اطلاعیه

مقاله ترجمه شده تاثیر اشتغال حسابرسان سابق با کارفرمای‌ ممیزی‌ بر برداشت های استقلال حسابرس

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: H177

سال نشر: ۲۰۱۵

نام ناشر (پایگاه داده): الزویر

نام مجله: Procedia – Social and Behavioral Sciences

نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research articles)

تعداد صفحه انگلیسی:  ۸ صفحه PDF

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۱۲ صفحه word

قیمت فایل ترجمه شده :  ۱۸۵۰۰   تومان

عنوان فارسی:

مقاله لاتین حسابداری ترجمه شده :  تاثیر اشتغال حسابرسان سابق با کارفرمای‌ ممیزی‌ بر برداشت های استقلال حسابرس

عنوان انگلیسی:

The impact of ex-auditors’ employment with audit clients on perceptions of auditor independence

چکیده فارسی:

اینکه اغلب به حسابرسان یک موقعیت در شرکت های موکلینشان پیشنهاد می شود یک دانش عمومی می باشد. اگر چه به دنبال سقوط انرون و دیگر رسوایی های مالی بدنام مانند گلوبال کراسینگ و منیجمنت ویست در ایالات متحده، حرفه ی حسابداری در مورد موضوعاتی که ممکن است استقلال حسابرس راتحت تاتیر قرار دهد به شدت مورد توجه قرار گرفت. یکی ازموضوعات، فعالیت حسابرسان در جستجوی شغل با مشتریان حسابرسی خود می باشد. بنابراین، بررسی اینکه آیا عمل اشتغال حسابرسان سابق با مشتریان حسابرسی موضوع استقلال حسابرس را از دیدگاه کاربران گزارش های مالی در مالزی تحت تاثیر قرار می دهد هدف اصلی از این مطالعه می باشد.

کلمات کلیدی: اشتغال حسابرس – مشتری. استقلال حسابرس. رسوایی مالی؛ شریک حسابرسی. شک گرایی

مقدمه

تحقیقات قبلی نشان داده است که برای حسابرسان پیشنهاد یک موقعیت در شرکتهای مشتریان غیر معمول نیست .(ایموف، ۱۹۷۸″ کن و ماهاتوان ، ۱۹۹۳ ایر و رقوناندن، ۲۰۰۲). این” یک در گردان ” نامیده می شود، که به موجب آن مشتریان حسابرسی، مدیران ارشد گزارشگری مالی را به طور مستقیم از شرکت های حسابرسی خارجی انها اشتغال می کنند.( کلیک من،۱۹۹۸). مشتریان اغلب ترجیح می دهند کارکنان سابق شرکت های حسابرسی خود را به اشتغال دراورند به خاطر اینکه حسابرسان قبلی دارای مزیت دانش در مورد کسب و کار مشتریان، فرآیندهای گزارشگری مالی و دیگر سیستم های اطلاعاتی که دیگر کاندیدهای خارج از شرکت های حسابرسی ندارند می باشند(بیسلی، کارسلو و هرمنسن، ۲۰۰۰).

با این حال به دنبال سقوط انرون در سال ۲۰۰۱ همراه با دیگر رسوایی های مالی بدنام مانند گذرگاه جهانی و مدیریت مواد زائد، حرفه حسابداری با توجه به موضوع جستجوی اشتغال حسابرسان سابق با مشتریان حسابرسی خود مورد توجه شدید قرار گرفته است. این بدین دلیل است که در هر یک از این شرکت ها، افراد ارشد حسابداری و امور مالی به طور مستقیم از حسابرسان خارجی خود (منون و ویلیامز، ۲۰۰۴؛ گایگر، شمال و او کانل، ۲۰۰۵) اشتغال شدند.

