اطلاعیه

مقاله ترجمه شده چرخه‌ی عمر شرکت و هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h195

سال نشر: ۲۰۱۵

نام ناشر (پایگاه داده): الزویر

نام مجله: Journal of Contemporary Accounting and Economics

نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research articles)

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۵  صفحه PDF

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۴۲ صفحه word

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۹۰۰۰  تومان

عنوان فارسی:

مقاله ISI ترجمه شده رشته حسابداری:  چرخه‌ی عمر شرکت و هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه

عنوان انگلیسی:

Corporate life cycle and cost of equity capital

چکیده فارسی:

تاثیرات چرخه‌ی عمر شرکت بر هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد. با استفاده از نمونه‌ی گرفته‌شده از شرکت‌های استرالیایی در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲، مشاهده شد که هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه در طول چرخه‌ی عمر شرکت متفاوت است. بویژه، با استفاده از مدل چرخه‌ی عمر دیکنسون (۲۰۱۱) نتایج نشان داد که هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه در مراحل تشکیل و افول شرکت بالاتر است و در مراحل رشد و بلوغ شرکت پایین‌تر است و این مفهوم مشابه الگویی یو شکل می‌باشد. با استفاده از مدل چرخه‌ی عمر دی‌آنجلو، دی‌آنجلو و استالز (۲۰۰۶) _سود تقسیم بر ترکیب سرمایه‌ی مشارکتی_ نیز نتایج تحقیق نشان داد هنگامی که سودهای انباشته پس از کنترل سایر ویژگی‌های شرکت با نسبتی از مجموع دارایی‌ها افزایش می‌یابند، هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه کاهش یافت و هیچ‌گونه ناهمگونی مشاهده نشد. تحکیم این نتایج با استفاده از یک مجموعه آزمون‌های حساسیت نشان داده شده است.

کلیدواژه‌ها: هزینه‌ی حقوق صاحبان سهام، چرخه‌ی عمر شرکت، حقوق صاحبان سهام تحصیل‌شده، سرمایه‌ی مشارکتی

مقدمه

در این مقاله بررسی می‌شود که آیا چرخه‌ی عمر شرکت بر هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه تاثیر می‌گذارد؟ و نحوه‌ی این تاثیرگذاری چگونه است؟ تئوری‌ چرخه‌ی عمر شرکت نشان می‌دهد شرکت‌ها همانند موجودات زنده، برخی الگوهای قابل ‌پیش‌بینی از پیشرفت را پشت سر می‌گذارند و به طور با اهمیتی منابع، ظرفیت‌ها، راهکارها، ساختارها و عملکرد شرکت با مراحلی هماهنگ از این پیشرفت‌ تغییر می‌یابد (میلر و فرایسن، ۱۹۸۰، ۱۹۸۴؛ کوئین و کمرون، ۱۹۸۳). تئوری‌ چرخه‌ی عمر برای مدیریت برخی پارامتر‌ها، رهنمود‌ها و ابزارهای شناسایی فراهم می‌آورد تا بتواند توانایی انتقال شرکت از یک مرحله به مرحله‌ی دیگر را ارزیابی نماید. از این رو، درک ماهیت چرخه‌ی عمر می‌تواند شرکت‌ها را در استفاده‌ی بهتر از منابع ارزشمند خود در بهترین روش یاری رساند تا بهترین عملکرد را برابر همتایان خود داشته باشند (آدایزس، ۱۹۷۹) و همچنین به بهترین مرحله از عمر شرکتی خود دست یابند و در این وضعیت باقی بمانند. همچنین پژوهش‌های اخیر در حوزه‌ی حسابداری و اقتصاد مالی (دی‌آنجلو و همکاران، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰؛ دیکنسون، ۲۰۱۱) حاکی از آن هستند که مراحل چرخه‌ی عمر مفاهیم مهمی برای درک عملکرد مالی شرکت‌ها دارند.

مفهوم هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه اهمیت ویژه‌ای در پژوهش‌های مالی و حسابداری دارد و به طور مداوم در برآورد صرف ریسک سهام، ارزش‌گذاری شرکت و بودجه‌بندی سرمایه و همچنین رویکردهای مدیریت سرمایه‌گذاری نقش مهمی ایفا می‌کند (کامارا و همکاران، ۲۰۰۹؛ هائو و همکاران، ۲۰۱۲). هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه بستگی به مبانی اقتصادی شرکت، پویایی صنعت و شرایط کلی اقتصاد ملی دارد (بانز، ۱۹۸۱؛ فاما و فرنچ، ۱۹۸۹؛ گیبهارت و همکاران، ۲۰۰۱). تحیقی پیشین نشان داد عوامل موثر مربوط به شرکت شامل اندازه‌ی شرکت، اهرم شرکت، قدرت مالی، سطح افشا و ریسک کلی شرکت است. هنگامی که منابع اولیه و مزایای رقابتی مربوطِ شرکت در طول عمر آن تغییر یابد، نتیجتا تقاضای سرمایه‌گذاران برای صرف ریسک می‌تواند به طور بالقوه‌ای متفاوت باشد. با این فرض، این دو جریان از تحقیقات نشان می‌دهد که چرخه‌ی عمر شرکت مفاهیم مهمی را برای جذب سرمایه‌گذارانی که نهایتا نقدینگی سهام و پایین‌تر بودن هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه را تقاضا می کنند، دارد. با این وجود، تحقیقات اندکی درباره‌ی روابط متقابل این عوامل وجود دارد. ازاین رو، این مقاله با بررسی ارتباط میان چرخه‌ی عمر شرکت و هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه دستاورد مهمی برای تحقیقات فراهم نمود. این که آیا هزینه‌ی حقوق صاحبان سرمایه‌ی شرکت مطابق با تغییرات مراحل چرخه‌ی عمر تغییر می‌کند یا خیر؟ اگر این چنین است، چطور این امر انجام می‌شود؟

Abstract

This paper investigates the effect of the corporate life cycle on the cost of equity capital. Using a sample of Australian firms between 1990 and 2012, we find that the cost of equity capital varies over the life cycle of the firm. In particular, using Dickinson’s (2011) life cycle measure, we find that the cost of equity is higher in the introduction and decline stages and lower in the growth and mature stages, resembling a U-shaped pattern. When DeAngelo, DeAngelo, and Stulz’s (2006) life cycle measure – earned/contributed capital mix (RE/TA) – is used, we find that the cost of equity decreases as retained earnings as a proportion of total asset increases after controlling for other firm characteristics and unobserved heterogeneity. These findings are shown to be robust using a series of sensitivity tests.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.