اطلاعیه

مقالات انگلیسی هوش تجاری با ترجمه تخصصی ۲۰۲۳-۲۰۲۲

در این صفحه مجموعه مقالات انگلیسی علمی پژوهشی و علمی ترویجی (مروری) جدید در زمینه هوش تجاری -هوش کسب و کار – هوشمندسازی کسب و کار – Business Intelligence  با ترجمه تخصصی مربوط به سال های ۲۰۲۳ – ۲۰۲۲ – ۲۰۲۱ و … از مجلات (ISI, JCR, اسکوپوس Scopus و…) و نشریات معتبر الزویر ( ساینس دایرکت ) ، امرالد ، اسپرینگر ، وایلی و .. موجود می باشد- مقالات ترجمه شده هوش تجاری  کاملا تخصصی ، روان و سلیس به زبان فارسی به صورت فایل وورد WORD ترجمه و تایپ شده اند.  مقالات هوش کسب و کار به عنوان مقاله بیس برای نگارش پروپوزال و پایان نامه های مرتبط با هوش تجاری (مقاله بیس درباره هوش تجاری ۲۰۲۲- ۲۰۲۳) نیز قابل استفاده می باشند- دانلود مقالات انگلیسی هوش تجاری ، رایگان می باشد – مقاله ISI در مورد هوش تجاری  2022و ۲۰۲۳ به لیست اضافه گردید.

مقالات انگلیسی با ترجمه تخصصی 2020-2019

مقالات بیس پایان نامه در تمامی رشته ها

برای مشاهده جزییات و دانلود مقاله انگلیسی ترجمه شده هوش تجاری

بر روی عنوان مقاله مورد نظر کلیک نمائید

  1. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۲ آنالیز داده های رسانه های اجتماعی برای سیستم تصمیم گیری تجاری به منظور آنالیز رقابت
  2. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۲ تاثیر هوش تجاری بر بازاریابی با تاکید بر یادگیری مشارکتی: مطالعه موردی بر روی شرکت های بیمه
  3. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۲ تاثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی استارتاپ ها
  4. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۲ تأثیر ظرفیت های فناوری اطلاعات بر مدیریت موجودی: یک مطالعه تجربی
  5. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۱ تأثیر پذیرش هوش تجاری بر عملکرد بانک ها
  6. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۱ بازارهای الکترونیک در پلتفرم های دیجیتال و هوش مصنوعی

  7. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۱ گنجاندن “فرآیند کاوی” در حسابرسی صورت های مالی
  8. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۰ روش طبقه بندی مبتنی بر یادگیری ماشین برای آنالیز نظرسنجی تجربه مشتری
  9. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۰ تسهیل سرعت بین المللی سازی: نقش هوش تجاری و چابکی سازمانی

  10. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۰ شناسایی عوامل اصلی موثر بر پیاده سازی هوش تجاری در SME ها

  11. مقاله انگلیسی با ترجمه ۲۰۲۰ بکارگیری مدل هوش تجاری برای ارزیابی آموزش عالی ملی ایران

  12. مقاله انگلیسی ترجمه شده ۲۰۱۹ اتخاذ سیستم های هوش تجاری در کسب و کارهای کوچک و متوسط: تاثیر سیستم ها بر عملکرد شرکت

  13. مقاله ترجمه شده ۲۰۱۸ : تاثیر سیستم های هوشمند کسب و کار در سیستم های حسابداری مدیریت از دیدگاه خبرگان
  14. مقاله ترجمه شده ۲۰۱۸ : هوش تجاری و تجزیه و تحلیل کسب و کار در تحقیقات حسابداری مدیریت
  15. مقاله ترجمه شده ۲۰۱۷ : تاثیر تجزیه و تحلیل کسب و کار و سیستم های سازمانی بر حسابداری مدیریت
  16. مقاله ترجمه شده ۲۰۱۷ : هوش تجاری و یادگیری سازمانی
  17. دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه: نوآوری در مدیریت بازار با بکارگیری هوش تجاری: معرفی چارچوب پیشنهادی

