اطلاعیه

مقاله ترجمه شده اصلاح استانداردهای حسابداری و قیمت گذاری حسابرسی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی  خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h56

قیمت فایل ترجمه شده ۱۸۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۲

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۳ صفحه WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده اصلاح استانداردهای حسابداری و قیمت گذاری حسابرسی

عنوان انگلیسی:

 The reform of accounting standards and audit pricing

چکیده فارسی:

این مقاله بر اصلاح استانداردهای حسابداری در چین در سال ۲۰۰۷ تمرکز دارد و تاثیر آن را بر تعادل قیمت گذاری در بازار حسابرسی بررسی می کند. ما دریافتیم که تمرکز بازار حسابرسی و احتمال صدور نظرات اصلاح ممیزی، به طور قابل توجهی تغییر نخواهد کرد، اما هزینه های حسابرسی پس از تصویب استانداردهای حسابداری جدید در چین به طور قابل توجهی افزایش می یابد. تجزیه و تحلیل عمیق تر نشان می دهد که (۱) اجرای استانداردهای حسابداری جدید چین مبتنی بر IFRS (CAS ها) ریسک بازار مواجه شده توسط شرکت های فهرست شده را افزایش داده است و در نتیجه حسابرسان با ریسک حسابرسی مواجهند، که این مساله باعث افزایش در هزینه های ممیزی می گردد، و (۲) درجه افزایش در هزینه های حسابرسی به طور مثبت به تفاوت تعدیل شده بین سود خالص با توجه به CAS قدیمی قبل از سال ۲۰۰۷ و CAS جدید بعد از سال ۲۰۰۷ مربوط می شود. بنابراین ما نتیجه گیری می کنیم که این اصلاحات تاثیر قابل توجهی در قیمت گذاری ممیزی در چین دارد.

کلید واژه ها: اصلاح استانداردهای حسابداری – بازار حسابرسی – ساختار صنعت – قیمت گذاری حسابرسی

ترجمه بخشی از مقاله انگلیسی

۶- نتیجه

این مطالعه به بررسی این مساله می پردازد که چگونه تغییر استانداردهای حسابداری در چین در سال ۲۰۰۷ تعادل قیمت گذاری حسابرسی را تحت تاثیر قرار داده است. از آنجا که حسابرسان کاربران مستقیم اطلاعات حسابداری هستند، این پرسش که آیا و چگونه تغییر در استانداردهای حسابداری بر ساختار صنعت و قیمت ممیزی تاثیر می گذارد، به طور یکسان تبدیل به یک نگرانی مشترک برای دانشگاهیان و دست اندرکاران کسب و کار شده است.

ما تاثیر تغییر در CAS بر قیمت گذاری حسابرسی را از سه بعد بررسی می کنیم: تمرکز بازار حسابرسی، تمایز محصولات حسابرسی و ریسک حسابرسی. نتایج نشان می دهد که هزینه های حسابرسی به میزان قابل توجهی پس از تصویب CAS جدید افزایش یافته است. با این حال، تغییر در استانداردهای حسابداری تمرکز بازار حسابرسی را به طور قابل توجهی افزایش نمی دهد، زیرا شرکت های حسابرسی بزرگ برتری در مقیاس نداشته اند و یا سهم خود را در بازار بیشتر افزایش داده اند. ساختار نظرات ممیزی (نسبت تعداد MAO ها به تعداد کل نظرات ممیزی) به عنوان محصول نهایی خدمات حسابرسی نیز به طور معنی داری تغییر نکرده است، و دلیل خاص این که چرا MAO ها در دوره نمونه صادر شده اند، به طور مستقیم با تغییر در CAS در ارتباط نیستند. بنابراین ما استدلال می کنیم که تغییر در CAS قیمت گذاری ممیزی را با توجه به تغییرات در ریسک حسابرسی تحت تاثیر قرار داده است.

ما تاثیر بالقوه تغییر در CAS را بر قیمت گذاری حسابرسی از دیدگاه ریسک افشای اطلاعات تجزیه و تحلیل کرده ایم. تغییر در استانداردهای حسابداری باعث می شود شرکت ها به افشای اطلاعاتی بپردازند که مربوط به ریسک بازار است، که ریسک افشای اطلاعات شرکت ها را افزایش می دهد. به عنوان یک نتیجه، حسابرسان با خطر حسابرسی بالاتری مواجهند و هزینه های بالاتری را به منظور جبران این خسارت مطالبه می کنند.

یک مفهوم مهم تحقیقات ما این است که افزایش در هزینه های حسابرسی در طول تغییرات استانداردهای حسابداری باید به عنوان هزینه های بالقوه اصلاح قوانین در نظر گرفته شود. با این حال، اگر چه هزینه های حسابرسی از دیدگاه یک شرکت منفرد افزایش می یابد، بهره وری تخصیص منابع بازار حسابرسی به طور کلی کاهش نمی یابد. دلیل آن این است که بازگشت نهایی همیشه برابر با هزینه نهایی در حالت تعادل است، و از این بابت است که افزایش ریسک حسابرسی ناشی از تغییر در استانداردهای حسابداری است و منجر به افزایش هزینه های حاشیه ای حسابرسی شده که افزایش هزینه های حسابرسی را در بر دارد. این است که، تغییر قوانین، به اندازه شکاف بین قیمت ممیزی و هزینه های حاشیه ای حسابرسی گسترش نیافته است، و منجر به بدتر شدن کارآیی تخصیص منابع بازار حسابرسی نمی شود. با این حال، افزایش در ریسک مورد انتظار حسابرسان ناشی از تفاوت بین استانداردهای حسابداری قدیمی و جدید باعث می شود که حسابرسان توجه بیشتری به ریسک ممیزی مرتبط با ارزش دارایی داشته باشند و به عنوان یک نتیجه هزینه های بالاتری را برای حسابرسی مطالبه نمایند. این مساله را می توان به عنوان یک سیگنال برای سرمایه گذاران برای توجه بیشتر به ریسک بازار فعالیت های عملیاتی شرکت های ذکر شده در یک حد معینی در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.