اطلاعیه

مقاله ترجمه شده اثرات مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی بر صنعت خرده فروشی الکترونیکی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M296

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۴۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۰

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۰ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده اثرات مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی (E-SCM) بر صنعت خرده فروشی الکترونیکی : تحلیل از دیدگاه پنج نیروی پورتر

عنوان انگلیسی:

The Impacts of E-SCM on the E-Tailing Industry: An Analysis from Porter

چکیده فارسی:

رشد صنعت خرده فروشی الکترونیکی، خرده فروشان الکترونیکی و تأمین کنندگان الکترونیکی را به سمت جستجوی روش های اساسا جدید در انجام کسب و کار سوق می دهد. زیرا آنها باید تمام فعالیت ها از تدارکات تا تحویل را در زنجیره تأمین خرده فروشان الکترونیکی خود بطور موثر مدیریت نمایند. امروزه، مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی (که همچنین می تواند مدیریت زنجیره تأمین مبتنی بر اینترنت نیز نامیده شود) یک ابزار مهم است که در آن نیازهای مشتری به طور همزمان به تهیه کننده مواد اولیه و یا قطعات، تولید محصول و یا مونتاژ، تدارکات، تحویل محصول و خدمات پشتیبانی متصل است تا امکان دستیابی به سهم بازار و سود بالاتر فراهم شود. در این مقاله به تجزیه و تحلیل نقش مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی و اثرات مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی روی صنعت خرده فروشی الکترونیکی از دیدگاه تأمین کنندگان الکترونیکی و خرده فروشان الکترونیکی می پردازیم. تاثیر مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی روی ساختار صنعت خرده فروشی الکترونیکی با نیروهای پنج گانه (شدت رقابت، قدرت عرضه کننده، قدرت خریدار، تهدید کالاهای جایگزین و تهدید پتانسیل تازه واردان) را بررسی می کنیم که تحلیل پنج نیروی پورتر نامیده می شود. در بخش نتیجه، تاثیرات مثبت و منفی مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی روی صنعت خرده فروشی الکترونیکی بررسی و ارائه شده است، و توصیه هایی نیز به شرکای زنجیره تأمین خرده فروشی الکترونیکی داده می شود.

کلمات کلیدی : مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی، صنعت  E-tailing (خرده فروشی الکترونیکی)، پنج نیروی تحلیل پورتر

 ترجمه بخش ۴ مقاله

۴- نتیجه

نیروهای پنج گانه پورتر، مدلی است که برای بررسی صنعتی که در آن تولید کننده، شرکت و یا سیستم برای ایجاد مزیت رقابتی عمل می کند، و نیز برای بررسی تاثیر رقابت و تحلیل جذابیت شرکت استفاده می شود. با درک درستی از تاثیر اینترنت روی SCM (E-SCM) و صنعت E-Tailing، مدل ۵ نیروی پورتر، بینشی را به صنعت E-Tailing فراهم می اورد که نشان می دهد چگونه نیروهای قدرت منبع، قدرت خریدار، تهدید جانشینی، تهدید ورود e-tailers (خرده فروشان الکترونیکی) و تأمین کنندگان الکترونیکی جدید و رقابت داخلی روی سطح تکمیل زنجیره تأمین E-Tailing تاثیر می گذارد.
سازگار با تحلیل نیروهای پنج گانه پورتر، با تغییر در شرایط رقابتی تمام صنایع، اینترنت در صنعت خرده فروشی نیز تغییر ایجاد کرده است. این تغییرات خرده فروشان سنتی، تأمین کنندگان و عملیات زنجیره تأمین آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده است و در فلسفه E-SCM مدیریت فعالیت های خرید e-tailers (خرده فروشان الکترونیکی) ضروری است. با این حال، E-SCM بر روی صنعت E-Tailing، اثرات مثبت و منفی زیادی دارد.

سیستم های E-SCM مفید هستند برای (۱) شروع آسان تر کسب و کار جدید (۲) افزایش تعداد تأمین کنندگان و E-tailers (خرده فروشان الکترونیکی)، (۳) مدیریت ساده تر فعالیت های زنجیره تأمین، (۴) فراهم نمودن امکان ارتباط مؤثر میان تأمین کنندگان الکترونیکی، e-tailers (خرده فروشان الکترونیکی)، ارائه دهندگان خدمات تدارکات و حمل و نقل (۵) توانمند کردن شرکای زنجیره تأمین به ردیابی پیوسته کالا ها و به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق اینترنت در زنجیره تأمین، (۶) اجازه می دهد یک کسب و کار به طور خودکار به مقابله با مشکلات در زنجیره تأمین بپردازد (۷) افزایش میزان پاسخگویی تأمین کنندگان و E-tailers (خرده فروشان الکترونیکی)، (۸) هماهنگ کردن اطلاعات در میان تأمین کنندگان، ارائه دهندگان خدمات تدارکات، عمده فروشان، خرده فروشان، مشتریان و شرکای دیگر، (۹) اتوماسیون کردن تمام فعالیت های زنجیره تأمین به منظور کاهش هزینه های خرید و افزایش سود و (۱۰) افزایش قدرت e-tailers (خرده فروشان الکترونیکی) در زنجیره تأمین e-Tailing. با این حال، سیستم E-SCM ممکن است تحت تاثیر تأمین کنندگان الکترونیکی قرار بگیرد. اثرات منفی E-SCM در صنعت e-Tailing عبارتند از (۱) کاهش مزایای رقابتی از تأمین کنندگان الکترونیکی، (۲) فراهم کردن امکان تغییر حوزه رقابت به سوی قیمت، (۳) افزایش فشار برای تنزیل قیمت در میان تأمین کنندگان و E tailers، (۴) کاهش هزینه های سوئیچینگ تأمین کنندگان و موانع و در نهایت (۵) کاهش قدرت چانه زنی تأمین کنندگان.

به عنوان یک نتیجه، از یک طرف، E-SCM حجم کسب و کار تأمین کنندگان را گسترش داده است و کسب و کار آنها را با باز کردن فروشگاه های الکترونیکی آنان افزایش داده است. از طرف دیگر، E-SCM، باعث افزایش سطح رقابت در میان تأمین کنندگان الکترونیکی، و کاهش قدرت تأمین کنندگان الکترونیکی خود شده است. در تحقیقات آینده (۱) اینترنت چگونه توابع زنجیره تأمین را از تهیه مواد، تبدیل این مواد به محصولات میانی و سپس نهایی و توزیع این محصولات نهایی به مشتریان را تحت تاثیر قرار می دهد می تواند به طور جداگانه تجزیه و تحلیل شود، و (۲) چگونه، تأمین کنندگان الکترونیکی مزیت رقابتی خود را بازیابی می کنند و قدرت بیشتر چانه زنی آنها نسبت به e-tailers (خرده فروشان الکترونیکی) می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.