اطلاعیه

بررسی نقش تجارت الکترونیکی در بهره وری و انجام امور

کد محصول : mo99

تعداد صفحات : ۸۰ صفحه

فرمت فایل word

قیمت : ۱۷۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تجارت الکترونیک
۱-۱ مقدمه
۲-۱تعریف تجارت الکترونیکی
۳-۱ تجارت الکترونیکی: خالص یا نا خالص
۴-۱ تجارت الکترونیکی اینترنتی و غیر اینترنتی
۵-۱ سازمانهای تجارت الکترونیکی
۶-۱ طبقه بندی تجارت الکترونیکی با توجه به ماهیت تبادلات
فصل دوم: تاریخچه تجارت الکترونیک 
۱-۲ مقدمه
۲-۲ دوران طغولیت تجارت بیش از ۱۹۹۵
۳-۲ عصر طلایی تجارت الکترونیک از ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹
۴-۲ ترکیدن حباب دات کام ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱
۵-۲ تجدید حیات تجارت الکترونیک از سال ۲۰۰۱ تاکنون
فصل سوم: نقش تجارت الکترونیک در انجام امور 
۱-۳ مقدمه
۲-۳ چارچوب نظری تجارت الکترونیک
۳-۳ نقش تجارت الکترونیک در صادرات
۴-۳ منافع تجارت الکترونیکی برای سازمانها، مشتریان و جامعه
۵-۳ خدمات مسافرتی و گردشگری الکترونیکی
۶-۳ کاریابی الکترونیکی و بازار کار آنی
۷-۳ بنگاههای خرید و فروش مسکن، بیمه و بورس الکترونیکی
۸-۳ بانکداری الکترونیکی
۹-۳ پیاده سازی تبادلات مالی به صورت الکترونیکی
۱۰-۳ تاثیرات تجارت الکترونیکی بر فرآیندهای کسب و کار سازمانها
فصل چهارم: تاثیر تجارت الکترونیک بر نحوه پرداختها 
۱-۴ مقدمه
۲-۴ تاریخچه پرداخت¬ها
۳-۴ کارت¬های الکترونیکی پرداخت
۴-۴ فرآیندهای کارت¬های الکترونیکی پرداخت
۵-۴ چک الکترونیکی
۶-۴ پول الکترونیکی
۷-۴ روش¬های مختلف امنیتی در تامین امنیت پرداخت الکترونیکی
فصل پنجم: جمع بندی و نتیجه گیری 

چکیده
امروزه تجارت الکترونیک یکی از عمده¬ترین مسائل کسب و کار است. تجارت الکترونیک عبارت است از مبادلات بین سازمان و افراد که بر مبنای تکنولو‍‍ژی اطلاعات انجام می¬شود. شبکه اینترنت به عنوان یک رسانه برای انجام مبادلات که این مبادلات هسته بازاریابی را تشکیل می¬دهد چهارچوب تجارت الکترونیک را تشکیل می¬دهد. به عبارت کلی¬تر تجارت الکترونیک یعنی این که تبادلات تجاری را به صورت دیجیتالی بین سازمانها و افراد انجالم دهیم. در این تحقیق تلاش شده¬ تا فوائد تجارت الکترونیک و تاثیر آن بر انجام امور بهره¬وری به خوبی بررسی شود.
واژگان کلیدی
تجارت الکترونیکی: فرآیند خرید و فروش کالاها و خدمات از طریق اینترنت
کسب و کار الکترونیکی: استفاده از اینترنت برای اجرای تمام فرآیندهای کسب و کار در سازمان
پورتال: رابط و بسا برای ارائه محتوای شخصی شده یکپارچه از منابع مختلف
سازمانهای مجازی (pure- play): سازمانهایی هستند که تمام فعالیتهای تجاری خود را فقط به صورت online دنبال می کنند.
سازمانهای bricke and mortar : سازمانهای سنتی که بیشتر فعالیت های خود را به صوت online دنبال می کنند.