مقالات انگلیسی در مورد هوش تجاری بدون ترجمه

  1. مقاله انگلیسی ۲۰۲۳ پیشگیری از ریزش مشتری در تجارت الکترونیک با استفاده از استراتژی هوش تجاری مبتنی بر یادگیری ماشین
  2. مقاله انگلیسی ۲۰۲۳ تأثیر هوش تجاری بر توسعه حسابداری مدیریت با توجه به نقش میانجیگر نوع تصمیم و محیط
  3. مقاله انگلیسی ۲۰۲۲ آنالیز و هوش داده: آنالیز کتاب سنجی هوش مصنوعی- انسانی در اثربخشی تصمیم گیری بخش دولتی
  4. مقاله انگلیسی ۲۰۲۱ ارزیابی چرخه عمر (LCA) پویا، ادغام فهرست چرخه عمر (LCI) و برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) در یک محیط صنعت ۴.۰
  5. مقاله انگلیسی ۲۰۲۱ ادغام هوش تجاری: تأثیر فشارهای خارجی و تعهد رهبران ارشد در بحران همه گیری

برای مشاهده مقالات انگلیسی بیشتر در مورد هوش تجاری در کانال تلگرام پارس پروژه عضو شوید و #هوش_تجاری را جستجو کنید. آیدی تلگرام: parsproje1@

 

هوش تجاری

هوش تجاری یا هوشمندی کسب‌ و کار (Business Intelligence) که به اصطلاح BI خوانده می‌شود، به فرآیند تبدیل داده‌های خام به اطلاعات تجاری و مدیریتی گفته می‌شود که به مدیران سازمان کمک می‌کند تا تصمیمات خود را سریع‌تر و بهتر اتخاذ کنند و بر اساس اطلاعات صحیح، عملکرد درست و سنجیده‌ای از خود نشان دهند.

هوش تجاری (BI) یک فرایند مبتنی بر فناوری است که به منظور تحلیل داده ها برای کمک به مدیران ارشد، مدیران میانی و سایر کاربران جهت اتخاذ تصمیمات بهینه به کار برده می شود. هوش تجاری (BI) شامل مجموعه ای از ابزارها، برنامه های کاربردی و متدولوژی ها است که با جمع آوری داده ها از منابع درون سازمانی و برون سازمانی، داده ها را برای تجزیه و تحلیل آماده می کند، امکان اجرای پرس و جو (Query) را مهیا می سازد، گزارشات و داشبوردها را ایجاد می کند به نحوی که این گزارشات در اختیار تصمیم گیران و همین طور کارکنانBPMS قرار گیرد.

مزایای هوش تجاری

تسریع و بهبود فرایند تصمیم گیری

بهبود فرایندهای داخلی

شناسایی فرصت های جدید

دستیابی به مزیت های رقابتی جدید

سیستم های هوش تجاری (BI) هم چنین می توانند به شرکت ها در شناسایی روندهای بازار و مشکلاتی که باید مورد توجه قرار بگیرند، کمک نمایند

داده های هوش تجاری (BI) می تواند شامل اطلاعات قدیمی و یا داده های جدیدی باشند که از سیستم های منبع داده تولید شده اند و تحلیل گران هوش تجاری را قادر به پشتیبانی از فرایندهای تصمیم سازی استراتژیک و تاکتیکی می سازند. در ابتدا، ابزارهای هوش تجاری توسط تحلیلگران داده و سایر متخصصین IT استفاده می شدند به صورتی که آنها تحلیل ها را بر روی داده ها اجرا می کردند و گزارشات را به عنوان نتایج پرس و جو (Query) برای کاربران کسب و کار تولید می نمودند. پس از آن با توجه به توسعه ابزارهای خویش خدمت هوش تجاری (Self-Service BI) و جستجوی داده، مدیران سازمان و کارمندان نیز در استفاده از ابزارهای هوش تجاری (BI) توانمند شدند.

