اطلاعیه

مقاله ترجمه شده مدیریت کلید توزیع در پایگاه های داده با منبع بیرونی فعال: رویکردی بر مبنای درخت دودوئی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M371

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۰۶

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۱۴ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده مدیریت کلید توزیع در پایگاه های داده با منبع بیرونی فعال: رویکردی بر مبنای درخت دودوئی

عنوان انگلیسی:

Distributed Key Management in Dynamic Outsourced Databases

چکیده فارسی:

تصمیم برای پایگاه های داده با منبع بیرونی در بسیاری از سازمان ها به دلیل هزینه های رو به افزایش مدیریت داخلی و حجم بالایی از اطلاعات، به صورت راهبردی می باشد. ماهیت حساس این اطلاعات، نیاز به مکانیسم های قوی تر را برای حفاظت از آن در برابر افشای غیرمجاز، افزایش می داده است. رمزدار کردن متمرکز برای کنترل دسترسی در سطح مالک داده ها، به عنوان یکی از روش های مدیریت این مسئله می باشد. به هر حال هزینه بالای آن، این کار را غیرعملی و سخت می سازد. رویکرد رمزنویسی توزیع شده به عنوان یکی از گزینه های نویدبخش می باشد که کلیدها به کاربران بر مبنای امتیازات مشخص شده آن ها توزیع می شود. اما در این مورد، مدیریت کلید در مواجهه با بروزرسانی مستمر پایگاه داده، دردسر ساز بوده و به عنوان موضوع قابل بحثی می باشد.

در این مقاله، روش جدیدی را بر مبنای درخت دودوئی مطرح می کنیم. با استفاده از خصوصیات نهفته این ساختارهای داده، پیچیدگی های مرتبط به مدیریت کلید، و همچنین هزینه های آن، به طور قابل توجهی کاهش می یابد. تغییر در ساختار درخت دودوئی در موارد بروزرسانی مکرر محدود می باشد. تحلیل های آزمایشی مقدماتی به اثبات اعتبار و کارایی روش ما می پردازد.

 ترجمه بخش ۶ و ۷ مقاله

۶. مباحث

در این مقاله ما مکانیسم موثری را برای مدیریت کلیدی بر مبنای ساختار درخت دودوئی ایجاد کرده ایم. همان طور که ذکر کردیم، این ساختار در مسیر دسترسی صحیح انعطاف پذیر بوده که به صورت دینامیک به کاربر داده شده و باعث رشد مجموعه داده دسترسی می گردد. آن بطور کارامدی به مدیریت تمام این تغییرات بدون نیاز به بازسازی سیستماتیک می پردازد. علاوه بر این الگوریتم کلید مشتق شده به گونه ای نشان داده می شود که درخت دودوئی از چپ به راست به صورت کامل مورد بررسی قرار می گیرد. با این وجود، زمانی که عمق درخت دودوئی با افزایش تعداد گره ها بالا می رود، این فرایند زمان مولدهای کلیدی را کاهش می دهد. به این ترتیب، نمایش یکنواخت درخت دودوئی کمکی به کاهش زمان تولید کلید با دسترسی سریع به رئوس می کند. علاوه بر این روش ما انعطاف پذیری مناسبی را در مورد بروزرسانی دسترسی ایجاد می کند. نه تنها تاثیر ساختار مدیریتی کوچک بوده و نیازمند سازماندهی کامل درخت دودوئی نمی باشد، بلکه بعضی از موارد بروزرسانی شده در ساختار دارای هزینه پایین تری می باشد. به هر حال رویکرد ما باعث کاهش تعداد کلیدهای نگهداری شده توسط گروه نمی گردد. در واقع زمانی که به بررسی درخت دودوئی می پردازیم، به این مورد می رسیم که گروه هایی در سطح پایین ساختار تعداد زیادی از کلیدها را نگهداری می کنند؛ اما گروه هر چه بیشتر در انتهای این ساختار قرار گیرد، مشتق گیری برای دستیابی به این کلیدها بیشتر می شود.

۷. نتیجه گیری و نقطه نظرات

در این مقاله ما مکانیسم جدیدی را بر مبنای ساختار درخت دودوئی برای به اجرا در آوردن کنترل دسترسی برای پایگاه داده با منبع بیرونی مطرح کردیم. این مکانیسم امکان ایجاد کلید آفلاین را ایجاد کرده و از روش اشتقاق کلید زنجیره ای با استفاده از تابع یکطرفه استفاده می کند. رویکرد ما دارای مزیت ایجاد کلیدهای گروهی از ساخار درخت دودوئی بر طبق به مزیت آن ها و کاهش هزینه مدیریت کلیدی در مورد اصلاح سیاست کنترل دسترسی می باشد. علاوه بر این ما بصورت نظری و در بررسی هایمان اثبات کردیم که راه حل ما دارای پیچیدگی کمتر بوده و احتمالا قابل اندازه گیری می باشد. به هر حال روش ما به طور کامل به حل مشکلات رایج داده ها به دلیل لغو حقوق کاربران نمی پردازد. از یک نقطه نظر، ما به بررسی ذخیره سازی از راه دور کلیدهای کاربری می پردازیم. در واقع چون کلیدها مختص به گروهی از کاربران می باشد، کپی گرفتن جداگانه آن ها به جای توزیع موارد مشابه به هر کاربری که متعلق به گروه می باشد ذخیره سازی می شود. علاوه بر این چنین فرایندی این امکان را به کاربر می دهد تا بدون در نظر گرفتن تجهیزاتشان به جستجوی پایگاه داده بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.