اطلاعیه

صنعت تهیه اوره – کاربرد وخواص آن

کد محصول SH34

تعداد صفحات: ۹۰ صفحه فایل WORD

قیمت: ۱۵۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب

فصل اول کلیات
مقدمه ۱
تولید اوره ۵
تبدیل کربامیت به اوره ۸
توضیح بعضی از اصطلاحات ۱۵
فصل دوم تشریح فرایند واحد اوره
تشریح فرایند واحد اوره ۱۹
قسـمتHandling Solid 26
قسـمت Condensation 29
قسمتDesorption 31
قسمت Absorption 34
تولید کربامات آمونیوم از مواد باز یابی شده ۳۶
فصل سوم سیستم بخار
سیستم بخار ۴۵
فصل چهارم سیستم روغن
سیستم روغن ۵۱
فصل پنجم ماشینهای محرک
ماشینهای محرک ۵۶
کمپرسور ۵۷
ساختمان ســاده ۶۶
ساختن ( طرح مکانیکی ) ۸۶
منابع ۹۰
مقدمه
اوره معمولاًدارای ۴۲ تا ۴۶ درصد ازت بوده که به ترتیب معادل ۲۶۲تا ۲۸۷ درصد پروتئین خام از ازت غیر پروتئینی است .
بشر نخستین مواد خوراکی خود را به صورت کاملا” طبیعی از دل طبیعت وحشی دریافت کرد .تا سالیان سال انسانها تنها از طریق گیاهان خوراکی خود را و آن هم همیشه نه سالم تهیه می کردند و بشر به مرور پی برد که بعضی از این گیاهان مفید و پاره ای نیز حتی مضر هستند بدین سان بود که او با شناخت فصل ها و سرزمین های مناسب شروع به کوچ ، از سرزمین به سرزمین دیگری کرد. آن هم در فصل های مناسب برای بدست آوردن میوه ها و گیاهان تازه ، سالم ، مفید .
پس انسانها به جستجوی دانش و راه حل های مناسب برای باروری گیاهان مفید برای خود گشتند و روز به روز بر علم او در مورد نگهداری گیاهان افزوده شد و این چنین بود که اولین تمدن های بشری در کنار رودها و زمین های حاصل خیز که مبنا و بنیه اصلی کشاورزی است بوجود آمد .
سالیان سال گذشت و انسان ها با روش های سنتی و گاه با ایجاد تغییر و تحولاتی در نحوه کشاورزی خود به کشت و زرع و آبادانی محل های زندگی خود پرداخت . در آن زمان اصول اولیه کشاورزی داشتن زمین مناسب ، آب کافی بود ولی روزگاری نپایید که بشر متوجه شد می تواند با اعمال روش های خاصی زمینهای کم بنیه و ضعیف از نظر کشاورزی را نیز به زیر سلطه کشت و زرع درآورد آری در اینجا بود که تأثیر تقویت خاک و استفاده از کودهای طبیعی نمود پیدا کرد . با پیشرفت بشریت و بزرگ شدن جوامع روزگاری رسید که کودهای طبیعی دیگر نیاز جمعیت بشریت را نمی داد و کشاورزان به سرغ راههای دیگر رفتند و از این لحظه علم شیمی به کمک انسانها آمد . انسانها با دخل و تصرف و پیشرفت روز افزون در علم شیمی به نتایج بسیار مفید در زمینه ی کشاورزی رسیدند از جمله تولید کودهای شیمیایی و آفت کش های شیمیایی ، مواد اسیدی و بازی برای مقابله با خاصیت اسیدی و بازی زمین و …
در این میان کودهای شیمیایی از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند . این نوع که از واکنش های شیمیایی در مواد طبیعی و تبدیل آنها به یک ماده مصنوعی ساخت دست بشر بوجود می آیند درباروی هر چه بیشتر زمین و کمک به میزان و کمیت محصول از اهمیت خاصی برخوردارند .
به عنوان یک نوع کود آهسته رهش که دارای راندمان بالا و مزایای بسیار زیادی برای خاک و گیاهان است ، در صنایع کشاورزی کاربرد زیادی دارد. اخیراً در کشور ما نیز با توجه به راندمان پایین کود شیمیایی اوره اتلاف آن ، آلودگی شدید خاکها و منابع زیرزمینی آب به نیترات و نیتریت ، کاهش جذب عناصر ریزمغذی بدلیل بالابودن PH خاکها و … استفاده از این نوع کود نه تنها برای مزارع شالیزار که بطور کامل در آب غوطه ورند بلکه برای تمام اراضی کشاورزی توصیه شده است . زیرا صرف نظر از مزایای فوق گوگرد نیز به عنوان یک ماده حیاتی در ساختمان پروتئین ها ، به عنوان کاهنده PH خاکها و در نتیجه ایجاد شرایط جذب عنصر ریز مغذی خصوصا آهن و روی که مردم کشور ما در فقدان میزان آهن و روی رکورد دار می باشند.
در کشور ما سالانه بیش از یک میلیون و ششصد هزار تن اوره جهت تامین نیاز ازت گیاهان در صنایع کشاورزی استفاده می شود.متاسفانه باتوجه به راندمان پایین آن( اتلاف بیش از پنجاه درصد ازت) ، کشاورزان مجبورند جهت تامین نیاز گیاهان مقادیر بیشتری کود استفاده نمایند. البته ازدست دادن این مقدار ازکود نه تنها باعث اتلاف هزینه های بسیار زیادی می شود بلکه بخاطر وجود بیوره و همچنین تشکیل نمکها و کمپلکسهای دیگر در خاک، کاهش راندمان خاک و آلودگی شدید آن ( سفت شدن خاکها) و آلودگی منابع زیر زمینی آب را نیز بدنبال دارد. از طرفی با توجه به نقش ارزشمند گوگرد در کشاورزی خصوصا در کشور ما که بیش از نود درصد از زمینهای کشاورزی آهکی و باpH بالا بوده و این مسئله با عث کاهش راندمان جذب عناصر ریز مغذی که از اهمیت بالایی در رشد و نمو گیاهان برخوردار می باشند ، استفاده از کودهای اوره با پوشش گوگردی از هر دو جهت باعث افزایش راندمان کشاورزی کشور خواهد شد.
همچنین با توجه به فرآیند اوره با پوشش گوگردی با تغییر پارامتر های عملیاتی و شرایط فرآیندیو استفاده از سیلنت های مختلف، امکان تولید محصولات اوره با پوشش گوگردی با درصدهای مختلف گوگرد و سرعت انحلالهای متفاوت وجود دارد و همانطور که از نمودارهای ارائه شده مشخص است استفاده از اوره با پوشش گوگردی با حداقل کیفیت ( حداکثر سرعت انحلال هفت روزه) به مراتب مفیدتر و کاراتر از اوره ( با سرعت انحلال پنجاه ثانیه ای) می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.