هوش تجاری (BI) شامل مجموعه وسیعی از برنامه های کاربردی نظیر: تحلیل های موردی و پرس و جو (Query) ، گزارش ساز، پردازشگر تحلیلی آنلاین (OLAP)، هوش تجاری موبایل، هوش تجاری بلادرنگ، هوش تجاری عملکردی، هوش تجاری و سرویس های ابری، هوش تجاری متن باز، هوش تجاری اشتراکی و هوش منطقه ای می باشد.

تکنولوژی هوش تجاری همچنین شامل نرم افزارهای بصری سازی داده برای طراحی نمودارها و سایر داده نمایی ها وابزارهایی برای ساخت انواع داشبوردها می شود. برنامه های کاربردی هوش تجاری را می توان از کمپانی های متفاوتی خریداری نمود و یا آنکه به صورت یک پلتفرم مجتمع از یک کمپانی تهیه کرد.

برنامه های هوش تجاری همچنین می توانند ترکیبی از انواع تجزیه و تحلیل پیشرفته را ارائه دهند، مانند داده کاوی، تحلیل های پیشگویانه، متن کاوی، تحلیل های آماری و تحلیل کلان داده ها. در بسیاری از موارد، پروژه های تجزیه و تحلیل پیشرفته بوسیله تیم های جداگانه ای از کارشناسان داده، متخصصین آمار، مدل سازان و سایر متخصصین تحلیل رهبری و مدیریت می شوند، در حالی که تیم هوش تجاری بیشتر بر پرس جو ها (Query) و تحلیل های داده های کسب و کار نظارت می کند.

داده های هوش تجاری معمولا در یک انباره داده یا یک داده گاه (Data mart) کوچکتر که زیر مجموعه ای از اطلاعات شرکت است ذخیره می شوند. به علاوه، سیستم های Hadoop به صورت گسترده به عنوان انباره ها در معماری های هوش تجاری و مخصوصا برای داده های بدون ساختار، فایل های لاگ و گونه های دیگر کلان داده ها استفاده می شوند. قبل از آنکه این سیستم در برنامه های کاربردی هوش تجاری استفاده شود، داده های خام از منابع مختلف بایستی مجتمع می شدند و به وسیله ابزارهای کیفیت داده بررسی می شدند تا از صحت داده های تحلیلی اطمینان حاصل می گشت.

تیم های هوش تجاری ،علاوه بر مدیران هوش تجاری، به صورت عمومی شامل ترکیبی از معماران هوش تجاری، توسعه دهندگان هوش تجاری، تحلیل گران کسب و کار و متخصصین مدیریت داده هستند. البته کاربران کسب و کار نیز به عنوان نماینده کسب و کار جهت ایجاد اطمینان از پوشش نیازهای کسب و کار در فرایند توسعه هوش تجاری ، مشارکت می کنند.

در همین راستا تعداد رو به رشدی از سازمان ها در حال جایگزینی توسعه آبشاری با رویکردهای هوش تجاری چابک هستند.این رویکردها از تکنیک های توسعه نرم افزارچابک جهت تقسیم پروژه به بخش های کوچکتر و ارایه کارکردهای جدید به کاربران نهایی به صورت افزایشی و تکرارپذیر استفاده می نمایند. این نحوه عملکرد، سازمان ها را در زمینه ارایه سریعتر توانمندی های هوش تجاری و بهبود روند توسعه هوش تجاری همزمان با تغییر نیازمندی های کسب و کار توانمند می سازد.

بنابراین هدف از هوش تجاری تفسیر آسان حجم زیادی از داده ها با استفاده از مجموعه ای از ابزارها می باشد. شناسایی فرصت های جدید و اجرای موثر یک استراتژی با بینشی عمیق، می تواند مزیت های رقابتی جدید و توسعه پایدار را برای سازمان ها به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.