اطلاعیه

مقاله ترجمه شده : بیت تورنت: پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:CM18

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۵۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۳۰

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۴۵ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده : بیت تورنت: پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر

عنوان انگلیسی:

BitTorrent a peer-to-peer file sharing protocol

چکیده فارسی:

بیت تورنت، یک پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیرمی باشد که برای توزیع مقدار زیادی از داده در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر یکی از رایج ترین ترین پروتکل ها برای انتقال فایل های بزرگ بوده، و تخمین زده شده است که تقریبا شامل ۴۳% تا ۷۰% تمام ترافیک های اینترنتی از فوریه سال ۲۰۰۹ (بسته به مکان جغرافیایی) بوده است.

برنامه نویسی به نام برام کوهن این پروتکل را در آوریل ۲۰۰۱ طراحی کرد و اولین اجرای آن را در دوم جولای ۲۰۰۱ منتشر ساخت. این پروتکل هم اکنونتوسط شرکت بیت تورنت کوهن جکایت می گردد. مشتریان پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر بیشماری برای انواع پلتفرم های محاسباتی وجود دارد.

از ژانویه ۲۰۱۱، پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر دارای ۱۰۰ میلیون کاربر و سهم بزرگی از پهنای باند شبکه نسبت به نت فلیکس و هلو بوده است.

در بسیاری از زمان ها پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظی، به طور متوسط دارای کاربران فعال بیشتری از یوتوب و فیس بوک بوده است. (این مورد اشاره به تعداد کاربران فعال در هر لحظه داشته و کل تعداد کاربران منحصر به فرد را شامل نمی گردد).

ترجمه ی صفحه ی  ۲۸ مقاله

جستجوی تورنت hash چیست؟

hash رقمی است که برای بعضی از داده ها اختصاص داده شده و توسط پایگاه اطلاعاتی برای مد نظر قرار دادن بازیابی اطلاعات مربوطه بعدی مد نظر قرار می گیرد.

اگر شما در حال استفاده از موتور جستجوی می باشید، تمام اطلاعات تورنت در پایگاه اطلاعاتی ذخیره شده و به این ترتیب ارقام hash روشی برای پایگاه اطلاعاتی می باشد تا اطلاعات تورنت را سریعتر دریافت کند.

آیا دانلود کردن فایل های تورنت غیر قانونی می باشد؟

نه این طور نیست.

اما صبر کنید…

اگر شما شروع به دانلود قاچاقی فیلم های منتشر شده در هفته گذسته کرده اید، شما می بایست واقعا درک کنید چرا این دانلود به طور خاص در حال انجام بوده و دیگرانی که این موضوع را دوست دارند، غیرقانونی می باشد.

اخطار: من این موارد را بر مبنای اطلاعات موجود حقوق کپی رایت قرار می دهم. لطفا درک کنید که من وکیل نیستم، و این نباید به صورت نصیحت قانونی برداشت شود. این معمولا مفهوم برداشتی با درک بالا ی موضوعاتی که ما راجع به آن صحبت می کنیم می باشد.)

فایل های تورنت، به طور خاص، فایل اطلاعاتی کوچکی می باشد که توسط فناوری اشتراک فایل به نام پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهیم وسواس به خرج دهیم، چون فایل تورنت دارای اطلاعات اجرایی درون خود می باشد، چیز اشتباهی در مورد دانلود آن وجود ندارد.

اما این مورد البته آنچه که شما فکر می کنید نمی باشد.

کلمه تورنت معمولا اگرچه نه به طور دقیق اشاره ای به فایل اصلی که توسط پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر به اشتراک گذشته می شود دارد. بنابراین در حالی که شما ممکن است از تورنت برای آغاز دانلود استفاده کنید، اکثر افراد این دانلود را یک تورنت می نامند و این بیش از آن چیزی می باشد که شما می پرسید.

پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر چیزی بیش از فناوری دانلود فایل نمی باشد.

اما مورد پنهانی اینجاست: پروتکل اشتراک فایل نظیر به نظیر چیزی بیش از فناوری دانلود فایل نمی باشد. این در سطح بالایی کارآمد می باشد، که برای فایل های بزرگ و ذخیره غیرمتمرکز فایلی که دانلود می گردد بهینه شده، اما در نهایت آن چیزی بیش از روشی برای کپی فایل به دستگاهتان نمی باشد.

کپی فایل به سیستمتان غیرقانونی نیست.

فناوری مورد استفاده برای کپی فایل به سیستمتان غیرقانونی نیست.

به صورتی شما همچنین می توانید بپرسید” آیا دانلود فایل از وب غیرقانونی است؟” جواب البته  ( بطور واضح، امیدوارم ) قانونی باشد. ما این کار را زمانی که صفحه وب را مشاهده می کنیم انجام می دهیم.

مسئله با نگاه کردن دقیق به نوع فایل هایی که دانلود می شوند، مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.