اطلاعیه

بازاریابی اینترنتی-مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی

کد محصول: PMD128

تعداد صفحات :   ۴۲   صفحه

فرمت فایل WORD

قیمت:    ۱۲۰۰۰    تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد بازاریابی اینترنتی 

 فهرست مطالب

۲-۱-۱ مقدمه ۱

۲-۱-۲  اینترنت       ۳

۲ـ۱ـ۲ـ۱ ویژگیهای اینترنت  ۶

۲-۱-۲-۲ طبقه بندی محصولات و خدمات در اینترنت       ۷

۲-۱-۲-۳  ویژگیهای وب در اینترنت ۱۱

۲-۱-۲- ۳-۱  ویژگیهای ادراک شدۀ وب به عنوان یک کانال توزیع ۱۱

۲-۱-۲-۳-۲   تاثیر معرفی و استفاده از وب سایت های اطلاعاتی و تعاملی ۱۳

الف) تاثیر معرفی یک وب سایت تعاملی       ۱۴

ب)  تاثیر معرفی یک وب سایت اطلاعاتی    ۱۴

۲-۱-۲-۴ روند گسترش اینترنت و تجارت الکترونیک        ۱۵

۲-۱-۳  مروری بر تجارت الکترونیک ۱۶

۲-۱-۳-۱ توسعه تجارت الکترونیکی و کسب و کارهای آنلاین       ۱۶

۲-۱-۴  اینترنت و بازاریابی   ۱۷

۲-۱-۴-۱  بازاریابی اینترنتی ۲۲

۲-۱-۴-۲ آمیخته بازاریابی اینترنتی  ۲۳

شخصی سازی(p1):  ۲۷

خصوصی سازی(p2) :         ۲۷

خدمات به مشتری(C1):      ۲۸

گروه ها(C 2): 28

سایت(S):      ۲۹

امنیت(S2) :  ۳۰

ترفیع فروش(: (S3    ۳۰

۲-۱-۴-۳  مقایسه بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی       ۳۰

۲-۱-۴-۴  ویژگی های فروشگاه های اینترنتی       ۳۱

۲-۱-۴-۴-۱ بررسی آنچه که در داخل فروشگاه الکترونیکی می گذرد         ۳۲

۲-۲پیشینه تحقیق    ۳۴

۲-۲ -۱  بررسی پایاننامه های داخلی مرتبط ۳۴

۲-۲-۲  بررسی پایاننامه های خارجی مرتبط ۳۷

منابع و مأخذ:  ۴۲

بخشی از پروژه

۲-۱-۱ مقدمه

در زمان های اخیر اینترنت حجم عظیمی از هیجان را ایجاد کرده، طوریکه توجه رسانه، عموم و بازاریابان را به خود جلب نموده است. دلایل زیادی برای رشد استفاده از اینترنت (نه فقط خرده فروشی) در زمانهای اخیر فراهم است، مانند اندازه آن به عنوان منبع اطلاعات، آسان تر شدن آن برای استفاده کننده، و اینکه روز به روز قابلیت دسترسی  به آن افزایش یافته و هزینه اش کاهش می بابد (از اُکاس  و فِنچ ، ۲۰۰۳).  اینترنت سریع ترین تکنولوژی در حال رشد در تاریخ بشریت است. از آن زمانی که اینترنت به عنوان یک شبکه شروع به گسترش کرد، توانست به عنوان یک پیوند میان تمامی افراد، کسب و کارها، دانشگاه ها و دولت عمل کند (مک کابه، ۲۰۰۱). از سویی تجارت الکترونیک یک سبک جدید تجارت مدرن است که با خرید و فروش اطلاعات، کالا و خدمات از طریق اینترنت مرتبط می باشد. دلیل اصلی این مساله، مقبولیت روزافزون اینترنت است که کسب و کارها را به سرمایه گذاری در حضور آنلاین ترغیب می-کند (لیانگ و هوآنگ ، ۱۹۹۸). اما تجارت الکترونیک گران است و بسیاری از شرکت ها به سختی منفعتی برای حضور در این عرصه پیدا می کنند. به هر حال خریداران کالا و محصولات جدید احتمالا با خریدارن ثانویه تفاوت می-کنند(رونالد و الیزابت گُلداسمیت ، ۲۰۰۲). ماهیت متفاوت تجارت در این عرصه بر کسی پوشیده نیست و این مساله توجه جدی به مطالعه وشناخت بهتر این حوزه جدید از تجارت را می طلبد.

توسعه اینترنت تاثیر شدیدی بر محیط بازاریابی در سطح جهان داشته است. بسیاری از شرکت ها برای فروش محصولات و خدمات خود به این منبع عظیم مصرف کننده روی آورده اند و بسیاری از کسب و کارها دست به توسعه وب سایت های خود زده اند تا از این روند رو به رشد عقب نمانند. با توسعه اینترنت و افزایش خرید های آنلاین، تجارت الکترونیکی به یک روش مرسوم برای مصرف کنندگان و شرکت ها برای تجارت از طریق اینترنت درآمد (یون ، ۲۰۰۷).

