اطلاعیه

استقرار سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه ها بر مبنای استاندارد ISO 17025 در شرکت ایتراک

 کد محصول : SAN25

تعداد صفحات: ۱۷۰ صفحه فایل WORD

۱۵۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

مقدمه

استاندارد بین المللی ISO / IEC 17025 که در نتیجه تجربیات وسیع حاصل از اجرای ISO / IEC Guide 25 و استاندارد اروپایی EN 45001 تهیه گردیده است , اکنون جایگزین هر دو آنها شده است . استاندارد ایران – ایزو – آی ای سی ۱۷۰۲۵ که بر اساس استاندارد بین المللی فوق تدوین شده است , شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون باید آنها را برآورده سازند تا بتوانند اثبات کنند که یک سیستم کیفیت را به کار گرفته و برقرار نگه می دارند و از نظر فنی صلاحیت داشته و نیز قادر به فراهم کردن نتایج فنی معتبر می باشند .

مراجع تأیید صلاحیت که صلاحیت آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون را به رسمیت می شناسند بایستی این استاندارد را به عنوان مبنای تأیید صلاحیت بکار برند . در بند ۴ الزامات مربوط به مدیریت صحیح و در بند ۵ الزامات مربوط به احراز صلاحیت فنی جهت نوع آزمون ها و یا کلایبراسیون هایی که آزمایشگاه به عهده می گیرد , مشخص می شود .

بکار گیری روز افزون سیستم های کیفیت عموماً باعث افزایش نیاز به حصول اطمینان از این امر شده است که آزمایشگاه هایی که بخشی از یک سازمان بزرگتر می باشند یا خدمات دیگری هم ارائه می نمایند, قادر به اجرای سیستم کیفیتی هستند که با استانداردهای ایران – ایزو ۹۰۰۱ و ایران – ایزو ۹۰۰۲ و نیز با این استاندارد منطبق می باشد . بنابراین سعی شده است که تمامی آن دسته از الزامات استانداردهای ایران – ایزو ۹۰۰۱ و ایران – ایزو ۹۰۰۲ مرتبط با دامنه شمول خدمات آزمون و کالیبراسیون که در سیستم کیفیت آزمایشگاه منظور شده است , در این استاندارد در نظر گرفته می شود .

آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیونی که الزامات این استاندارد را برآورده نمایند الزامات استانداردهای ایران – ایزو ۹۰۰۱ و ایران – ایزو ۹۰۰۲ را نیز برآورده خواهند نمود .

گواهی انطباق با استانداردهای ایران – ایزو ۹۰۰۱ و ایران – ایزو ۹۰۰۲ فی نفسه حاکی از صلاحیت آزمایشگاه در فراهم کردن و ارائه داده ها  نتایج فنی معتبر نخواهد بود .

۱- در این استاندارد واژگان فارسی « باید »  و « بایستی » به ترتیب معادل واژگان انگلیسی ” shall “ و ” should “ بکار رفته است .

در صورتی که آزمایشگاه ها الزامات این استاندارد را برآورد ه نمایند وتوسط مرجعی تأیید صلاحیت شوند که دارای موافقت نامه شناسایی متقابل با مراجع هم تراز خود در سایر کشورهای استفاده کننده از این استاندارد باشند , پذیرش نتایج آزمون و کالیبراسیون کشورها تسهیل می گردد .

بکارگیری این استاندارد همکاری میان آزمایشگاهها و سایر سازمان ها را تسهیل و به تبادل اطلاعات و تجارب و نیز به هماهنگ کردن استانداردها و روش های اجرایی کمک می کند .

فهرست مطالب

مقدمه

الزامات عمومی برای احراز صلاحیت آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون

الزامات سیستمی

نظام کنترل مدارک و سوابق

دستورالعمل نحوه تهیه مدارک سیستم مدیریت کیفیت

رویه کنترل مدارک و سوابق

دستورالعمل کنترل مدارک فنی

نظام مدیریت سفارشها و قراردادها

دستورالعمل گردش کار آزمونها

دستورالعمل عقد،پیگیری،کنترل و بازنگری قراردادها

نظام خرید و تدارکات

دستورالعمل کنترل خرید اقلام و تجهیزات

آیین نامه معاملات

رویه تنخواه گردان

رویه ارزیابی پیمانکاران فرعی

دستورالعمل رسیدگی به شکایات و نظرسنجی از مشتریان

کنترل عدم تطابق اقدام اصلاحی و پیشگیرانه

رویه بهبود مستمر فرآیندها( اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه )

دستورالعمل نظام پیشنهادات

ممیزی داخلی

رویه ممیزی داخلی

رویه شرایط ممیزین داخلی نظام مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.