اطلاعیه

مقاله ترجمه شده یک پلتفرم رایانش ابری برای برنامه‌های کاربردی در زمینه برنامه ریزی منابع سازمانی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M523

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۵۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۰

سال نشر: ۲۰۱۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۳۳   صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  یک پلتفرم رایانش ابری برای برنامه‌های کاربردی در زمینه برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)

عنوان انگلیسی:

A cloud computing platform for ERP applications

چکیده فارسی:

رایانش ابری موجب توانمند شدن بسیاری از برنامه‌ها و خدمات تحت وب شده و علاقمندی به ارائه خدمات ERP از طریق اینترنت را مجدداً بر انگیخته است. اینگونه محاسبات این پتانسیل را دارند که روش استفاده از خدمات فناوری اطلاعات را دگرگون نمایند. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند که ERP ارائه شده از طریق SaaS عملکرد بهتری نسبت به روش های سنتی عرضه خدمات فناوری اطلاعات داشته است. با این حال، توزیع یک خدمت پیچیدگی بیشتری در مقایسه با توزیع یک کالا دارد و این بدلیل ماهیت غیر مادی، یکپارچگی خدمات و اصل تک شلیک در مورد آنهاست. این مقاله به تعریف یک پلتفرم CoudERP می‌پردازد که مشتریان سازمانی می‌توانند در بستر آن نسبت به انتخاب خدمات تحت وب اقدام کرده و یک سیستم ERP منحصر به فرد را برای تأمین نیازهای مختص به خود سفارشی سازی کنند. پلتفرم CloudERP به دنبال آن است که انعطاف پذیری مستتر در استفاده از یک ERP کامل مشتمل بر چندین عرضه کننده را در اختیار کاربران سازمانی قرار دهد. همچنین این مقاله به چالش ترکیب خدمات تحت وب پرداخته و یک راهکار مبتنی بر وب برای خودکارسازی (اتوماسیون) فرایند سفارشی سازی خدمات ERP ارائه می‌دهد. روش ترکیب خدمات پیشنهادی بر مبنای مفهوم الگوریتم ژنتیک ساخته می‌شود و از دانش خدمات مبتنی بر وب (که از پلتفرم خدمات مبتنی بر وب استخراج شده اند)، و همچنین نظریه مجموعه دقیق نیز بهره گرفته است. یک نمونه اولیه از سیستم پیشنهادی روی پلتفرم Google App Engine ساخته شده تا فرایند ترکیب پیشنهادی، صحت سنجی شود. بر اساس نتایج آزمایشگاهی بدست آمده از اجرای این نمونه اولیه مشخص شد که روش ترکیب پیشنهادی، به شکل موثری جواب می‌دهد و پتانسیل زیادی برای پشتیبانی از یک پلتفرم CloudERP کاملاً کارآمد دارد.

واژگان کلیدی: ترکیب خدمات تحت وب، ERP، رایانش ابری، الگوریتم‌های ژنتیک، نظریه مجموعه دقیق.

۱. مقدمه

نرم افزارهای تجاری سنتی مانند طراحی به کمک رایانه (CAD) ، مدیریت داده‌های تولید (PDM) ، ساخت به کمک رایانه (CAM) ، برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)  و سیستم‌های اجرای ساخت (MES)  همگی متکی به سرورهای مرکزی و نرم افزارهای رویه مند هستند. این سیستم‌های آنقدر خودگردان یا انعطاف پذیر نیستند که بتوانند از یک محیط تجاری دینامیک پشتیبانی نماند [۳۴]. با پیشرفت فناوری اینترنت و فرایند جهانی شدن، این نرم افزارهای سازمانی و بویژه سامانه‌های ERP به امکانات تحت وب مجهز شدند که بواسطه آنها می‌شد از طریق اینترنت به اطلاعات و ارتباطات دسترسی پیدا کرد و این به بخشی از راهبرد تجارت جهانی بدل گردید [۱۶]. همزمان با افزایش تقاضا برای خدمات سیار و بهنگام، توسعه سامانه‌های ERP مبتنی بر وب هم به یکی از مسائل ضروری در پژوهش و توسعه تبدیل شده است [۶۴].

استفاده از خدمات تحت وب در زمینه نرم افزارهای ERP حائز دو مزیت حیاتی است: سهولت در یکپارچگی و کاهش هزینه‌ها از طریق مدل نرم افزار میزبانی شده [۵۷]. وو و همکاران  [۶۷] چارچوبی برای اندازه گیری میزان مقیاس پذیری نرم افزارهای مبتنی بر خدمات در محیط رایانش ابری ارائه کرده و به تبیین یک راهبرد تخصیص به منظور بهبود مقیاس پذیری و بهره وری خدمات مبتنی بر وب ترکیبی پرداختند. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند که سرویس ERP ارائه شده از طریق SaaS نتایج بهتری نسبت به روش های سنتی عرضه خدمات فناوری اطلاعات دارد که این در اثر بحران اقتصادی فعلی بوده و به اقتصادهای جهانی در امر بازیابی کمک می‌کند [۲۱]. اگرچه ERP از سایر نرم افزارهای مبتنی بر SaaS عقب مانده است، اما به نظر می‌رسد این اجماع عمومی ایجاد شده است که مقوله ERP در حال رشد سریع در SaaS است. چهار بازیگر بزرگ بازار سامانه‌های ERP یعنی شرکت‌های SAP، Oracle، Sage و Microsoft در حال جایگذاری خدمات EPR خود در قالب SaaS هستند تا از این رشد سریع جا نمانند [۲۴]. با این حال، توزیع یک خدمت پیچیدگی بیشتری در مقایسه با توزیع یک کالا دارد و این بدلیل ماهیت غیر مادی و یکپارچگی خدمات و اصل تک شلیک در مورد آنهاست [۲۳]. همچنین فرایند تحلیل و گزینش خدمات در فرایند ترکیب خدمات مبتنی بر وب، پیچیده‌تر از فرایند تحلیل و گزینش قطعات برای طراحی یک محصول است [۳۷]. این پیچیدگی وقتی بیشتر می‌شود که با درخواستهای مشتریان در زمینه حیطه کاری نرم افزار روبرو می‌شویم. یکی از نیازهای مشخص در این زمینه، توسعه روش‌های ترکیب موثری است که بتوانند این خدمات مبتنی بر وب کم و بیش ناهمگن را بویژه در حوزه نرم افزارهای ERP، در پاسخ به تقاضای مشتریان سازمانی، ارزیابی کرده و به بهترین وجه با یکدیگر تلفیق کنند.

Abstract

Cloud computing enables many applications of Web services and rekindles the interest of providing ERP services via the Internet. It has the potentials to reshape the way IT services are consumed. Recent research indicates that ERP delivered thru SaaS will outperform the traditional IT offers. However, distributing a service compared to distributing a product is more complicated because of the immateriality, the integration and the one-shot-principle referring to services. This paper defines a CloudERP platform on which enterprise customers can select web services and customize a unique ERP system to meet their specific needs. The CloudERP aims to provide enterprise users with the flexibility of renting an entire ERP service through multiple vendors. This paper also addresses the challenge of composing web services and proposes a web-based solution for automating the ERP service customization process. The proposed service composition method builds on the genetic algorithm concept and incorporates with knowledge of web services extracted from the web service platform with the rough set theory. A system prototype was built on the Google App Engine platform to verify the proposed composition process. Based on experimental results from running the prototype, the composition method works effectively and has great potential for supporting a fully functional CloudERP platform.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.