اطلاعیه

دستگاه تشخیص رنگ گویا

متن کامل مقاله موجود نیست

چکیده:
در سیر تکامل انواع قطعات الکترونیکی سنسورهایی ساخته شدند که قادر هستند انواع کمیتهای فیزیکی موجود در طبیعت را به مقادیر قابل اندازه گیری تبدیل نمایند.
یکی از این نوع سنسورها سنسورهای تشخیص رنگ هستند که بسته به نوع وتکنولوژی ساخت قادر به تشخیص چندین نوع رنگ هستند.اصول کار تمامی این سنسورها بر اساس بازتاب نور تابیده شده به اجسام است.بدین صورت که هر رنگ نور تابیده شده به خود را تحت یک زاویه خاص بازتاب می دهد و این زاویه در حقیقت می تواند یک مشخصه و نقطه تمایز بین رنگ ها باشد.
بدین صورت اگر به جز این سنسورها که صرفا” جهت تشخیص رنگ ساخته شده اند قطعه دیگری را بتوان جایگزین کرد که حتی بتواند وجود یا عدم وجود نور را تشخیص دهد می توان سنسوری ساخت که در برابر نور برگشتی از هر رنگ یک عکس العمل خاص نشان می دهد.
مقاومتهای متغیر با نور قطعاتی هستند که مشخصه اصلی آن ها با توجه به نور تابیده شده به آن ها تغییر می کند.فتوسل ها که نوعی از این مقاومت های متغیر هستند در اثر تغییر نور تابیده شده به آن ها مقاومت آن ها تغییر می کند که می توان با تبدیل این مقاومت متغیر به یک جریان متغیر و اعمال آن به یک مبدل سیگنال آنالوگ به دیجیتال یک کمیت قابل اعمال به میکرو را به وجود آورد.با تعریف خروجی مبدل برای میکرو و اختصاص آن به رنگ های مختلف اکنون ما دستگاهی ساخته ایم که قابلیت تشخیص رنگ را دارا است.
میتوان با اتصال یک نمایشگر به آی سی میکرو نوع رنگ را به صورت نمایش گرافیکی مشاهده نمود.
در دستگاه طراحی شده ما یک ابزار دیگر جهت اعلام نوع رنگ تعبیه شده است که مشخصه اصلی دستگاه هم نیز به حساب می آید.در این دستگاه یک آی سی ضبط صدا و یک بلندگو وجود دارد که نوع رنگ را به صورت گویا اعلام میکنند.
فهرست مطالب
مقدمه  ۱
فصل اول 
مقدمه ای بر میکروکنترلرهای AVR3
– بهره های کلیدی AVR3
– واژگان کلیدی AVR4
– خانوادههای محصولات AVR5
فصل دوم 
آی سی های ضبط صوت ۱۲
– ISD 4004 آی سی ضبط صوت ۱۲
– ارتباط سریال SPI 13
فصل سوم 
دستگاه تشخیص رنگ گویا۱۹
– قسمت کنترل ۲۰
– قسمت صوتی ۲۲
– قسمت تشخیص رنگ ۲۴
– برنامه میکرو ۲۵
– شماتیک مدار۳۰
– PCB مدار۳۱
نتیجه گیری ۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.