اطلاعیه

بررسی رابطه سبکهای مدیریتی بارضایت شغلی معلمان مدارس ابتدایی

کد محصول:mo117

تعداد صفحات: ۴۵ صفحه فایل word

قیمت: ۱۰۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب :

فصل اول :
رابطه سبکهای مدیریتی با رضایت شغلی معلمان مدارس ابتدایی ۶

فصل دوم :
پیشینه تاریخی تحقیق ۱۶

فصل سوم :
تجزیه و تحلیل داده ها ۲۳

فصل چهارم :
تحلیل داده های اماری ۲۹

فصل پنجم :
نتایج امارها و داده ها و مقایسه انها با سایر گزارشها ۳۳
پیوست
پرسشنامه سبک رهبری
فهرست منابع و ماخذ
فرم ارزشیابی

چکیده
یکی از عواملی که تاثیرعمیق و نافذ در رضایت شغلی معلمان دارد  مدیریت در آموزش و پرورش است . زیرا تربیت نیروهای انسانی برعهده دارد مساله سبک های مدیریتی مدیران و تاثیر آن بر رضایت شغلی معلمان برای فعالیت های گسترده در تمامی بخش های جامعه بسیار ضروری به نظر می رسد ، و رهبری در صورتی موفق است که بتواند ضمن تحقق اهداف سازمان رضایت و خرسندی کارکنان خود را فراهم سازد و بنابراین رضایت شغلی معلمان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که می بایست از سوی مدیران مورد ملاحظه قرار گیرد.
از این رو با توجه به این مساله اقدام به انجام این تحقیق نمودیم در این تحقیق سبک های مدیریتی مدیران به عنوان متغیر مستقل و رضایت شغلی معلمان به عنوان متغیر وابسته مورد ارزیابی قرار گرفت.
سبکهای مدیریتی رابطه مدار و وظیفه مدار مورد تحقیق در این پژوهش به دو نوع قوی ( برای افراد حدوداً بالغ، مشارکت با کارکنان بهترین طرح رهبری است ) و ضعیف ( زمانی که زیر دستان از بلوغ  و رشد کامل برخوردار هستند این سبک مناسب است. )
سبک های مدیریتی بوسیله پرسش نامه سبک مدیریتی و رضایت شغلی اندازه گیری می شود .
جامعه آماری ما مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهر کاشمر در سال تحصیلی ۸۷-۸۸ بوده اند که از کل جامعه مدیران که ۷۸ نفر بوده اند را ۳۰ نفر انتخاب نموده ایم و از کل جامعه معلمین زن ابتدایی که ۲۱۸ نفر و معلمین مرد در ابتدایی ۱۶۴ نفر بوده اند نمونه را ۶۰ معلم زن و ۴۰ معلم مرد انتخاب نمودیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.