اطلاعیه

مقاله ترجمه شده بهبود موفقیت بازاریابی: نقش مبادله دانش ضمنی بین فروش و بازاریابی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M458

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۴

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۶  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده بهبود موفقیت بازاریابی: نقش مبادله دانش ضمنی بین فروش و بازاریابی

عنوان انگلیسی:

Improving marketing success: The role of tacit knowledge exchange between sales and marketing

چکیده فارسی:

سازمانهای موفق استراتژی های بازاریابیشان را با تغییرات بازار هماهنگ می کنند. عوامل محدودکننده، از قبیل فروشنده، چون قادر به عضویت خود در شبکه های اجتماعی بیرون از سازمان هستند، نقش کلیدی را در توسعه دانش بازار بازی می کنند. با این وجود، اگر این دانش با محدودیت های خاص خود ثابت بماند، نمی تواند به طور اثربخش مورد استفاده قرار گیرد تا عملکرد شرکت را بهبود بخشد. این مطالعه مبادله دانش ضمنی بین فروش و بازاریابی را مطالعه می کند و توانایی آن را جهت افزایش موفقیت بازار بررسی خواهد کرد (یعنی نوآوری ها در برنامه بازاریابی، کارایی نسبی،  و اثربخشی نسبی). بعلاوه، با بررسی ۵ فرضیه قبلی جهت اثرات مبادله دانش ضمنی، راهکارهایی را جهت مدیران فروش و بازاریابی ارائه می کند، که مایل به بهبود مبادله دانش ضمنی و در نتیجه موفقیت بازاریابی هستند.

۱.         مقدمه

برای موفق بودن، شرکتها باید استراتژی های بازاریابیشان را با تغییرات محیطی سازگار کنند. با این وجود، گرچه دانش بازار مهم است، اگر با محدودیت های سازمانی همچنان باقی بماند، پیشرفتی نخواهد کرد. برای مفید بودن، دانش باید از طریق سازمان گسترش یابد (کوهل و جاورسکی، ۱۹۹۰). برخی از دانش ها (یعنی دانش صریح) می توانند تدوین شوند و بنابراین می توانند با استفاده از سیستم های تکنولوژی اطلاعات انتقال یابند (سپیر و ونکاتش، ۲۰۰۲). با این حال، دیگر دانش ها (یعنی دانش ضمنی) چون نمی تواند نوشته شود، می تواند تنها با استفاده از یک فرایند داد و ستد که بوسیله مشارکت کنندگان انجام می شود توسعه یابد، همیشه، یک عدم درک پیچیدگی ها در این وضعیت موجود است (اینکپن و دینور، ۱۹۹۸).

دانش ضمنی، شرکتهای توانا را قادر به کاربرد دانش مهم در فعالیتهای عملیاتی می سازد، که در نتیجه کارایی را بهبود می دهد، خلق ارزش می کند، و عملکرد مالی بهتری را ایجاد می کند (تیس، ۱۹۹۸؛ سای و لی، ۲۰۰۷). برای نمونه، زمانی که یک فروشنده بیشتر در مورد نیازهای یک مدیر اجرایی سطح c در یک سازمانی با مشتریان مهم می داند، یک راه حل بهتر را ایجاد می کند، و شانیس افزایش بازده را بهبود می دهد. بنابراین، دانش ضمنی می تواند یک سرچشمه مزیت رقابتی باشد و بنابراین برای درک اینکه چگونه دانش مبادله می شود نیز مهم است (کیل، سینگ، و پرلموتر، ۲۰۰۰). یک عامل کلیدی برای انتقال موفقیت آمیز دانش ضمنی توسعه و استفاده از شبکه های اجتماعی است (گرانووتر، ۱۹۸۵؛ هالدین- هرگارد، ۲۰۰۰).

فروشنده، بخاطر موقعیت های محدود کننده، یک منبع اولیه دانش هم مشتری و هم رقابت کننده است (جادسون، اسکونبچلر، گوردون، ریدنور، و ویلبکر، ۲۰۰۶؛ اسپیر و ونکاتش، ۲۰۰۲). آنها رابطه بین مشتریان کلیدی را توسعه می دهند که این به آنها فرصت می دهد هم دانش صریح را جمع آوری کنند (مثلا دانش محصولات و استراتژی های رقبا) و هم دانش ضمنی را (مثلا اینکه چگونه استراتژی های مشتریان با استراتژی های سازمانیشان تعامل دارد). با این حال، همانگونه که ملو (۱۹۸۹، صفحه ۲۶) تاکید می کند، “چالش مدیریت گرفتن همه اطلاعات رقابتی از سرپرستان نیروی فروش و دادن به مدیران ارشد است، و سپس تغییر آن به صورتی که هست، این در کسب و کار هوشمند به نام “قابل تعقیب” شناخته می شود”. مشکل از یک کمبود در شبکه های اجتماعی داخلی که در آن دانش بتواند انتقال یابد ناشی می شود.

Abstract

Successful organizations adapt their marketing strategies to marketplace changes. Boundary spanners, such as salespeople, because they are able to embed themselves in social networks outside the organization, play a key role in developing marketplace knowledge. However, if this knowledge remains solely with the boundary spanners, it cannot be used effectively to improve firm performance. This study investigates tacit knowledge exchange between sales and marketing and its ability to enhance marketing success (i.e., marketing program innovativeness, relative efficiency, and relative effectiveness). In addition, by examining five antecedents hypothesized to influence tacit knowledge exchange, it provides guidance to sales and marketing managers, who desire to improve tacit knowledge exchange, and, in turn, marketing success.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.