اطلاعیه

مقاله ترجمه شده عوامل انتخاب حسابداری از دارایی های غیرجاری در اولین اتخاذ IFRS در میان شرکت های نیجریه

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: H176

سال نشر: ۲۰۱۴

نام ناشر (پایگاه داده): الزویر

نام مجله: Procedia – Social and Behavioral Sciences

نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research articles)

تعداد صفحه انگلیسی: ۶  صفحه PDF

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۳  صفحه word

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۸۵۰۰  تومان

عنوان فارسی:

مقاله لاتین ISI ترجمه شده حسابداری:  عوامل انتخاب حسابداری از دارایی های غیرجاری در اولین اتخاذ IFRS در میان شرکت های نیجریه

عنوان انگلیسی:

Determinants of accounting choice of noncurrent assets at IFRS first adoption among Nigerian firms

چکیده فارسی:

این مطالعه، عوامل موثر بر انتخاب های حسابداری برای دارایی های غیرجاری را توسط شرکت های نیجریه در اولین اتخاذ IFRS در چارچوب تئوری حسابداری مثبت بررسی می کند. داده ها و اطلاعات به طور تصادفی، از گزارش های سالانه ی سی شرکتی که با هدف اتخاذ سال ۲۰۱۲ روبرو شده اند، جمع آوری شده و روش رگرسیون برای تجزیه و تحلیل ها مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه براین، این شرکت ها به طور عمده، افزایش استراتژی درآمدها را با استفاده غالب از مدل هزینه و شرکت و با تمرکز مالکیت بالاتر تمایل به استفاده بیشتر از مدل ارزش منصفانه از افزایش استراتژی درآمد انتخاب کرده اند.

کلید واژه: دارایی های غیرجاری؛ اولین اتخاذ IFRS؛ انتخاب های حسابداری؛ تئوری حسابداری مثبت

مقدمه

از آنجا که نیجریه IFRSها را به تصویب رسانده است، شرکت های ثبت شده در بورس آن، IFRSهای خود را بر اساس گزارشات مالی دسامبر ۲۰۱۲، آماده می کنند. IFRS1، اولین زمان پذیرش، فعالیت ها و گزینه هایی را برای شرکت ها با توجه به میزان دارایی های غیرجاری ارائه می دهد. مدیران باید دارای انعطاف استفاده از مدل هزینه و یا مدل ارزش منصفانه برای اندازه گیری اموال، امکانات و تجهیزات (IAS 16)، دارایی های نامشهود (IAS 38) و دارایی سرمایه (IAS40) در خلل اولین مرتبه ی پذیرش IFRS باشند. هدف از IFRS1، حصول اطمینانی است که IFRS اولیه شرکت مبنی بر صورتهای مالی شامل کیفیت بالای اطلاعات مالی باشد: این مورد شفاف و واضح بوده و در مقایسه با تمامی دوره ها و یا شرکت های تولیدی، در مورد هزینه ها دارای مزایای بیش از حد نبوده و شروع مناسب از گزارش دهی IFRS را فراهم می کند.

با توجه به Bader Teacher و همکاران (۲۰۱۲) تحت دیدگاه اطلاعات از انتخاب های حسابداری، مدیران انتخاب حسابداری را براساس انعطاف پذیری مجاز در استانداردهای حسابداری برای بهبود ارتباط، قابلیت اطمینان و قابلیت پیش بینی اطلاعات ایجاد می کنند. با این حال، انتخاب هرکدام از گزینه ها توسط مدیران برای به حساب آوردن دارایی های غیرجاری می تواند براساس انگیزه های مختلف، افزایش درآمد و یا کاهش درآمد باشد، که اثرات متفاوتی برروی موقعیت های مالی شرکت ها دارند. با توجه به وات و زیمرمن (۱۹۸۶) و فیلد و همکاران (۲۰۰۱)، در دسترس بودن گزینه ها برای انتخاب حسابداری با توجه به این واقعیت که گزینه ها ممکن است جایگزین دقیقی از منظر قرارداد کارآمد نباشد، ممکن است از مزایای آن باشد.

Abstract

This study examines the determinants of accounting choices for noncurrent assets by Nigerian firms at IFRS first adoption within the framework of positive accounting theory. Data were randomly collected from the annual reports of thirty firms that met the adoption target of 2012 and regression technique was used for the analysis. Firms’ size and ownership concentration are found as predictors of accounting choice for non-current assets. In addition, the firms mainly choose income increasing strategy by the predominant use of cost model and firms with higher ownership concentration tend to use more of fair value model than income increasing strategy.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.