اطلاعیه

مقاله ترجمه شده : تحقیق حسابداری و منفعت عمومی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی    خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h5

قیمت فایل ترجمه شده ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:  ۷

سال نشر: ۲۰۰۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۹ صفحه WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده تحقیق حسابداری و منفعت عمومی

عنوان انگلیسی:

Accounting research and the public interest

چکیده فارسی:

هدف- این مقاله با هدف معرفی موضوعی خاص آغاز می شود.

طراحی/ اسلوب شناسی/ معبر (راه انجام کاری)- این مقاله در خصوص تنوعی از راه های کاوش ارتباط بین حسابداری و منفعت عمومی بحث نموده و به صورت اجمالی مشمول این موضوع در مقالات را مرور می کند.

یافته ها- غیرکاربردی (نامناسب)

اصالت/ ارزش- این مقاله با دلیل ثابت می کند که تحقیق حسابداری می تواند به واسطه زیر سئوال بردن تصور منفعت عمومی و به واسطه ملاحظه نه تنها چگونگی شکل دهی منفعت عمومی توسط حسابداری، بلکه به واسطه ملاحظه چگونگی تشکیل حسابداری توسط منافع عمومی گوناگون آشکار گردد.

کلمات کلیدی- منفعت عمومی، تحقیق حسابداری، ساختار اجتماعی

ترجمه بخشی از مقاله

ملاحظات

۱- به عنوان مثال، جدیدترین مقاله در باب مرور حسابداری شامل (بحث) “منفعت عمومی” در عنوان ما در خلاصه، عبارت بود از مقاله لِو (۱۹۸۸). اخیرترین مقاله در خصوص حسابداری، سازمانها و جامعه متعلق بود به پارکر (۱۹۹۴). جدیدترین در AAAJ که از تعبیری که ما در اینجا به کار می بریم استفاده کرده است عبارت بود از (دیپال و وال کارسل ۱۹۹۹).

۲- حوزه ی علوم سیاسی چندین مثال را عرضه می کند. برای نمونه، هِلْد (۱۹۷۰)، راه های (دستیابی) به منفعت عمومی را طبقه بندی می کند به این عناوین، تئوری های برتری، تئوری های منفعت مشترک و تئوری های واحد. تئوری های برتری عقیده دارند که در منفعت عمومی چیزی نهفته است اگر به نفع اکثر مردم باشد؛ احتیاجی به اتفاق آراء نیست. رأی گیری دمکراتیک حکومت اکثریت مثالی است که این تئوری را روشن می کند (تشریح می کند). تئوری های منفعت مشترک عقیده دارند که فقط وقتی در منفعت عمومی چیزی هست که در منفعت هر فرد باشد. یک مثال می تواند فرآیند قضایی عادلانه باشد، که به شکل مستدلّی برای هر فرد در جامعه مورد نیاز است تا منافع مخالف (مغایر) را حل کند. برعکس، تئوری های واحد، بر این عقیده اند که هیچ منفعت معتبری خارج از منفعت عمومی وجود ندارد، زیرا آنچه درست و صحیح است فقط در منفعت عمومی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.