اطلاعیه

مقاله  انگلیسی با ترجمه رویه‌های حسابداری مدیریت قبل و در طول بحران اقتصادی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h194

سال نشر: ۲۰۱۵

نام ناشر (پایگاه داده): الزویر

نام مجله: Advances in Accounting, incorporating Advances in International Accounting

نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research articles)

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۵ صفحه PDF

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۴۴   صفحه word

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۹۰۰۰  تومان

عنوان فارسی:

مقاله  انگلیسی حسابداری با ترجمه فارسی :  رویه‌های حسابداری مدیریت قبل و در طول بحران اقتصادی: شواهدی از یونان

عنوان انگلیسی:

Management accounting practices before and during economic crisis: Evidence from Greece

چکیده فارسی:

بحران اقتصادی ممکن است حسابداری مدیریت و استفاده از رویه‌های آن را درون سازمان‌ها تحت‌تاثیر قرار دهد. هدف این مطالعه بررسی تاثیر بحران اقتصادی یونان در رویه‌های حسابداری مدیریت بکارگرفته شده در صنایع این کشور است. همچنین این مطالعه تغییرات در روندهای متفاوت تکنیک‌های حسابداری و استفاده و اهمیت آن‌ها را قبل (سال ۲۰۰۸) و در طول (سال ۲۰۱۳) بحران اقتصادی کشور مورد بررسی قرار می‌دهد. داده‌های تجربی از ۳۰۱ شرکت عضو در صنایع مختلف یونان و با استفاده از تکمیل و بازگرداندن پرسشنامه‌ای ساختاردهی شده توسط شرکت‌ها جمع‌آوری شده بود. پرسشنامه در ارتباط با اهمیت درک‌شده و استفاده‌ی واقعی تکنیک‌های متنوع حسابداری مدیریت برای این دو دوره بود. ۶۲ تکنیک در نظرسنجی به عمل‌آمده به کار گرفته شده بود که شامل پنج زیرمجموعه‌ی زیر است: ۱) حسابداری بهای تمام شده؛ ۲) برنامه‌ریزی بودجه‌ای؛ ۳) سیستم‌های پشتیبان تصیم‌گیری؛ ۴) ارزیابی عملکرد و ۵) تحلیل‌های راهبردی. برای خلاصه کردن و کاهش دادن ۶۲ متغیر به عوامل کم‌تر برای هر دو نظرسنجی از تحلیل عاملی استفاده شده بود. نظرسنجی انجام شده نشان داد که اهمیت و استفاده از سیستم‌های حسابداری هزینه بر مبنای فعالیت[۱]، برنامه‌ریزی، استراتژی و تکنیک‌های اس.ام.إی[۲] در طول بحران‌های مالی افزایش یافته است، این در حالی است که در زمان مشابه، سطح اهمیت و استفاده از تکنیک‌های حسابداری بهای تمام شده کاهش یافته بود. تکنیک‌های بودجه‌ای هنوز هم به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلیدواژه‌ها: بحران اقتصادی، بحران مالی، رویه‌های حسابداری مدیریت، یونان

مقدمه

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های محیط اقتصادی حال حاضر، بحران اقتصادی جهانی است. اگرچه در تعریف آنچه که مشمول یک بحران اقتصادی است، ابهام وجود دارد (ویمایر و باسو، ۲۰۱۱)، اما به طور گسترده‌ای پذیرفته شده است که بحران مالی بزرگ امروزی نتیجه‌ی مجموعه‌ای از عوامل است که شروع آن‌ها از سال ۲۰۰۶ بود.

کرسنزی (۲۰۰۸) بیان می‌کند که زیان وجوه امانی سرمایه‌گذاران در بخش وام‌های رهنی غیرضروری ایالت متحده سبب یک بحران نقدینگی شد. اگر چه در ابتدا عقیده بر این بود که بازار مسکن سبب بحران شده است، اما تحقیقات به عمل آمده نشان داد که سیستم بانکداری کنونی باعث تقویت بحران و حساسیت آن شده است، این سیستم در معرض عوامل زیر بود: هزینه‌ی بدهی پایین، سیاست‌های مالی پیچیده‌ی ایالت متحده، قراردادهای بانکی اهرمی و در معرض قرار گرفتن بانک‌های خارجی -اغلب بانک های انگلیسی- برای تولیدات زیان‌آور. تعدادی از شرکت‌های ایالتی متخصص در امور وام‌های مسکن و اوراق بهادار دارایی، نشانه‌هایی از ورود به رکودی نوسانی از خود نشان داده بودند. این امر منجر شد که تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها اظهار ورشکستگی نمایند. لتسیس (۲۰۰۹) عنوان نمود که زیان‌های مالی تجربه شده توسط برادران لمن منجر به فروپاشی نهایی آن‌ها شد و این امر اجازه‌ی گسترش بحران مالی را داد. در سوی دیگر، کاپیتسینیس (۲۰۱۱) بر این عقیده است که عوامل زیر اثر کلیشه‌ای را در یک رکود اساسی ایفا می‌کردند:

۱. سطح پیشرفت

۲. وابستگی بیش از حد بخش مالی

۳. سیاست‌های اعمال شده که نتیجه‌ی انباشتگی بیش‌تر سرمایه در محیط جهانی بود.

