اطلاعیه

مقاله ترجمه شده عرضه های اولیه سهام و نقش حسابداری مدیریت

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h28

قیمت فایل ترجمه شده ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۳

سال نشر: ۲۰۱۱

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۱

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده عرضه های اولیه سهام و نقش حسابداری مدیریت

عنوان انگلیسی:

Initial Public Offerings and the Role of the Management Accountant

چکیده فارسی:

تبدیل شرکت به سهامی عام تصمیم آسانی نیست. اجرای این امر مطابق با پروسه عرضه اولیه سهام (IPO) هزینه ها و مزیت های قابل توجهی را دربر می گیرد. حسابداران مدیریت بواسطه کمک به مدیریت در تهیه صورت وضعیت های مالی مبتنی بر GAAP، انتخاب شرکت حسابداری بیرونی، گزینش پذیره نویس برای IPO و تهیه پیش نویس مواردمورد نظر، تامین نیازهای گزارشات SEC، تعیین قیمت عرضه اولیه و تهیه نمایش راه، و کمک به مدیران اجرائی شرکت، نقش حیاتی را ایفا می کنند.

ترجمه بخشی از مقاله انگلیسی

تامین شرایط گزارش دهی فرم S-1 در SEC

امیدنامه ابتدایی توسط SEC به منزله بخشی از فرم S-1 تکمیل می شوند (که صورت وضعیت ثبت نیز نامیده می شود). فرم S-1 باید حداقل طی ۲۰ روز قبل از IPO توسط SEC تکمیل شود. معمولاً، این فرم که حاوی ۵۰ تا ۱۰۰ صفحه است اطلاعات مالی، قانونی و تخصصی را در خصوص شرکت ارائه می دهد. در SEC، بخش امور مالی شرکت بازبینی صحت و تناسب صورت وضعیت ثبت را در خصوص تمام مواردمالی به انجام می رساند. SEC با ارسال نظر و بیان کمبودها به صورت وضعیت مالی پاسخ می دهد. اعتراض یا درخواست توضیحات بیشتر مانند تعیین عایدی سود در SEC  معمول است، بنابراین حسابداران باید از نبود خطا و اشتباه در این حوزه اطمینان یابند. مدت زمان بازبینی SEC بطور معمول شش تا هشت هفته بطول می انجامد. پس از دریافت نظرات SEC در خصوص امیدنامه اولیه، اصلاحات و توضیحات تکمیلی تهیه می شود و پیش نویس امیدنامه نهایی تهیه شده و در ادامه توسط SEC تکمیل می گردد.

بخش های فرم S-1 عبارتند از:

۱-    بخش رویی که اطلاعات کلی در خصوص شرکت را دربر می گیرد.

۲-    بخش جلد/داخلی که شرایط کلی عرضه سهام موردنظر را بیان می کند.

۳-    خلاصه امیدنامه که کسب و کار شرکت و تاریخچه ای از اطلاعات مالی پنج سال گذشته را – در صورت امکان- بطور خلاصه ارائه می دهد.

۴-    عوامل ریسک که ریسک های مرتبط با کسب و کار و نیز ریسک های مرتبط با سهام و عرضه را دربر می گیرد.

۵-    استفاده از درآمدها که طرح های قابل اجرای شرکت در صورت افزایش پول را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

۶-    سیاست تقسیم سود که سیاست کنونی تقسیم سود شرکت و تغییرات پیش بینی شده را مورد ارزیابی قرار می دهد.

۷-    تبدیل به سرمایه که داده های واقعی و استعلامی برای دیون طولانی مدت و سرمایه سهامداران را شامل می شود.

۸-    رقیق سازی نحوه محاسبه تاثیر IPO بر سهامداران کنونی را دربر می گیرد.

۹-    داده های مالی انتخابی که صورت وضعیت درآمد و داده های ترازنامه برای بیش از ۵ سال را شامل می شود.

۱۰- تحلیل و بررسی مدیریت (MD&A) که خلاصه ای از مدل کسب و کار اصلی شرکت در خصوص داده های مالی انتخابی را بیان می کند.

۱۱- کسب و کار که مسائل کلی کسب و کار، شرکت، نقاط قوت و استراتژی شرکت، محصولات و مشتریان، رقابت، مقررات، کارکنان، مراتب قانونی، دارایی ها و سایر موارد را ارائه می دهد.

