اطلاعیه

مقاله ترجمه شده معماری پایگاه داده

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:CM26

قیمت فایل ترجمه شده:    ۱۰۰۰۰تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۱۱  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده معماری پایگاه داده

عنوان انگلیسی:

Database architecture

چکیده فارسی:

ما هم اکنون در شرایطی قرار داریم می توانیم تصویر مجزایی از بخش های مختلف سیستم پایگاه داده و ارتباطات میان آن ها مورد بررسی قرار دهیم.

معماری سیستم پایگاه داده تا حد زیادی تحت تاثیر سیستم های کامپیوتری مشخصی می باشد که در آن ها سیستم پایگاه داده به اجرا در می آید. سیستم های پایگاه داده می تواند بصورت متمرکز یا سرور-کلاینت بوده که یک دستگاه سرور به اجرای فعالیت به نیابت از دستگاه های کلاینت چندگانه می پردازد. سیستم های پایگاه داده همچنین می تواند برای بهره برداری از معماری کامپیوتر پارالل طراحی گردد. پایگاه های داده توزیع شده، تجهیزات مجزای جغرافیایی چندگانه را تحت پوشش قرار می دهد.

در فصل ۱۷، ساختار کلی سیستم های کامپیوتری امروزی را مد نظر قرار می دهیم. فصل ۱۸ به این بحث می پردازد که چگونه فعالیت های مختلف پایگاه داده، به ویژه پردازش جستجو، برای بهره برداری از پردازش های موازی بکار گرفته می شود. فصل ۱۹ تعدادی از موضوعاتی را ارائه می کند که در پایگاه داده توزیع شده ایجاد شده، و توضیح می دهد که چگونه با هر مسئله سر و کار داشته باشیم. موضوعات شامل این موارد می باشد که چگونه می توان داده ها را ذخیره کرد، چگونه می توان اطمینانی از جزء به جزء تراکنش ها که در چند سایت به اجرا در می آید اطمینان حاصل کرد، چگونه می توان به اجرای کنترل همزمان پرداخت، و چگونه می توان دسترسی بالایی را در صورت نقایص فراهم کرد. فرایند جستجوی توزیع شده ودایرکتوری سیستم ها، در این فصل به بحث گذاشته می شود.

 ترجمه صفحه ی ۸ مقاله

سپس داده ها ازاین توالی خارج می شدند. به همراه دیسک ها، شبکه و پایگاه های داده زنجیره ای ایجاد شده که این انکان را برای ساختارهای داده همانند لیست ها و شاخه های ایجاد می کردند تا بر روی دیسک ذخیره گردند. برنامه نویسان می توانند به ایجاد و دستکاری این ساختارهای داده بپردازند.

مقاله نوشته شده توسط کاد (۱۹۷۰) به تعریف مدل رابطه ای و روش های غیر روندی برای جستجوی داده در مدل های نسبی پرداخته و پایگاه های داده رابطه ای ایجاد شدند. سادگی مدل رابطه ای و امکان پنهان سازی جزییات عملکرد به طور کامل نوسط برنامه نویسان، در واقع به صورت اغوا کننده بوده است. بعدها کاد جایزه انجمن دستگاه های محاسباتی را برای اثرش دریافت کرد.

دهه ۱۹۸۰: اگرچه این موضوع از نظر علمی جالب توجه می باشد، مدل رابطه ای در ابتدا عملا مورد استفاده قرار نمی گرفت، و به دلیل زیان های عملکردی ؛ پایگاه های داده رابطه ای نمی توانستند مطابق با عملکرد شبکه های موجود و پایگاه های داده زنجیره ای باشند. این موارد با سیستم R تغییراتی ایجاد کرد، که به عنوان یک پروژه نواورانه در پژوهش های شرکت IBM بوده که تکنیک هایی را برای ایجاد سیستم پایگاه داده رابطه ای کارآمد ایجاد کرده است. بررسی کامل سیستم R توسط استران و کمبرلین و همکارانشان انجام شد. نمونه سیستم عملیاتی R منتهی به اولین محصول پایگاه داده رابطه ای SQL/DS شد. در عین حال، سیستم انگرس در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی ایجاد شد. این عملیات منجر به ایجاد تولیدات تجاری به همین نام شد. سیستم های پایگاه داده رابطه ای تجاری اولیه، همانند IBM DB2، اوراکل، انگرس، و DEC RDB نقش مهمی را در پیشبرد تکنیک ها برای پردازش کارامد جستجوهای اعلام شده ایفا می کردند. در اوایل دهه ۱۹۸۰، پایگاه های داده رابطه ای با شبکه ها و سیستم های پایگاه داده زنجیره ای حتی در حوزه عملکرد، رقابت می کردند. پایگاه های داده رابطه ای برای استفاده این موارد که آن ها در نهایت جایگزین شبکه و پایگاه داده زنجیره ای شدند، آسان بود؛ برنامه نویسانی که از چنین پایگاه های داده ای استفاده می کنند مجبور بودند تا با بسیاری از جزییات عملیاتی سطح پایین سر و کار داشته باشند، و به کدگذاری جستجوها به روش رویه ای بپردازند. مهمتر اینکه آن ها می بایست کارایی را زمانی که به طراحی برنامه شان می پردازند، در ذهن داشته باشند، که شامل تلاش زیاد می باشد. در مقایسه در پایگاه های داده رابطه ای، تقریبا تمام این فعالیت های سطح پایین بطور اتوماتیک از طریق پایگاه داده انجام شده، و برنامه نویسان را آزاد می گذارند تا در سطح منطقی کار کنند. قبل از رسیدن به این تسلط در دهه ۱۹۸۰، مدل رابطه ای در میان مدل های داده به سطح بالا رسیده بود.

دهه ۱۹۸۰ همچنین شاهد پژوهش های زیادی در زمینه پایگاه های داده مشابه و توزیع شده و همچنین کارهای مقدماتی بر روی پایگاه های داده مقصودگرا بوده است.

– اوایل دهه ۱۹۹۰: زبان SQL در ابتدا برای سیستم پشتیبان تصمیم در زمینه برنامه های کاربردی ایجاد شد، که بر مبنای جستجوی زیاد، بوده است، با این وجود نقطه اتکا پایگاه های داده در دهه ۱۹۸۰ برنامه های کاربردی پردازش تراکنش بوده است که در سطح گسترده ای بروز شوند. سیستم پشتیبان تصمیم و جستجو به عنوان بخش کاربردی مهمی برای پایگاه های داده می باشد. ابزارها برای تجزیه و تحلیل مقدار زیادی از داده ها شاهد رشد وسیعی در کاربرد این ابزارها بوده است.

بسیاری از فروشندگان پایگاه داده به معرفی محصولات پایگاه داده مشابه در این دوره پرداختند. فروشندگان پایگاه داده همچنین شروع به افزودن پشتیبانی رابطه ای اهداف به پایگاه های داده شان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.