مشکل استقلال حسابرس ممکن است زمانی اغاز شود که  حسابرسان به عنوان وسیله ی دستیابی به موقعیت های مدیریتی با مشتریان حسابرسی از تجربه حسابرسی خود استفاده کنند. درایجاد این انتقال یا به سادگی به دنبال فرصت اشتغال مجدد ، ” بر توانایی  حسابرس برای تایید مستقلانه صورتهای مالی یک کارفرمای آینده نگر سایه می افتد “(ایموف، ۱۹۷۸، ص. ۸۷۰). لنوکس (۲۰۰۵) ابراز نگرانی کرد که همدستی با کارفرمای‌ ممیزی‌ ممکن است قبل ازاینکه حسابرسان شرکت حسابرسی را ترک کنند رخ دهد ، آنها ممکن است یک قرارداد اشتغال پر سود با مشتری انجام دهند ، بنابراین حسابرسان را در مواجهه مدیریت با  مشکلات کشف شده در طول حسابرسی بی میل می کنند. مشکل اصلی در مورد اشتغال با کارفرمای‌ ممیزی‌، هنگام برخورد با مدیران ارشد که قبلا حسابرسان همکار بودند، توانایی حسابرسان فعلی برای حفظ استقلال می باشد(ایمهوف، ۱۹۷۸؛ کوه و موهاتوان، ۱۹۹۳؛ ISB ، ۲۰۰۰؛ فیرنلی و بیتی، ۲۰۰۲ ). منون و ویلیامز (۲۰۰۴) استدلال کردند که حسابرسان فعلی تمایل به اعتماد کردن به شرکای قبلی خود، به دلیل وابستگی پیشین به شرکت های حسابرسی دارند و اینکه این اعتماد ممکن است به تمایل حسابرسان برای تنظیم روشهای حسابرسی منجر شود.

 در بدترین حالت ممکن، فیرنلی و بیتی (۲۰۰۲) توضیح دادند که شریک حسابرسی فعلی و بی تجربه، و یا یک فرد عصبی با از دست دادن یک کارفرمای‌ ممیزی‌، نیز ممکن است قادر به ایستادن جلوی یک مدیر زورگو ، که او خود یک مدیر سابق حسابرسی یا یک شریک حسابرسی شرکت ، نباشد.

در پاسخ به افزایش شک و تردید عمومی در مورد فعالیت های شرکت هایی که حسابرسان خود را اشتغال می کنند و شهرت منفی حاصل از شکست های حسابرسی مانند (انرون و ورلدکام)، قانون گذاران به ویژه در ایالات متحده این موضوع را به طور خاص با افزودن یک ماده (بخش ۲۰۶ قانون ساربانز اوکسلی (SOX) 200) بیان کرده اند که شرکت های دولتی را از اشتغال کارمندان مالی و حسابداری از حسابرسان خارجی برای بیش از یکسال از زمان اخراج کارکنان از شرکت های حسابرسی منع می کند(کمیسیون اوراق بهادار(SEC)، ۲۰۰۳). فدراسیون بین المللی حسابداران (IFAC) نیز بر این موضوع تاکید کرد، و بیان می کند که پذیرفتن یک کار با کارفرمای بیمه که ممکن است گاهی درآینده به کارفرمای بیمه بپیوندند، تهدیدهای نفع شخصی و صمیمیت را برای کارکنان حسابرسی ایجاد  کند(IFAC، ۲۰۱۴).

موسسه مالزیایی حسابداران (MIA) نیز موضوع مربوط به اشتغال حسابرس را از طریق آیین نامه ها (MIA ، ۲۰۱۰، صفحه ۷۰) مورد خطاب قرار داده است و بیان می کند که:

لازم است استقلال ایجاد شود مگر اینکه، پس از اینکه شریک از عنوان شریک کلیدی حسابرسی دست بکشد، ماهیت منافع عمومی، صورتهای مالی حسابرسی شده برای یک دوره کمتر از دو سال صادر شده باشد و شریک، عضو تیم ممیزی درباره حسابرسی آن صورتهای مالی نباشد.

Abstract

It is a common knowledge that auditors often being offered a position in their clients’ firms. However, following the collapse of Enron and other infamous financial scandals like Global Crossing and Waste Management in the US, the accounting profession was brought into sharp focus particularly regarding issues that may affect auditor independence. One of the issues is the practice of auditors seeking employment with their audit clients. Therefore, the main objective of this study is to examine whether the practice of ex-auditors’ employment with audit clients affects perceptions of auditor independence from the perspective of financial statement users in Malaysia.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.