اطلاعیه

مقاله ترجمه شده گکو و قو های سیاه و سفید: تئوری های مالی در برنامه آموزشی دوره کارشناسی بریتانیا

مقالات مرتبط با این موضوع

مقالات انگلیسی ترجمه شده حسابداری

مقالات ترجمه شده آموزش حسابداری

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h216

سال نشر: ۲۰۱۵

نام ناشر (پایگاه داده): الزویر

نام مجله: Critical Perspectives on Accounting

نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research articles)

تعداد صفحه انگلیسی: ۷ صفحه PDF

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۳   صفحه word

قیمت فایل ترجمه شده: ۲۲۰۰۰   تومان

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  گکو و قو های سیاه و سفید: تئوری های مالی در برنامه آموزشی دوره کارشناسی بریتانیا

عنوان انگلیسی:

Gekko and black swans : Finance theory in UK undergraduate curricula

چکیده فارسی:

علی رغم بحران مالی فعلی، برنامه های حسابداری و مالی در بریتانیا محبوبیت خود را حفظ کرده اند. آموزش مالی دوره کارشناسی برای مدارک حسابداری جز مهمی از مدرک می باشد که به میزان زیادی وابسته به تئوری مالی مدرن  (MFT) می باشد. برخی توسعه ها در برنامه آموزشی مالی نقادانه مورد بررسی قرار گرفته است. عنوان شده است که آموزش مالی فعلی باید تفکری تر و دارای روشی پیچیده تر باشد زیرا برنامه آموزشی فعلی به سمت تکنیک هایی تمایل دارد که مبتنی بر تئوری تئوکلاسیک می باشند. پیشنهاداتی برای ارتقا برنامه آموزشی ارائه شده است که فرضیه محدود تئوری تئوکلاسیک را گسترده تر می کند. این مساله نه تنها شامل در نظر گرفتن ساختارها و الگوهای مالی بلکه فرایندهایی می شود که با تجربه انسانی به عنوان بخشی از تعاملات آنها ایجاد شده است و همچنین شامل مواردی میشود که به حفظ این فرایندها کمک می کند.

کلمات کلیدی: مالی، دوام، آموزش حسابداری، بحرانی

مقدمه

انتقادات زیادی نسبت به آموزش حسابداری انجام شده است (برای مثال، گری و کولیسون، ۲۰۰۲، متیوس، ۲۰۰۱) اما هنوز تفکر کمی در رابطه با طبیعت آموزش مالی وجود دارد. اگرچه دوره های حسابداری و مالی رشد زیادی داشته اند، برنامه آموزشی تکنیکال باقی مانده است (لاکشمی، ۲۰۱۳؛ پن و پیرا، ۲۰۱۲). عوامل زیادی بررسی انتقادی آموزش مالی را ضروری می سازد: فریادهای مالی و حیایو در بخش های مالی و حسابداری تاثیرات اجتماعی و اقتصادی زیادی داشته است. مورد نظر و بحث می باشد که آیا در مدارس بریتانیا، در حالت فعلی، دارای تواناییی برای آماده سازی دانش آموزان برای مقابله لا چالش های اقتصادی نمی باشد (لاینگ، ۲۰۱۲). در دوره افزایش رقابت و جهانی سازی، دانش آموزان سناریویی چالشی را پیش رو دارند و باید با دانش مربوط و تواناهای های مهم مجهز باشند (پن و پیررا، ۲۰۱۲؛ لاکشمی، ۲۰۱۳). سازمان ها باید هشیار باشند که موضوعاتی که ارائه می دهند را مد نظر قرار دهند، خود را از رقیبانشان متمایز نمایند و به فعالین اصلی در زمینه تغییرات اقتصادی بدل شوند (لاینگ ۲۰۱۲) زیرا آنها نیز در حال تحمل تغیییرات ساختاری می باشند.

