اطلاعیه

مقاله ترجمه شده تجدید ارائه‌ی حسابداری از رونق و رکود در صنعت

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h202

سال نشر: ۲۰۱۵

نام ناشر (پایگاه داده): الزویر

نام مجله: The British Accounting Review

نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research articles)

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۳ صفحه PDF

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۳۱   صفحه word

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۹۵۰۰  تومان

عنوان فارسی:

مقاله ISI ترجمه شده حسابداری :  تجدید ارائه‌ی حسابداری از رونق و رکود در صنعت: شواهدی از عملکرد کشتی‌سازی وایکرز در سال‌های ۱۹۲۴-۱۹۱۰

عنوان انگلیسی:

Accounting’s representation of industrial expansion and decline: Some evidence from practice at Vickers Shipbuilding, 1910–۲۴

چکیده فارسی:

این تحقیق بر اساس روشی اکتشافی جهت اندازه‌گیری تاثیرات تجدید ارائه‌ی سالانه‌ی حسابداری به هنگام تفاوت میان معیار سود ایجاد شده و مبنای معاملاتی که سود بر اساس آن ایجاد شده است، انجام شده است. این مطالعه در پاسخ به فراخوان جهانی تاریخ‌دانان حسابداری برای تحقیق روی تفاوت‌های روش حسابداریِ نشان‌دهنده‌ی موفقیت سازمانی در طول دوره‌های رونق و رکود صنعت صورت گرفته است. سپس این رویکرد پیشنهادی برای داده‌های بایگانی شده‌ی یکی از مهم‌ترین کشتی‌سازی‌‌های انگلستان (کشتی‌سازی وایکرز در بارو) و با فراهم آوردن مبنایی برای بحث روی تاثیرات تجدید‌ارائه ی قابل مشاهده در طول دوره‌ای از تغییرات بی‌سابقه‌ی صنعت به کار گرفته شده است.

کلیدواژه‌ها: تجدید ارائه‌ی حسابداری، تجزیه و تحلیل‌های سرمایه‌گذاری‌های نقدی، رونق و رکود اقتصادی، مفهوم سود، ارزیابی عملکرد، کشتی‌سازی وایکرز.

مقدمه

می‌توان به راحتی خلاصه نمود که فعالیت‌های بازرگانی شرکت‌ها سبب معاملات با اشخاص ثالث برون‌سازمانی شده است. این جریان‌های معاملاتی به طور معمول همراه تعدیلات پایان سالی هستند، آنچه که هیچگونه نقطه‌مرجع خارجی ندارد اما اعتقاد بر این است که سبب فراهم آوردن صورت عملکرد عملیاتی بهتری همچون حساب سود و زیان برای سرمایه‌گذارن و سایر استفاده‌کنندگان می‌شود. این عقیده بحث‌برانگیز است و از سال ۱۹۶۰ به طور گسترده‌ای مورد سوال است (برای مثال تحقیقات چمبرز، (۱۹۷۶)؛ ایدی، (۱۹۶۳)؛ لاوسون، (۱۹۷۹)؛ لی، (۱۹۷۲)؛ رایمن، (۱۹۷۰)؛ و توماس (۱۹۶۹) را مشاهده کنید). در این مقاله، نشانه‌های سود حسابداری مالی به عنوان نوآوری‌های واقعیت مالی یا اقتصادی نشان داده نشده است، اما به عنوان تجدید ارائه‌های تعدیل‌شده از یک مبنای واقعیت مالی یا اقتصادی (ناکامل) در نظر گرفته شده است .

در سال‌های اخیر، گزارشگری صورت‌‌جریان‌های وجه نقد و حساب سودوزیان به این منظور صورت گرفته است که استفاده‌کنندگان بتوانند نشانه‌هایی را که بیش‌ترین سودمندی را در پی دارند، بیابند . قبل از دوران استانداردهای حسابداری، این امر غیر ممکن بود، هرچند آن دسته از افرادی که درباره‌ی رویه های حسابداری دانش کافی داشتند، می‌توانستند با استفاده جفت نمودن متوالی ترازنامه‌های منتشر شده و مرتبط ساختن آن‌ها با حساب‌های سودوزیان و همچنین استفاده از روش صورت مغایرت، استفاده‌ی لازم را ببرند. حتی در صورتی که سطح افشای الزامی متوسط باشد، این نتایج می‌توانست به نسبت بهتر پیکربندی شوند.

اکنون روش اصلی و اساسی برای تبدیل اطلاعات تعهدی به شکل وجوه نقد و یا گردش این وجوه به خوبی ایجاد شده است. نقایص و کمبودهای حساب سودوزیان و مورد مرتبط آن برای استفاده از صورت‌های وجه نقد و یا گردش آن در ادبیات سال‌های ۱۹۶۰ الی ۱۹۷۰ با استدلال های مربوط به دامنه ای از مسائل حسابداری مالی به صورت گسترده‌ای مورد بحث قرار گرفته است. این مسائل شامل تاثیرات اقلام بااهمیت تعهدی در سودوزیان از قبیل استهلاک است (إی.اس.سی، ۱۹۷۵؛ چمبرز، ۱۹۷۶؛ ادی، ۱۹۶۳؛ هیس، ۱۹۷۸؛ هنری، ۱۹۷۵؛ لی، ۱۹۷۲). به نسبت توجه کمتری به مسائل حسابداری مدیریت یا مکانیزم های حساب های تجاری ازقبیل تخصیص تمام هزینه ای سربار شده است. از این رو این اطمینان حاصل می شود بعضی سربارهای تولیدات که اساسا به پایان سال حسابداری مرتبط هستند، به سال آتی منتقل می شوند و در برابر درآمدهای سال آتی قرار می گیرند

Abstract

This paper puts forward an exploratory methodology for measuring the yearly representational effects of accounting, as the difference between the constructed profit measure and its underlying transactional base, in response to a call from the World Congress of Accounting Historians for research on differences in the way accounting represents organisational success across periods of industrial expansion and decline. The suggested approach has then been applied to data drawn from the archives of one of Britain’s most important shipbuilders, Vickers at Barrow, across a period of unprecedented change in the industry, providing a basis for discussion of the observable representational effects.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.