اطلاعیه

مقاله ترجمه شده تجزیه و تحلیل پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM) توسط مدل اوپال (UPPAAL)

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:CM14

قیمت فایل ترجمه شده:  ۴۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۶ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده تجزیه و تحلیل پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM) توسط مدل اوپال (UPPAAL)

عنوان انگلیسی:

Analyzing the PGM protocol with uppaal

چکیده فارسی:

پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM) به عنوان یه پروتکل چندبخشی معتبری می باشد که به منظور به حداقل رساندن احتمالات  انفجار تایید منفی (NAK) و ظرفیت شبکه شبکه به دلیل ارسال مجدد بسته های از دست رفته، طراحی می شود. این پروتکل برای کارگروه مهندسی اینترنتی به عنوان یک معیار منبع باز ارائه شده است.

در این مقاله، تمرکزمان را بر روی ویژگی های قابل اطمینانی مهمی قرار می دهیم که پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM) به تضمین آن می پردازد. گیرنده تمام بسته های داده را از موارد ارسالی دریافت کرده و آن ها را اصلاح می کند یا قادر به آشکارسازی بسته های داده از بین رفته غیر قابل بازیابی می باشد.

ما در ابتدا مدل ( نسخه ساده ای) از پروتکل چندبخشی عمومی عملگرا (PGM) را از طریق شبکه اتوماسیون زمان مطرح می کنیم. سپس با استفاده از بررسی کننده مدل UPPAAL، به بررسی صحت ویژگی های قابل اطمینان بالا می پردازیم، که همیشه محقق نبوده، اما بستگی به مقادیر چندین پارامتر که مد نظر قرار می دهیم، دارد.

ترجمه ی بخش ۳.۱ مدلسازی با UPPAAL

ارائه کامل مدل های مدیریت شده توسط UPPAAL در بسیاری از مقالات و بررسی ها مد نظر قرار می گیرد. اتومات زمانی UPPAAL به عنوان نسخه اصلاح شده موارد اصلی می باشد. ما در اینجا به شکل غیررسمی خصوصیات اصلی مدل را شرح می دهیم که در بخش ۴ در زیر توضیح داده می شود.

در UPPAAL، سیستم متشکل از فرایند های اتوماتیک زمانی دارای هماهنگی های دودویی می باشند: دو بخش از طریق کانال هایی با در نظر گرفتن شرایط فرستنده/ گیرنده هماهنگ می گردند. برای مثال، در مورد کانال C، فرستنده سیگنالی را که توسط C تعریف می گردد منتشر می کند! و دریافت کننده با فرستنده با توجه به انطباق انجام شده توسط C هماهنگ می گردد. این دو عمل به نام فعالیت مکمل می باشد.  اتوماسیون زمانی به عنوان ساختار محدودی می باشد که به مدیریت مجموعه محدودی از متغیرها می پردازد. این متغیرهای شامل ساعت هایی می باشند که همزمان با زمان مد نظر قرار گرفته یا با توجه به متغیرهای یکپارچه محدود می گردند. محل مربوط به این اتوماسیون با توجه به شرایط زمانی مد نظر قرار می گیرد، که به نام نامتغیر بوده، که بر مبنای گذشت زمان در این بخش ایجاد می گردد. انتقال این اتوماسیون با سه شرط مد نظر قرار می گیرد:

– حفاظت بر مبنای شرایطی که مقدار متغیرها را مشخص کرده، که برای فرایند انتقال مد نظر می باشد

– هماهنگی شرایط C! و C?

– بازنشانی زمان و بروزرسانی متغیرهای صحیح

توجه داشته باشید که هر یک از این علائم اختیاری بوده، و نبود هماهنگی به این معنا می باشد که اتوماسیون عمل یکپارچه ای را انجام می دهد.

پیکره بندی در سطح کلی شامل (l,u) بوده، به ترتیبی که l بر مبنای بردار مکانی بوده ( که نشان دهنده وضعیت کنونی هر بخش از شبکه های اتوماسیون زمانی می باشد) و v ارزش گذاری مربوط به متغیر ها می باشد، که به عنوان تابعی می باشد که برای هر ساعت مقادیر واقعی را تعیین و برای هر متغیر مشخص مقادیر صحیح را ایجاد می کند. اجرا در شبکه در محل اولیه بخش های متفاوت با در نظر گرفتن تمام متغیرها و ساعت ها به اندازه صفر تنظیم می گردد. شرایط معنایی این مدل از طریق جا به جایی بین پیکره بندی ها بیان می گردد. سه نوع جا به جایی در سیستم روی می دهد: جابه جایی تاخیری، جابه جایی داخلی و جابه جایی همزمان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.