل فازی، تصمیم گیری فازی، ابزارهای فازی و کاربردهای آن در مهندسی، علوم کامپیوتر و اقتصاد می‌پردازد.
  4. Soft Computing
    لینک سایت: https://www.springer.com/journal/500 
    این مجله به بررسی موضوعاتی مانند منطق فازی، شبکه های عصبی فازی، تحلیل داده های فازی، بهینه سازی فازی، کاربردهای فازی در مهندسی و علوم کامپیوتر می‌پردازد.
  5. Applied Soft Computing Journal
    لینک سایت: https://www.journals.elsevier.com/applied-soft-computing
    این مجله به بررسی موضوعاتی مانند شبکه های عصبی فازی، منطق فازی، کاربردهای فازی در مهندسی، صنعت و علوم کامپیوتر می‌پردازد.
  6. Information Sciences
    لینک سایت: https://www.journals.elsevier.com/information-sciences 
    این مجله به بررسی موضوعاتی مانند منطق فازی، شبکه های عصبی فازی، بهینه سازی فازی، کاربردهای فازی در مهندسی، علوم کامپیوتر، اقتصاد و سیستم های اطلاعاتی می‌پردازد.
  7. Iranian Journal of Fuzzy Systems
    لینک سایت: http://ijfs.usb.ac.ir/ 
    این مجله به بررسی موضوعاتی مانند منطق فازی، سیستم های فازی، کنترل فازی، تصمیم گیری فازی و کاربردهای آن در مهندسی، علوم کامپیوتر و اقتصاد می‌پردازد.
  8. International Journal of Approximate Reasoning
    لینک سایت: https://www.journals.elsevier.com/international-journal-of-approximate-reasoning 
    این مجله به بررسی موضوعاتی مانند منطق فازی، روش های تقریبی، سیستم های هوشمند، تحلیل داده های فازی و کاربردهای آن در مهندسی، علوم کامپیوتر و روانشناسی می‌پردازد.
  9. Journal of Fuzzy Mathematics
    لینک سایت: https://www.mathem.pub.ro/jfm/ 
    این مجله به بررسی موضوعاتی مانند منطق فازی، تئوری های فازی، تصمیم گیری فازی، کاربردهای فازی در مهندسی و علوم کامپیوتر می‌پردازد.
  10. Journal of Fuzzy Sets and Systems
    لینک سایت: https://www.journals.elsevier.com/fuzzy-sets-and-systems 
    این مجله به بررسی موضوعاتی مانند منطق فازی، تئوری های فازی، تصمیم گیری فازی، کاربردهای فازی در مهندسی، علوم کامپیوتر و اقتصاد می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.