اطلاعیه

دانلود پروژه مالی سیستم حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی

کد محصول hs34

تعداد صفحات :۴۰ صفحه

فرمت فایل : WORD

قیمت : ۱۰۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب

فصل ۱
مختصری دربارۀ تاریخچه حسابداری ۲
آشنایی مختصری با دانشگاه آزاد اسلامی ۵
فصل ۲
دستورالعمل انتخاب واحد ۸
مراحل کلی انتخاب واحد ۹
مراحل انتخاب واحد اینترنتی ۱۰
گردش عملیات مالی بدون اقساط ۱۳
گردش عملیات مالی با اقساط ۱۴
راهنمای ورود اطلاعات فیشهای پرداختی توسط دانشجو ۱۵
راهنمای ورود اطلاعات چک اقساط توسط دانشجو در سیستم مکانیزه ۱۶
راهنمای ابطال و تغییر اقساط ۱۷
مراحل عملی استفاده از سیستم سلف سرویس ۱۷
اطلاعیه مهم در رابطه یا وام صندوق رفاه دانشجویان ۱۹
راهنمای دانشجویان متقاضی خوابگاه در ترم های اول و دوم سال تحصیلی ۸۶- ۸۵ ۲۱
امکانات جدید واریز شهریه از طریق پرداخت الکترونیکی در بانکهای ملت و ملی(سیبا) ۲۳
مرکز فن آوری اطلاعات و ارتباطات – امور مالی دانشگاه ۲۵
فصل ۳
عملیات حسابداری ۲۷
چک ۲۸
سفته ۲۸
تخفیفات ۲۹
ثبتهای حسابداری ۳۰
فصل ۴
مصاحبه معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ۳۴
منابع و مآخذ ۳۹

مختصری درباره تاریخچه دانش حسابداری

حسابداری دانشگاهی عمرش بالغ بر پانصد سال است و با ناملوکا پاچیولی (۱۴۹۵ میلادی) آغاز شده است. حسابداری مانند هر دانش دیگری در طول عمرپر فراز و نشیب خود تغییرات زیادی داشته است. از مهمترین تغییرات حسابداری در طولپانصد سال گذشته تغییر ماهیت نظری آن است. حسابداری دانشگاهی در چهارصد سال اول عمرخود عمدتاً رویکردی تکنیکی و فنی داشته است. در اوایل قرن بیستم اولین مباحث نظریدر حوزه حسابداری مطرح و وجه علمی بودن آن به مذاق بحث گذاشته میشود. در طول دهههای آغازین سده بیستم مباحث نظری و فلسفی جدی در خصوص تعلق حسابداری به یکی از حوزههای معرفت بشری رواج داشته است. این مجادلات در طرح تخصیص حسابداری به یکی از حوزههای علم یا فن یا هنر به اوج خود میرسد.

و اما تعریف حسابداری:

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع‌آوری، طبقه‌بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکل‌ها و مدلهای خاص انجام می‌گیرد تا افراد ذینفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون‌سازمانی مثل بانک‌ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. به همین دلیل فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا که گزارشهای این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش کافی نمی‌شود و بیشتر ترازحسابها می‌باشد. برای مثال یک حسابدار تجربی نمی‌تواند به راحتی بین دارایی کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و یا نمی‌داند که چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کرد.

حسابداری به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، داده‌های خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در می‌آورد.

محصول نهایی نظام حسابداری گزارش‌ها و صورت‌های مالی است که مبنای تصمیم‌گیری اشخاص ذینفع (مدیران، سرمایه‌گذاران، دولت و …) قرار می‌گیرد.

حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهم‌کردن اطلاعات لازم کمک می‌کند تا سرمایه‌گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند تصمیم‌ بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در یک شرکتی سرمایه‌گذاری کند، تمایل دارد که وضعیت مالی آن شرکت و یا نتایج عملیات آن شرکت را در طی سالهای قبل بداند. موضوعاتی که به صورت گزارشهای مالی توسط حسابداران تهیه می‌شود.

«حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان به وجود آمده است. به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیت‌های اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن،‌ هدفها و روشهای حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است. چرا که اشخاص، شرکت‌ها و دولت برای تصمیم‌گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حسابداری می‌توان به دست آورد. از سوی دیگر انجام سرمایه‌گذاری یکی از موارد ضروری و اساسی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشور است و سرمایه‌گذاران نیز از بعد عرضه سرمایه، تا حد امکان سعی دارند منابع مالی خودرا به سویی سوق دهند که کمترین ریسک و بیشترین بازده را داشته باشد. یعنی به دنبال برآورد ریسک سرمایه‌گذاری‌ها خواهند بود. این در حالی است که یکی از مبانی اساسی برای محاسبه ریسک بازار شرکت‌ها، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط سیستم حسابدای است.

توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه:

داشتن شم ریاضی در رشته حسابداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل دانش‌آموزان رشته ریاضی در این رشته موفق تر هستند. البته این بدان معنا نیست که دانش‌آموزان رشته علوم انسانی قادر به ادامه تحصیل در رشته حسابداری نیستند بلکه باید تلاش کنند تا از دانش ریاضی خوب و یا حداقل متوسطی برخوردار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.