رشد سریع اینترنت و شبکه گسترده جهانی در دهه ۹۰ تجارت الکترونیکی را به وجود آورد و آینده بسیاری از شرکتها را تضمین نمود (هانگ، ۱۹۹۸). اینترنت بازارهای جدیدی را برای مشتریان و همچنین سازمان ها ایجاد کرده است و به جایگزین جدی ای برای خرید سنتی تبدیل گردیده است. رشد خرید اینترنتی، نیروی محرکی را برای انجام تحقیقات بیشتر در زمینه رفتار و نگرش مصرف کنندگان  در وب و تجارت های آنلاین فراهم کرده است.

در این بخش از تحقیق برای شکل گیری چارچوب نظری تحقیق ابتدا به بررسی نقش اینترنت و بازاریابی اینترنتی پرداخته و پس از مطالعه رفتار خرید مشتریان، به بررسی پیشینه تحقیقات صورت گرفته در این زمینه پرداخته و در نهایت به ارائه مدل مفهومی تحقیق پرداخته آن را مورد بررسی قرار خواهیم.

۲-۱-۲  اینترنت

اینترنت سریع ترین تکنولوژی در حال رشد در تاریخ بشریت است. از آن زمانی که اینترنت به عنوان یک شبکه شروع به گسترش کرد، توانست به عنوان یک پیوندی میان تمامی افراد، کسب و کارها، دانشگاه ها و دولت عمل کند. و به همگان در سراسر دنیا این امکان را داد تا صرف نظر از زمان و مکان بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. این ابزار به کاربرانش این اجازه را می دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند، به کامپیوتر های از راه دور و قابل حمل دسترسی یابند و بتوانند برای یکدیگر نامه الکترونیکی بفرستند. همچنین امکان برقراری گروه های بحث، بازی های چند نفره و سیستم های ارتباطی (مانند چت) و اطلاعات جهانی و سیستم های جستجو و ارسال اطلاعات، شامل شبکه گسترده جهانی  را فراهم آورد. در واقع این نحوه استفاده آسان از شبکه گسترده جهانی است که آن را به سریع ترین پدیده در حال رشد تبدیل کرده است (مک کیب ، ۲۰۰۱).

با وجود اینکه پست الکترونیکی و وب گسترده جهانی دو جز اصلی اینترنت به شمار می رود، اخیرا شرکت ها از دومی اساسا به عنوان واسطه تبلیغات و اطلاعات استفاده می کنند. هنوز استفاده از وب گسترده جهانی به عنوان کانال توزیع محدود می باشد ولیکن رو به رشد است. جدا از دلایل خوبی که برای شرکت ها جهت درنظر گرفتن اینترنت به عنوان واسطه بازاریابی مستقیم وجود دارد (پُئِل و لینیوس ، ۱۹۹۹)، هافمَن  و نوواک  (۱۹۹۶) معتقدند که وب گسترده جهانی برخی مزایای خاص را نیز برای مشتریان به عنوان کانال توزیع به ارمغان آورده است:

•        دسترسی۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

•        خرسندی آنی، چراکه کاربران مجبور نیستند قبل از فراهم شدن اطلاعات، مدتی منتظر بمانند

تعاملی بودن، مصرف کننده بر جریان اطلاعات کنترل دارد (پُئِل و لینیوس، ۱۹۹۹).

اینترنت با بیش از ۵/۱ میلیارد کاربر، به عنوان یک شریک اصلی در تجارت جهانی و ابزاری برای اقتدار و کمال مشتریانش محسوب می گردد. بر اساس گزارش اخیر نیلسن در برخی کشورها خرید اینترتی توسط بیش از ۹۵ درصد از کاربران اینترنت صورت می پذیرد. ۹۹ درصد از کاربران اینترنت در کره جنوبی به صورت بهنگام خرید می کنند و در پشت سر آنها با فاصله ای اندک کاربران آلمان، انگلستان و ژاپن قرار دارند.مصرف کنندگان ایالات متحده در رتبه هشتم این لیست جای گرفته اند.براساس یک مطالعه ی مشابه،۴۰ درصد ازکل افراد حاضر در شبکه جهانی اینترنت جزء خریداران منظم و پا برجا محسوب می شوند. درحالیکه ۸۵ درصد از کاربران اینترنت حداقل یک خرید بهنگام در ماه، تا انتهای سال ۲۰۰۷ میلادی انجام داده اند(کنستان تندیس ،۲۰۱۰)

رشد سریع زیر ساختارهای اینترنت فرصت ها و روش هایی جدید برای انجام کسب وکار به تمامی جهانیان معرفی کرد. اینترنت دنیا را بدون مرز کرده است. تولید کنندگان، تجار و مصرف کنندگان در حال حاضر می توانند به بازارها به طور سریع تری دسترسی پیدا کرده و اطلاعات بیشتری را نسبت به قبل در کمترین زمان ممکن کسب کنند(جاتوراویث، ۲۰۰۷). در کل استفاده از اینترنت می تواند در سه فعالیت اصلی دسته بندی شود: نشر اطلاعات شرکت، اجرای تجارت الکترونیکی و تبادلات کسب و کاری. برجسته ترین ویژگی  اینترنت عدم نیاز به واسطه است؛ تولید کنندگان می توانند کالاهای خود را به طور مستقیم و به آسانی از طریق اینترنت به فروش برسانند (جاتوراویث، ۲۰۰۷).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.