در اکثر کشورهای غربی، ناتوانایی ها به علت تمرکز بر مالی سازی و ابزارهای تجارت به جای استفاده مسئولانه از آنها منجر به رشد کم و فشارهای عقب نشینی شده است (بوگل، ۲۰۰۸؛ سیکا، ۲۰۱۵، سولیوان، ۲۰۰۹). این مساله به طور کلی علت مهم بحران مالی در ۲۰۰۸ در نظر گرفته می شود. بانک شروع به اتخاذ فعالیت های آموزشی ضعیف کرده اند و در دارایی های مضر سرمایه گذاری کرده اند (بی بی سی، ۲۰۱۲؛ بی بی سی ۲، ۲۰۱۳، بل و رینن، ۲۰۱۴، کارنی ۲۰۱۴). بازرس مالی بریتانیا گزارش افزایش ۹۲% در شکایت های مشتری در یک سال را نشان داد که خود نشان دهنده عدم اعتماد به بخش می باشد (بی بی سی، ۲۰۱۳). همراه با بامک ها، دیگر فعالین اصلی مالی نیز به مشکل فعلی_ طرح پنزی- (پری و بوردی، ۲۰۱۱) کمک کرده اند و شرکت های حسابداری با فعالیت های فرار مالیاتی همراه بوده اند (سیکا، ۲۰۱۰، ۲۰۱۵) و سر فصل هایی در رابطه با تجارت درونی ارائه دادن اند. بر خلاف بحران های مالی و سیاسی قبلی، این بحران مستقیما شامل افراد حرفه ای در امور مالی می شود (هوپ وود، ۲۰۰۹) و مشخص نیست که چرا اندازه گیری ریسک و سیستم های مدیریتی بسیار کار آمد نبودند. کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (۲۰۱۳) اشاره کرد که “در طول سه سال گذشته” SEC فعالیت های تجاری درونی بیشتری از هر سه سال دیگر در تاریخ آژانس داشته است. این فعالیت های تجاری درونی برای حدود ۴۰۰ فرد و شرکت با سود و ضرر نامشروع انجام شد که مانع از رسیدن به مجموع ۶۰۰ ملیون دلار می شد. بسیاری از این فعالیت ها شامل متخصصین حرفه ای، مدیریان صندوق های مالی، مسئولین شرکت های بزرگ و وکلایی می شد که بصورت غیر قانونی اطلاعات خصوصی را مورد تجارت قرار می دادند و رقابت عادلانه که برای یکپارچگی و عملکرد عادلانه بازارهای سرمایه لازم می باشد را از بین می بردند. فقط مقیاس هرج و مرج به وجود آمده باعث تعجب افراد زیادی شده است شامل بر خانواده سلطنتی. در نوامبر ۲۰۰۸، ملکه الیزابت دوم از دانشگاهیان در مدرسه اقتصاد لندن (LES) (2015) خواست چرا هیچکس میزان شدت بحران را پیشبینی نکرد و به او گفته شد که باورهای تئوری کاربردی بازار مورد بحث قرار نگرفته است و پیچیدگی سیستم توسط افراد دانشگاهی پیش بینی نشده است. شرایطی که در انتها باعث بحران مالی می شود توسط تالب (۲۰۱۰) مورد بحث قرار گرفت که آن را رخداد قوی سیاه و سفید نامیدند، یعنی رخدای نادر که ناممکن در نظر گرفته می شد زیرا آنها به عنوان خارجی ها در نظر گرفته می شوند_ اما در عقبا خیلی عادی به نظر می رسند و دارای نتایج دور از دسترس می باشند. تالب (۲۰۱۰) هشدار می دهد  که سیستم های زیادی در جامعه قوی به نظر می رسند اما دارای قوی سیاه و سفید می باشند (در برابر قوی سفید رایج)، حقیقتی که دانشگاهیان آن را نادیده می گیرند. به عنوان فعالیتی متفکرانه، آموزش باید به این خارجی ها توجه داشته باشد زیرا نتایج آنها تاثیر بسزایی بر روی جامعه باقی می گذارد. بریتانیا دارای یکی از بزرگترین سیستم های مالی در جهان می باشد (اندرسون، لی، تئودوسفوس، یین، هسلم، ۲۰۱۴)، و همچنین نقشی جهانی در آموزش عالی بازی می کند (کیلینگلی ۲۰۱۲). البته، اتکاا بیش از حد بر روی بخش مالی و اقتصاد ضعیف تاثیر منفی بر سرمایه گذاری عمومی شامل بر بخش آموزش عالی داشته است

Abstract

Despite the current financial crisis, accounting and finance programmes in UK have remained popular. Finance undergraduate teaching in accounting degrees is a significant component of the degree and relies heavily on Modern Finance Theory (MFT). Some of the developments in the finance curricula are critically examined. It is argued that current finance education should become more reflective and more heterodox in approach as the current curricula is biased towards techniques based on neoclassical theory. Suggestions are given for improvement of the curricula which will allow the narrow assumptions of neoclassical theory to be widened. These involve students taking into account not only the structures and patterns of finance but also the processes which are created by human experiences as part of their interactions as well as what helps to make these processes sustainable.