با این وجود، این محیط اقتصادی جدید نیاز به اتخاذ رویه‌های حسابداری مدیریتی برای نیل به پویایی بازارها را لازم می‌دانست. در دهه‌های گذشته، تکنیک‌های حسابداری مدیریت جدیدی نمایان گشتند که نه تنها بر اطلاعات مالی متمرکز هستند بلکه بر اطلاعات غیرمالی جهت ارائه‌ی گستره‌ای راهبردی برای تصمیمات یک شرکت نیز پرداخته‌اند. در گذشته، مطالعات بسیاری گستره‌ی استفاده از این رویه‌های حسابداری مدیریت را در محیط‌های مختلف ارزیابی کرده‌اند، همچنین سطح پیچیدگی رویه‌های حسابداری مدیریت در شرکت‌های تحت مطالعه مورد بررسی است (امت، کارمونا و رابرتس، ۱۹۹۴؛ آرمیتاژ و نیکلسون، ۱۹۹۳). در سال‌های اخیر، مطالعات متنوعی سطح بکارگیری این رویه‌های حسابداری مدیریت را در پاسخ به تغییرات محیط کسب‌وکار همچون پیشرفت‌های سریع در تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، پیشرفت سیستم‌های تولیدی مبتنی بر کامپیوتر، ادغام شرکت‌های کوچک‌تر درون شرکتی بزرگ‌تر و … برررسی کردند (مت، اسمیت و دژاژادیکرتا، ۲۰۱۰). ارتباط میان تکنیک‌های حسابداری مدیریت و بحران‌های مالی نیز گزارش شده است (آرنولد، ۲۰۰). سوال این است که آیا حسابداری احتمال ایجاد بحران اقتصادی و شدت بیش‌تر آن را سبب می‌شود و یا اینکه ضعف حسابداری نتیجه‌ی یک بحران اقتصادی است که هنوز هم پاسخ داده نشده است (ویمایر و باسو، ۲۰۱۱). به طور کلی، غیرقابل انکار است که بحران همچنان وجود داشته و کماکان ادامه دارد و این امر مفاهیمی را برای حسابداری مدیریت دارد (وندر استید، ۲۰۱۱). همانگونه که آرنولد (۲۰۰۹) بیان نمود، بزرگی بحران مالی و اقتصادی، تجدید برآوردی اساسی از تحقیقات حسابداری را فرا می‌خواند. در ادبیات مربوط، شواهدی تجربی در حوزه­ی گزارشگری مالی و تحلیل­های مالی و همچنین ارتباط آن با بحران اقتصادی وجود دارد (بوباکری، گودهامی و میشرا، ۲۰۱۰؛ لاتریدیس و دیمیتراس، ۲۰۱۳)، اما برای آگاهی بهتر ما، پژوهش‌های محدودی از تاثیر بحران اقتصادی در حسابداری مدیریت وجود داشته است. به منظور نیل به این هدف، وندراستید (۲۰۱۱) به دنبال بحران مالی اخیر، برخی بازتاب‌ها و چالش‌هایی را برای تحقیق حسابداری مدیریت پیشنهاد نمود. تحقیق حال حاضر پاسخی برای این بازتاب‌ها است و بعضی راهکارها را در محیط‌ اقتصادی کنونی در ارتباط با رویه‌های حسابداری مدیریت ارائه می‌دهد.

Abstract

Economic crisis might affect management accounting and the use of its practices within the organizations. The purpose of this study is to investigate the impact of the Greek economic crisis in management accounting practices in the Greek industry and to examine shifts in trends in different accounting techniques’ panels in usage and importance before (2008) and during (2013) the country’s economic crisis. Empirical data were collected from 301 firms belonging to various Greek industries, which fully completed and returned a structured questionnaire regarding the perceived importance and actual usage of various management accounting techniques for these two periods. Sixty-two techniques were incorporated in the survey and were further subdivided into 5 panels: (a) cost accounting, (b) planning–budgeting, (c) decision support systems, (d) performance evaluation, and (e) strategic analysis. Factor analysis was employed to summarize and reduce the 62 variables into fewer factors for both surveys. The survey revealed that the importance and the usage of ABC systems, planning, strategy, and SMA techniques increased during the crisis, while at the same time the level of importance and usage of traditional cost accounting techniques was decreased. Budgeting techniques are still widely used.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.