اطلاعیه

مقاله ترجمه شده تصمیمات کمکی چند ضابطه ای در مدیریت مالی  و حسابداری

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M378

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۰۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۲

سال نشر: ۱۹۹۹

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۵ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده تصمیمات کمکی چند ضابطه ای در مدیریت مالی  و حسابداری

عنوان انگلیسی:

 Multicriteria decision aid in financial management

چکیده فارسی:

تصمیمات مالی یک سازمان معمولا در شرایط مطلوب مد نظر قرار می گیرد. در ارتباط با دوره بلند مدت، تصمیماتی مربوط به تخصیص بهینه سرمایه و تصمیمات مربوط  به ساختارهای مالی بهینه وجود دارد. در موارد کوتاه مدت، این تصمیمات در ارتباط با بهینه سازی سهام، وجه نقد، حساب های دریافتی و بدهی های جاری و غیره وجود دارد. نظریه مالی به تجزیه و تحلیل این تصمیمات، اساسا از نقطه نظرات حد مطلوب می پردازد. ویژگی های مطلوب چنین تصمیماتی، محققان را به این سمت می کشاند تا تاکتیک های تحقیق عملیاتی  را برای حل مسائلی که مرتبط با چنین تصمیماتی می باشد، مطرح کند. این مقاله به بررسی سهم تحلیل های چند ضابطه ای در حل مشکلات مربوط به تصمیم گیری های مالی در شرایط واقعی،  می پردازد. این مقاله همچنین کتاب های گسترده مرتبط با این موضوع  را مد نظر قرار می دهد باشد.

کلیدواژه : امور مالی، تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری، تجزیه و تحلیل چندضابطه ای، حمایت از تصمیمات، کاربردها.

 ترجمه بخش ۴ مقاله

۴- نکات آخر.

این مقاله مشارکت MCDA را در مسائل مربوط به تصمیم گیری های مالی نشان می دهد.نظریات مالی تمام این مسائل را در یک چارچوب خیلی محدود به منظور بهینه سازی نشان می دهد.بعضی از محققان مزایایی را از ویژگی های بهینه سازی این مشکلات کسب کرده تا تکنیک های بررسی عملیاتی را برای پیدا کردن راه حل مطرح کنند.با استفاده از نمونه های مربوط به تصمیم گیری های مربوط به سرمایه گذاری و مسائل مربوط به مدیریت سهام، بحث های اصلی در ای زمینه مطرح شده است که می تواند به تایید لزوم در نظر گرفتن مسائل مربوط به تصمیم گیری های مالی در یک شرایط چندضابطه ای با استفاده از روش های MCDA بپردازد.

مزایایی که روش MCDA در مدیریت مالی فراهم می کند، به صورت مواد زیر خلاصه می گردد.

– احتمالات مربوط به ساخت مسائل ارزیابی شده پیچیده : ساختار این مسائل به عنوان یکی از موارد کلیدی در کاربرد روش های MCDA می باشد. بنابراین استفاده از چنین روش هایی مدیران مالی را وادار می کند تا به دنبال ساختارهای مناسبی برای بررسی مسائل مالی قبل از رسیدن به راه حل پیدا کنند.

– معرقی معیارهای کمی و کیفی در مرحله ارزیابی : نقش معیارهای کیفی در تصمیم گیری های مالی اغلب حیاتی می باشد. در واقع در بعضی از موارد، متغیرهای کمی، نتیجه فاکتورهای کیفی می باشند. (برای نمونه سازماندهی ضعیف شرکت تاثیری بر روی هزینه های عملیاتی و در نتیجه نسبت سوددهی آن دارد).به هر حال ترکیب معیارهای کیفی در فرایند تصمیم گیری های مالی از طریق روش های بهیینه سازی کلاسیک اگره امکان پذیر نمی باشد، مشکل نیز می باشد. اکثر روش های MCDA هیچ تمایزی را بین معیارهای کمی و کیفی در نظر نمی گیرند و آن ها باعث ترکیب هر دو نوع معیار در فرایند تصمیم گیری های مالی می گردند.