مقدمه 
تجارت الکترونیک عبارتست از انجام کلیه فعالیت¬های تجاری با استفاده از شبکه¬های ارتباط رایانه¬ای به ویژه اینترنت به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات، خرید و فروش اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و مبادلات بانکی با شتاب بیشتر انجام خواهد گردید. تجارت الکترونیک عبارتست از تعامل سیستم ارتباطی، سیستم مدیریت اطلاعات و امنیت که به کمک آنها امکان مبادله اطلاعات تجاری در خصوص فروش محصولات و یا خدمات مسژیسر می¬شود در معادلات تجاری و الکترونیک رعایت حقوق مصرف کننده از جمله حقوق شخصی، حفاظت از اطلاعات و اطلاعات اجاری الکترونیک، رعایت قوانین تجاری به صورت شفاف و روشن به منظور ایجاد یک بازار الکترونیک مطمئن و معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از فناوری الکترونیک در انجام امور بازرگانی پیشینه¬ای نسبتاً طولانی دارد. در حقیقت نیاز به تجارت الکترونیک از تقاضای بخش خصوصی و عمومی برای استفاده از تکنولوژی اطلاعات به منظور خرید و فروش، کسب رضایت مشتری و هماهنگی موثر درون سازمانی نشات گرفته است. تجارت الکترونیک یک حرکت نو و متعلق به دهه گذشته نیست بلکه فعالیتهای تجارت الکترونیک از حدود ۱۹۶۵ آغاز شده و خریداران توانسته که پول خود را از طریق ماشین¬های خودپرداز (ATM) دریافت کرده و خریدهای خود را با کارت¬های اعتباری انجام دهند. برای پیاده سازی این نوع تجارت در یک کشور بسترهایی لازم است از جمله یک سیستم بانکی روان و دقیق- قوانین گمرکی و مالیاتی- که تجاری محصول و ایجاد امنیت اطلاعات- تهیه و تدوین نظام مالی اطلاعات و نظام حقوقی اطلاع رسانی – محرمانه بودن اطلاعات شخصی – تطبیق مقررات ملی با مقررات متحد الشکل بین-المللی- همکاری دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی و سازمانهای مختلف- پذیرش اسناد الکترونیکی توسط قوه قضائیه و تامین خطوط ارتباطی پر سرعت و مطمئن و ایجاد بستر مخابراتی به شکل بی سیم هر فناوری پیشرفته ایجاد فرصت¬ها و تهدید¬های جدیدی برای سازمانها پدید می¬آورد. تغییر در فناوری موجب تغییر در قانونمندی عملیات تجاری شده و سیستم های سازمانی، اجتماعی و تجاری را متحول می¬نماید. فناوری اطلاعات با ارائه ابزارهای جدید در سه پارامتر سرعت، دقت و هزینه می¬تواند تاثیر گذار باشد- فناوری اطلاعات دارای ۵ ویژگی عمده است: ارزانتر- بیش¬تر- سریع¬تر- بهتر. تجارت الکترونیک موانع محدوده¬های جغرافیایی و تفاوت روز و شب را از میان بر می¬دارد و باعث ارتقای ارتباطات و رونق اقتصادی در سطح ملی و بین¬المللی می گردد. تجارت الکترونیک راه هدایت کسب و کار را تغییر می¬دهد و باعث تبدیل بازارهای سنتی به بازارهای جدید الکترونیکی می¬گردد. ارزش این نوع تجارت در شعار (همه جا، همه کس، همه وقت) است.

تجارت الکترونیک طی سالیان اخیر با استقبال گسترده و جوامع بشری رو به رو شده است. امروزه کمتر شخصی را می­توان یافت که واژه فوق برای او بیگانه باشد، نشریات، رادیو و تلویزیون به صورت روزانه موضوعاتی را در رابطه با تجارت الکترونیک منتشر و افراد و کارشناسان از زوایای مختلف به بررسی آن می­پردازند. شرکت­ها و سازمانهای ارائه دهنده محصولات و خدمات همگام با سیر تحولات جهانی در زمینه می­باشند. منظور از تجارت الکترونیک استفاده از اینترنت و وب برای انجام تجارت است. به عبارت کلی­تر تجارت الکترونیک یعنی اینکه تبادلات تجاری ذرا به صورت دیجیتالی بین سازمانها و افراد انجام دهیم. در بیش­تر موارد این بدان معناست که تبادلات از طریق اینترنت و وب صورت می­گیرند تبادلات تجاری شامل مبادله پول بین محدوده­های زمانی یا فردی با محصولات و خدمات هستند.

هدف از تجارت الکترونیک دستیابی به کالا، سرعت بیشتر با قیمت ارزان­تر و کیفیت برتر است. مردم در قرن ۲۱ با یک تغییر اساسی در فرهنگ مصرف مواجه خواهند شد هم چنان که مراکز بزرگ خرید در دهه­های ۷۰ و ۸۰ انقلابی را ایجاد کردند تجارت الکترونیکی نیز باعث به وجود آمدن یک انقلاب دیگر خواهد شد.

تعریف تجارت الکترونیکی:

تاثیر واقعی انقلاب اینترنت این بود که نقطه شروع را مشخص می­کرد اما فقط اطلاعات نیست که باعث این تاثیر می­شود، هوش مصنوعی هم نیست، تاثیر کامپیوترها و پردازش داده در تصمیم گیری تعیین راهبردها یا استراتژی هم نیست بلکه چیزی است که کسی آن را پیش بینی نمی­کرد و ۱۰ تا ۱۵ سال پیش واقعاً صحبتی از آن به میان نیامده بود. این مورد (تجارت الکترونیکی) مهم­ترین دستاورد اینترنت به عنوان مجرای جهانی توزیع کالا، خدمات و حتی مشاغل مدیریتی و شخصی است. این پدیده تاثیر عمیقی بر اقتصاد، بازارها و ساختار صنعت، محصولات و خدمات، بخش­های مربوط به مصرف کنندگان، تعداد آنها و رفتارشان و حتی مشاغل و بازارهای کار داشته است اما شاید این تاثیر بر اجتماع و سیاست بر نگرش ما به این دنیا و حتی خود ما عمیق­تر باشد. (Drucker 2002,pp.3-4)

تجارت الکترونیکی (EC) به روند خرید، فروش، انتقال یا تبادل محصولات، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه­های کامپیوتری از جمله اینترنت گفته می­شود.

از دیدگاه ارتباطات تجارت الکترونیکی به معنای تحویل کالا، خدمات، اطلاعات یا پرداختها از طریق شبکه­های کامپیوتری یا به هر وسیله الکترونیکی  دیگر است.

از دیدگاه تجارت، تجارت الکترونیکی قابلیت خرید و فروش محصولات، خدمات و اطلاعات را در اینترنت و از طریق سایر سرویس­های online ارائه می­دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.