۱۲- مدیریت که اطلاعات مختصری درباره مسئولان اجرایی و مدیران، هیات مدیره، هیات کمیته، و سیستم پاداش مسئولان اجرایی را دربر می گیرد.

۱۳- مبادلات معین که اطلاعات مروبط به مبادلات مالی میان شرکت، بانکدارها، و مدیریت را دربر می گیرد.

۱۴- مدیران و سهامداران فروش که مالک و فروشنده سهام را معین می سازد.

۱۵- توصیف سهام سرمایه که نوع سهام (عادی، ممتاز)، حقوق ثبت و غیره را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

۱۶- پذیره نویسی که توافق نامه پذیره نویسی را مورد بررسی قرار می دهد.

۱۷- مسائل قانونی/متخصصان/کسب اطلاعات بیشتر شامل بخش هایی است که معمولاً اطلاعات قانونی استاندارد و معمول را ارائه می دهد.

۱۸- اطلاعات مالی گزارش موسسه حسابداری عمومی مستقل، ترازنامه های ممیزی شده، صورت وضعیت عملیات، صورت وضعیت سرمایه سهامداران، و جریان های نقدی، و نکات صورت وضعیت های مالی را دربر می گیرد.

۱۹- سایر اسناد که مقالات شرکت، قراردادهای حق اختیار سهام و سایر موارد را شامل می شود.

حسابداران مدیریت در تهیه بسیاری از موارد بالا در S-1 همکاری دارند، به ویژه داده های مالی انتخابی و MD&A. MD&A اطلاعات مربوط به عملیات و شرایط مالی، اطلاعات استفاده از سود، تاثیر رقیق سازی بر سهام فعلی، سیاست تقسیم سود، و تبدیل به سرمایه را دربر می گیرد. پیش نویس این بخش معمولاً توسط تیم مدیریت از جمله حسابداران مدیریت، همراه با ممیزهای بیرونی تهیه می شود. بانکدارها و وکلای قانونی نیز در صورت نیاز بازبینی آن را به انجام می رسانند.

حسابداران مدیریت در اطمینان از تطابق شرکت با شرایط SEC از جمله بخش ۴۰۴ موثر هستند. مطابق با بخش ۴۰۴،  CEO و CFO ملزم به تائید تناسب سیستم های کنترل داخلی و صحت صورت وضعیت های مالی می باشند. در صورتیکه حسابداران عملکرد مناسبی را در خصوص این دو حوزه کلیدی به انجام نرسانند، پروسه IPO به مخاطره می افتد.

IPOهای متعدددی بدلیل مشکلات حسابداری با تاخیر مواجه شده اند. نموه مشهود شامل بازار نرم افزار Saleforce.com است که IPO آن بدلیل توجه SEC به تغییر در شیوه حسابداری با تاخیر همراه شد. این شرکت شیوه حسابداری کمیسیون های فروش خود را تغییر داد به نحوی که (به نظر برخی) درآمد خالص شرکت را بطور نادرست تقویت می کرد. این امر پروسه تائید را چهار ماه به تعویق انداخت (۲۶).

حسابداران مدیریت در اعلان پس از تکمیل S_1 نیز موثر می باشند. شرایط فرم ۸-K در SEC به تازگی گسترش یافته است: ورود به توافق نامه های مادی باید اعلان شود. این امر موانع بیشتری را بر حسابداران مدیریتی تحمیل می سازد، به ویژه در شرکت های کوچک که توافق نامه های آن بیشتر مادی است.

علاوه براین، در دسامبر ۲۰۰۶، SEC شرایط اعلان در خصوص سیستم پاداش مسئولان اجرایی شرکت های سهامی عام  را افزایش داد. هنگامی که Visa Inc. در ۲۰۰۸ عمومی شد، اسناد IPO آن شامل ۲۸ صفحه اعلان مربوط به سیستم پاداش مسئولان اجرایی بود. حسابداران مدیریت در چنین شرایط اعلان نیز موثر می باشند.

پس از تهیه پیش نویس امیدنامه، پذیره نویس سندیکا را تشکیل می دهد که گروهی از بانکدارهای سرمایه گذار را دربر می گیرد که قراردادهای حق اختیار عرضه سهام را ارائه می دهند. این امر با ارائه گزارشات رسمی که اغلب “نمایش راه” نامیده می شود به سرمایه گذاران موردانتظار ادامه می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.