اطلاعیه

پروژه مالی شرکت غله و خدمات بازرگانی

کد محصول hs4

فایل وورد

۹۴ صفحه

۱۳۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب

فصل اول 
مقدمه
تاریخچه شرکت
موضوع شرکت
نمودار سازمانی مجتمع
اساسنامه شرکت
سرمایه شرکت
بخش های مختلف اداره غله و سیلو
نحوه ذخیره کردن گندم

فصل دوم
وظایف مدیر عامل
وظایف حسابداری

فصل سوم 
تعریف فن دفتر داری
ثبت فعالیتهای مالی در دفاتر
انواع گروه حساب ها

فصل چهارم 
حسابهای بودجه جاری
پرداختهای انتفاعی
سند حسابداری
کنترل داخلی
تنخواه گردان پرداخت
صورت مغایرت بانکی

فصل پنجم 
خرید
گندم قابل تحویل و خرِید
هزینه های تبعی خرید

فصل ششم 
فروش

فصل هفتم 
دارائیهای ثابت
حساب موجودی کالا

 فصل هشتم 
انبارداری
تعریف انبار
انواع انبارها
سیستم انبارداری 
وظایف انباردار
انتظارات یک مدیر موسسه از سیستم کنترل انبارها
کنترل کمیت
شمارش موجودی ها ومزایای آن
هدف انبارگردانی
ستاد مرکزی انبارگردانی
مسئولیت‌های ستاد مرکزی انبارگردانی
کمیته انبارگردانی مناطق
وظایف سرپرستان انبارگردانی
وظایف شمارشگران
تاریخ انبار گردانی
روشهای شمارش و اندازه گیری
مراحل انبارگردانی
منظورازپیاده سازى یک سیستم اطلاعاتى انبار
گزارشات استاندارد سیستم انبار

فصل نهم 
حقوق و دستمزد 
اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق ودستمزد
ساعات اضافه‌کاریکسورات حقوق و دستمزد
حق بیمه‌های اجتماعی
صندوق اجرا
ثبت های پرداخت حقوق و دستمزدو کسورات
نتیجه
نظرات و پیشنهادات

نام شرکت :

            شرکت غله و خدمات بازرگانی شهرستان گنبد کاووس

غله در فارسی به معنی گندم , برنج , جو , ارزن,  ذرت,  است. غلات از اولین غذاهای شناخته شده بشر بوده که از زمانهای بسیار کهن همواره نقش بسیار مهمی در اقتصاد و تغذیه مردم دنیا به ویژه کشورهای در حال توسعه داشته است و به همین جهت سمبل غلات یعنی گندم و نان حاصل از آن همواره در میان مذاهب و فرهنگهای کشورهای دنیا مقام والا و ارزنده ای داشته و خواهد داشت.

گندم یکی از بزرگترین نشانه های عظمت خلقت و نان یکی از مطبوع ترین و لذت بخش ترین مواد غذایی مصرفی انسان در بسیاری از جوامع متمدن و سنتی امروز است. نزد ما مسلمانان گندم ونان از منزلت خاصی برخوردار است در بیشتر مراسم مذهبی اعیاد و حتی سفره غذای روزانه مردم از نان به عنوان نشانه ای از یمن و برکت الهی استفاده می شود.

 کشت غلات در جهان بسیار بالا بـوده ودر بین سـایر محصولات کـشاورزی بیشترین سهم رابه خـود اختصاص داده است.قسمت اعظم محصول جهانی غلات درتغذیه انسان ونیز حیوان موردمصرف قرار گرفته ومصرف درمقایسه با مصرف تغذیه ای آن به مراتب در سطح پایین تری قراردارد. حدود۳۳% ازکل تولید ذرت جهان برای تـغذیه انسان، گـندم۶۷%ودرموردبرنـج۱۰۰ درصـدکل تولید جهانی جهت تغذیه انسان بکار میرود بر اسـاس بررسـی های انجام شده توسـط محققین مختلف،سهم نان وسـایر فراوردهای  غلات درتامین نیازهای غذائی انسان بالااست

