سلام دوست من ، توی این پست براتون یه مقاله انگلیسی جدید که در مورد مدیریت آموزشی هست، منتشر کردیم. این مقاله یه مقاله ISI و علمی پژوهشی هست که توی پایگاه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده. فایل انگلیسی شامل ۱۵ صفحه PDF هست بخش هایی از مقاله انگلیسی ترجمه شده که قبل از سفارش می تونید کیفیت ترجمه رو بررسی کنید. برای سفارش ترجمه کامل مقاله روی گزینه ثبت سفارش ترجمه کلیک کنید بعد از ثبت سفارش پیش فاکتور از طریق ایمیل و پیامک خدمتتون ارسال میشه. اگر سوالی بود می تونید زیر این پست کامنت بزارید سریع جوابتونو میدم.
کد محصول: M1566
سال نشر: ۲۰۲۳
نام ناشر (پایگاه داده): الزویر
نام مجله: Thinking Skills and Creativity
نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research Article)
متغیر : ندارد
فرضیه: ندارد
مدل مفهومی: ندارد
پرسشنامه : ندارد
تعداد صفحه انگلیسی: ۱۵ صفحه PDF
عنوان کامل فارسی:
مقاله انگلیسی ۲۰۲۳: سنجش سطح خلاقیت معلمان دبیرستان هنرهای تجسمی غنا: چهار C خط سیر خلاقیت
عنوان کامل انگلیسی:
Gauging Ghanaian secondary visual arts teachers’ levels of creativity: Four C trajectory of creativity
برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی بر روی دکمه ذیل کلیک نمایید
وضعیت ترجمه: این مقاله تاکنون ترجمه نشده برای سفارش ترجمه تخصصی مقاله بر روی دکمه ذیل کلیک نمایید (کد مقاله:M1566)
مقالات مرتبط با این موضوع: برای مشاهده سایر مقالات مرتبط با این موضوع (با ترجمه و بدون ترجمه) بر روی دکمه ذیل کلیک نمایید
فهرست مطالب
۱. مقدمه
۲. مرور ادبیات
۲.۱. آموزش خلاقیت در غنا
۲.۲. معلمان و خلاقیت
۲.۳. سطوح خلاقیت
۲.۴. ارزیابی نتایج خلاقیت
۳. روش و مواد
۳.۱. طرح پژوهش
۳.۲. شرکت کنندگان و نمونه گیری
۳.۳. رویه و جمع آوری داده ها
۳.۴. تحلیل داده ها
۳.۵. روایی و پایایی تحقیق
۴. یافته ها
۴.۱. معلمان حرفه ای
۴.۲. معلمان غیر حرفه ای
۵. بحث
۵.۱. بررسی مطالعات موردی
۵.۲. بحث کلی
۶. محدودیت های مطالعه
۸. جمع بندی
چکیده فارسی
از آنجا که چارچوب برنامه درسی ملی پیش از دانشگاه در سال ۲۰۱۹ خلاقیت را الزامی می کند، این مطالعه موردی کیفی چند وجهی ، با استفاده از مدل چهار C خلاقیت و تکنیک سنجش وفاقی (CAT) به عنوان چارچوب تحقیق، عملکرد خلاقیت ۱۶ معلم دبیرستان های هنرهای تجسمی را در کلانشهر Sekondi-Takoradi در کشور غنا مورد بررسی قرار داد. محققان از پارادایم های تفسیرگرا و ساختارگرا برای این مطالعه استفاده کردند که از مصاحبه، بررسی اسناد و مشاهدات شرکت کنندگان برای جمع آوری داده ها از هشت مدرسه متوسطه استفاده شد. داده ها با استفاده از تجزیه و تحلیل موضوعی، با دو دسته معلمان پدیدار شدند: معلمان حرفه ای و معلمان غیر حرفه ای. معلمان حرفه ای در گروه small-c و pro-c دسته بندی شدند – هیچ کدام در دسته Big-C قرار نداشتند. مشاهده شد که معلمان حرفه ای در اجرای خلاقیت در روش های تدریس خود موفق تر بوده و اهداف چارچوب برنامه درسی را برآورده می کنند. ما توصیه می کنیم که ارائه دهندگان آموزش و ذینفعان باید روش های هنری تدریس معلمان هنرهای تجسمی را تقویت کنند و آن را به بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت حرفه ای تبدیل کنند.
کلمات کلیدی: معلمان هنر، خلاقیت، مدل خلاقیت، غنا، معلم حرفه ای، هنرهای تجسمی
Abstract
Drawing on the Four C Model of Creativity and Consensual Assessment Technique (CAT) as frameworks, the multi-site qualitative case study explored the creative practice of 16 Ghanaian secondary visual arts teachers in the Sekondi-Takoradi Metropolis, as the 2019 National Pre- Tertiary Curriculum Framework mandates creativity. The researchers used the interpretivist and constructivist paradigms for the study, which employed interviews, documents review and participant observations to gather data from eight secondary schools. The data were analysed using thematic analysis, with two categories of teachers emerging: teacher-practitioners and nonteacher- practitioners. The practising teachers were categorised under little-c and Pro-c—none fell within the Big-C category. Practising teachers were seen to be more successful in enacting creativity in their teaching practice, meeting the aims of the curriculum framework. We recommend that education providers and stakeholders should encourage the artistic practice of visual arts teachers and make it an integral part of professional practice.
Keywords: Art teachers, Creativity, Creative model, Ghana, Teacher-practitioner, Visual arts
۱.Introduction
Creativity and its development in learners have been a significant priority for education globally, and its impact on life beyond schooling (Cremin, 2017; Magenes et al., 2022; Runco et al., 2017). It has gained recognition as one of the primary competencies in contemporary education (Swanzy-Impraim et al., 2022) and is emerging in curricula as an assessable competency (Ministry of Education [MOE], 2019; School Curriculum & Standards Authority, 2015, 2017). However, implementing creativity as a curriculum expectation relies on teachers, as they are one of the major change agents in educational reform (Li & Li, 2019). Researchers argue that teachers’ personalities, personal creativity, and enactments of creative thinking skills on learners reflect in daily practice and influence creative teaching (Lapeniene & Dumciene, 2014), suggesting a personal factor exists in the implementation of creativity as a competency. Similarly, Khodabakhshzadeh et al. (2018) affirm that teachers’ creativity impacts self-efficacy and effective teaching practices…
۸.Conclusion
The Four C model of creativity as a trajectory framework is one way of examining creativity education and where it fits with professional artists and art educators’ practices. It assists individuals in the creative expressive domains to understand their skills and capabilities and may support aspirations to extend their creative practice. Research has acknowledged teacher creativity as a crucial element in the enactment of creative and innovative learners (Apak et al., 2021; Craft, 2015; Doyle, 2019; Swanzy-Impraim et al., 2022). Although there is a paucity of studies concerning assessing secondary visual teachers’ creativity levels, this paper makes a small contribution to the body of knowledge documenting secondary visual arts teachers’ level of creativity within the Ghanaian context…
مقالات مرتبط با این موضوع |