– شفافیت در ارزیابی، بحث های مناسبی را تصمیم گیری های مالی ایجاد می کند : روش های MCDA بر مبنای حمایت تصمیمات می باشند. تمرکز آن ها بر روی مدل سازی اولویت های تصمیم گیران بوده و افرا را قادر می سازد تا به صورت فعالی در فرایند تصمیم گیری مالی شرکت داشته باشند. به این ترتیب، از طریق یک سری از روش های تکراری و تعاملی، تصمیم گیران با کاربرد روش های MCDA و همچنین با ویژگی های خاص مربوط به این مسائل که افراد با آن مواجه اند، آشنا می شوند. مداخله مستقیم تصمیم گیران در فرایند تصمیم گیری، حمایت های کافی را که برای بحث در ارتباط با تصمیم گیری ها مورد نیاز می باشد، ایجاد می کند.

– معرفی روش های علمی واقع گرایانه و پیچیده در رشته مدیریت مالی: مدیریت مالی علاوه بر منافع علمی آن رشته ای می باشد که دارای منافع کاربردی می باشد. در واقع، روش شناختی و مدل هایی که ایجاد می گردند نه تنها می بایست از نظر علمی درست و در سطح بالا باشند، بلکه آن ها می بایست حقایق را در هم ترکیب کرده تا عملا کاربردی باشند.

البته روش های MCDA به عنوان تنها روش در سطح بالا برای بررسی مسائل مربوط به تصمیم گیری های مالی نمی باشد.در واقع چندین تکنیک بهینه شده کاملا پیچیده در فرایند تصمیم گیری های مالی مطرح شده اند. به هر حال چنین تکنیک هایی بر مبنای فرضیات خاصی می باشند که به سختی حقایقی را ارائه می کنند. در حالی که تضعیف این فرضیات منجر به توسعه مدل های متمرکز به صورت پیچیده و محاسباتی می گردد. از طرف دیگر، مدل های MCDA، مهارت ها و واقع بینی را با هم ترکیب کرده، در حالی که به طور کل، اکثر آن ها از نظر محاسباتی قابل مهار و اجرای آن ها آسان می باشد. البته ما می توانیم به این نتیجه برسیم که مهارت و واقع بینی، کارآمدی را تحت تاثیر قرار نمی دهند. علاوه بر این، نتایج مربوط به چندین بررسی در ارتباط با روش MCDA در مدیریت های مالی نشان می دهد که این روش ها باعث بالا بردن مراحل مربوط به تصمیم گیری های مالی می گردد.در حالی که در بسیاری از موارد آن ها به صورت مثبتی نسبت به تجزیه و تحلیل های آماری چند متغیری و تکنیک های بهینه سازی مقایسه می شوند.

در نتیجه، روش های MCDA دارای آینده ای در رشته های مدیریت مالی می باشند، زیرا ان یک چارچوب روش شناختی و واقع گرایانه ای را در ارتباط با تصمیم گیری ایجاد می کنند. علاوه بر این موفقیت ان ها عملا بستگی به توسعه سیستم های حمایتی تصمیم گیری در ارتباط با توسعه متغیرهای محاسبه شده دارد. موقعیت های مالی و همچنین شرکت ها ماهیت چندضابطه ای مسائل مربوط به تصمیمات مالی را تایید می کند.( نتایج مربوط به بررسی های باسکار و مک نام که در بخش ۳.۱ مورد بحث قرار گرفت، این یافته ها را تایید می کند). با این وجود، آن ها اغلب از روش های بهینه سازی و آماری برای مد نظر رار دادن مسائل مالی استفاده می کنند، از این رو بسته های نرم افزاری آماری و بهینه سازی در یک قیمت نسبتا پایین به آسانی قابل دسترسی می باشند،  حتی اگر بسیاری از این بسته های نرم افزاری به طور خاصی برای مسائل مربوط به تصمیم گیری مالی طراحی نشده باشند. در نتیجه، استفاده از روش های MCDA برای حمایت از تصمیم گیری های مالی تمام وقت به توسعه سیستم های یکپارچه تصمیم گیری های چند ضابطه ای  به طور خاص برای مد نظر قرار دادن مسئل مالی طراحی شده است، کمک می کند. نمونه هایی از این سیستم ها شامل سیستم FINEVA ، سیستم FINCLAS ، سیستم ADVISER ، و غیره می باشند. گسترش و ترقی این سیستم ها به عنوان یک مسئله کلیدی در کاربر موفق روش های MCDA در فرایندهای مالی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.