در کشور های پیشرفته صنعتی طی حدود نیم قرن پیش به ویژه با بالا رفتن سطح درآمد و رفاه عمومی برای مدت کوتاهی غلات اهمیت خود را درتغذیه مردم از دست داد و موادی مانند انواع گوشت فراورده های شیری، سبزی ها و میوه ها جایگزین آن گردید در اوایل این امر به عنوان یک اقدام صحیح در بهبود وضع تغذیه و حاکی از بهبود وضع اقتصادی قلمداد می شد لیکن به تدریج کارشناسان تغذیه به این نتیجه رسیدند که این جایگزینی اختلالاتی را در تغذیه مردم به همراه داشته است و بنابر این در فاصله زمانی کوتاهی مسیرتبلیغات معکوس شد و امروزه کارشناسان تغذیه و مقامات مسول کشورها پیشرفته صنعتی مردم را به مصرف مقدار بیشتر نان  و آن هم نان حاصل از آرد کامل تشویق می کنند و در هدفهای غذایی آینده خود برای بهبود وضع تغذیه مردم افزایش مصرف نان را در صدر برنامه ها قرار می دهند و نان نعمتی است که مردم کشور ما همواره از آن بهره مند بوده اند و لازم است آنرا حفظ کنند و همزمان مانند گذشته احترام به نان را جزیی از فرهنگ خود نمایند.

اقداماتی که تاکنون نیز جهت رفع مشکلات و تنگناها در زمینه های  مختلف صورت پذیرفته به دلیل عدم برخوردای از جامعیت و بخشی نگری راه به جایی نبرده و بعضاٌ بر پیچیدگی کار افزوده است . لذا تدوین یک برنامه جامع که در برگیرنده کلیه ی بخشهای مرتبط باشد جهت رسیدن به وضعیت مطلوب ضروری بوده و هر گونه تحقیق در این امر کشور را با ضرر و زیان بیشتر مواجه خواهد نمود .

تمرکز کلیه وظایف مختلف گندم ( پس از برداشت ) و آرد و نان به وزارت بازرگانی و تعیین یک متوالی واحد برای امور آرد و نان فرصت مغتنمی است که برای نخستین بار آرد و نان نیز از یک برنامه جامع برخوردار تا کلیه عوامل و دست اندکاران و مسئولین و ارگانهای ذیربط هماهنگ جهت رسیدن به شرایط مطلوب حرکت نمایند .

تاریخچه شرکت :

            هیات مدیران در جلسه مورخ ۹/۵/۶۲ بنا به پیشنهاد شماره ۵۷۱۰۲ مورخ ۲۳/۱۲/۶۱ وزارت بازرگانی و به استناد تبصره قانون اصلاح لایحه قانونی آلفا قانون تشکیل سازمان غله و قند و شکر و چای کشور مصوب ۱۸/۱۱/۶۰ مجلس شورای اسلامی اساسنامه سازمان غله کشور را به شرح زیر تصویب نمودند.اجرای قانون اصلاح لایحه قانونی آلفا قانون تشکیل سازمان غله و قند و شکر و چای کشور مصوب ۱۵/۱۱/۶۰ مجلس شورای اسلامی ایران شرکت سهامی غله وابسته به خدمات بازرگانی در این اساسنامه سازمان غله کشور نامیده میشود تشکیل و طبق مقررات این اساسنامه اداره خواهد شد.

سیلوی گنبد

اداره غله  و سیلوی گنبد واقع در استان گلستان در حاشیه شهرستان گنبدکاووس احداث گردیده و ساختمان سیلوی آن توسط مهندسین روسی ساخته شده است دارای یک انبار مکانیزه بیست هزار تنی نیز در جنب آن توسط مهندسین ایرانی احداث گردید.

تاریخساخت و بهره برداری: در سال ۴۷ شروع به ساخت و در سال۴۹ پروژه  به اتمام رسید و درسال ۵۰ بار گیری آزمایش خود را انجام و در سال ۵۱ رسما افتتاح گردید.

این اداره مرکز جمع آوری و ذخیره گندم و ارسال آن به شرکت و کارخانه های زیر مجموعه خود را به عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.