اطلاعیه

مقاله ترجمه شده نقشه های استراتژیک فازی شناختی در اندازه گیری عملکرد فرایند کسب و کار

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M470

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۵۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۴

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۴۶  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده نقشه های استراتژیک فازی شناختی در اندازه گیری عملکرد فرایند کسب و کار

عنوان انگلیسی:

Fuzzy cognitive strategic maps in business process performance measurement

چکیده فارسی:

این مقاله کاربرد نقشه های شناختی فازی را (FCM ها) در نقشه های استراتژی با دقت شرح می دهد (SM ها). محدودیت های کارت امتیازهای متوازن (BSC ها) و SM ها در ابتدا مورد بحث قرار گرفته و تحلیل شده اند. نیاز به سناریوی شبیه سازی شده ای بر مبنای SM ها مورد بحث قرار گفته و استفاده از FCM ها بعنوان یکی از بهترین گزینه ها در اینجا پیشنهاد شده است. یک ابزار نرم افزاری برای توسعه، شبیه سازی و تحلیل FCM بر مبنای SM ها نیز ارائه شده است. اثربخشی ابزار نرم افزاری و تئوری FCM در SM ها نیز تشریح شده و در دو مطالعه موردی در بانکداری بیان شده است.

۱.  نقشه های استراتژی و کارت امتیازی  متوازن

سازمانها در یک محیط با تغییرات مداوم عمل می کنند. رقابت در بازار نیازمند این است که مدیرت به طور مداوم اهداف کسب و کار خود را سازگار کرده و برنامه های استراتژیک را مرور و بازبینی کند. سیستم های اندازه گیری عملکرد سازمانی ارتباطی را بین اهداف استراتژیک و عملیات های روزانه فراهم می آورند. سیستم های اندازه گیری عملکردی منحصرا مالی سنتی نمی توانند در این دوره، نیازهای مدیریت را برطرف کنند. در دهه اخیر مدیران و محققین علمی روی چارچوبها، روش، و ابزارهای سیستم های اندازه گیری عملکرد یکپارچه (PMS ها) تمرکز می کنند و سازمانها را هم از لحاظ مالی و هم غیرمالی بررسی می کنند. متداولترین مثال از این نوع PMS ها، کارت امتیازی متوازن (BSC) است (کاپلان و نورتون، ۲۰۰۴). این سیستم شامل ۴ دیدگاه است، دیدگاه مالی، دیدگاه مشتری، فرایند داخلی، و و یادگیری و نوآوری. معمولا، ۲۰ تا ۲۵ شاخص عملکرد کلیدی به هر یک از دیدگاه ها اختصاص یافته اند.

هدف از BSC در واقع ارتباط اهداف کسب و کار با اهداف عملیاتی به روشی متوازن است. اولین شکلBSC به نام نسل اول BSC محدودیت های زیادی دارد: برای مثال شامل مکانیسم های خیلی ساده سببی غیرمستقیم می شود، از روابط علّی و معلولی بجا چشم پوشی می کند؛ و سطح بالایی از ابهام را در ارتباط اهداف استراتژیک و عملیاتی پدید می آورد.

یک ارزیابی عالی برای BSC در معرفی نقشه های استراتژیک انجام شد (SM ها) (اسکلز و پایبورن، ۱۹۹۲). SM ها روی روابط علّی و معمولی حتی در بین اندازه گیری های با دیدگاه ها و اهداف متفاوت تمرکز می کنند، و تنظیم دارایی های نامشهود را مورد بررسی قرار می دهند. نقشه های استراتژی (SM ها) روابط مشهود را در بین اجزای کلیدی یک استراتژی سازمانی نشان می دهند (اکلز و پایبورن، ۱۹۹۲). ما می توانستیم از این بحث کنیم که SM ها استراتژی را تشریح می کنند؛ آنها ابزارهای قوی ای هستند که نشان می دهند که چگونه ارزش از طریق روابط علّی و معلولی خلق می شود. کاپلان و نورتون اعتقاد دارند که آنها “ارتباط غایب بین ایجاد استراتژی و اجرای آن را” خلق می کنند (کاپلان و نورتون، ۲۰۰۴).

Abstract

This paper elaborates on the application of Fuzzy Cognitive Maps (FCMs) in strategy maps (SMs). The limitations of the Balanced Scorecards (BSCs) and SMs are first discussed and analyzed. The need for simulated scenario based SMs is discussed and the use of FCMs as one of the best alternatives is presented. A software tool for the development, simulation and analysis of FCM based SMs is also presented. The effectiveness of the resulting software tool and FCM theory in SMs is experimented in two case studies in Banking.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.