اطلاعیه

مقاله ترجمه شده از مشروعیت تا حسابداری و حسابرسی برای شهروندی

مقالات مرتبط با این موضوع

مقالات انگلیسی ترجمه شده حسابداری

مقالات ترجمه شده حسابرسی 

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: H290

سال نشر: ۲۰۱۵

نام ناشر (پایگاه داده): الزویر

نام مجله: Procedia Economics and Finance

نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research articles)

تعداد صفحه انگلیسی: ۶  صفحه PDF

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۱   صفحه word

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۶۰۰۰  تومان

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  از مشروعیت تا حسابداری و حسابرسی برای شهروندی

عنوان انگلیسی:

From Legitimacy to Accounting and Auditing For Citizenship

چکیده فارسی:

این تحقیق با رابطه بین حسابداری و حسابرسی برای شهروندی سروکار دارد. در واقع، شهروند به عنوان کاربر اطلاعات مالی بیان می‌کند که حسابدار و حسابرس باید مسئولیت بیشتری را برای شناسایی و انتشار اقدامات غیرقانونی داشته باشند تا مشروعیت گزارش سالانه خود را افزایش دهند. با این‌حال، شهروند با بی‌سوادی مواجه است. هدف مبارزه با آن است. از طریق کسب‌ و کارها، موسسات مالی و نهادهای دولتی، محیط چندجانبه‌ای که در آن گزارش سالانه افشا‌سازی است،‌ باید به استانداردهای حسابداری بین‌المللی (IAS)  و استانداردهای بین‌المللی حسابرسی (ISA)   مرتبط باشند تا پیچیدگی آنها را کاهش و شفافیت را افزایش دهند.

کلمات کلیدی: مشروعیت، حسابداری، حسابرسی، شهروند، روش‌های مناسب، پرتغال.

۱.         مقدمه

شهروند به عنوان کاربر اطلاعات مالی بیان می‌کند که حسابدار و حسابرس باید مسئولیت بیشتری را برای شناسایی و انتشار اقدامات غیرقانونی بر عهده بگیرند تا بتوانند کارایی و کارآمدی فرایند حسابرسی را بهبود بخشند (گوی و سولیوان، ۱۹۸۸). هم‌چنین، آنها را ترغیب می‌کند که به دنبال جستجوی خطاها و افشا‌سازی عمده اثرات مرتبط باشند تا به شهروندان نشان دهند که ماهیت و نتایج فرایند حسابرسی آشکارتر و شفاف‌تر است (دی‌بلیس، ۲۰۱۱). این موارد دلایل اصلی برای بسیاری از مولفان است تا نظرات و راهبردهای مختلف را در مورد مشروعیت به اشتراک بگذارند مانند: مشروعیت قانونی اجتماعی-سیاسی (کستوا و زاهیر، ۱۹۹۹) یا مشروعیت قانونی (اسکات، ۲۰۰۸). مشروعیت از راهبرد کسب و کار، موسسات مالی، نهادهای دولتی و سازمان‌ها حمایت می‌کند تا اقدامات آنها را برای جامعه قانونی سازد.

مشروعیت مفهومی است که در گستره علمی است و در نتیجه، مفهوم آن به شکل کامل تثبیت نشده است. در طول سالها، تعدادی از مولفان تلاش کرده‌اند که بحث را مستند سازند و در افزایش درک ما در مورد مفهوم مشروعیت  نقش داشته باشند. در این نوع تحقیقات، حسابدار و حسابرس عملکرد خود را به ارایه اعتبار به صورت‌های مالی کسب و کار، موسسه‌های مالی، نهادهای دولتی و سازمان‌ها محدود نمی‌سازند. به عنوان مثال، پورتر و گوتورپ (۲۰۰۴) به شکل مفصل بیان کرده‌اند که حرفه حسابرسی با مسئولیت‌ها و بحث‌های عمده در مورد وجوه مختلف به مشکل افتاده است مانند: بدهی‌های فرض شده توسط حسابرسان و شناسایی کلاهبرداری و خطا. این مساله به سطوح بی‌سابقه در مورد ورشکستگی‌های کسب و کار،‌ موسسات مالی،‌ نهادهای دولتی و سازمان رسیده است، مانند: انرون و ورلد‌کام.

Abstract

This research deals with the relationship between accounting and auditing for citizenship. Indeed, the citizen as user of the financial information argues that the accountant and the auditor should take more responsibility for detection and dissemination of illegal acts to increase their legitimacy of the Annual Report. However, the citizen faces illiteracy. The goal is to struggle it. Through businesses, financial institutions and public entities, the multifaceted environment in which Annual Report is disclosure, must be linked to International Accounting Standards (IAS), as well as, the International Standards on Auditing (ISA) to diminish their complexity and increase transparency.

Keywords: Legitimacy, Accounting, Auditing, Citizen, Good Practices, Portugal;