اطلاعیه

مقاله ترجمه شده آمادگی آموزش الکترونیکی در مدرسه متوسطه

مقالات مرتبط با این موضوع

مقالات انگلیسی ترجمه شده مدیریت

مقاله ترجمه شده مدیریت فناوری

مقالات ترجمه شده مدیریت آموزشی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: M667

سال نشر: ۲۰۱۳

نام ناشر (پایگاه داده): JITA

نام مجله: Journal of Information Technology and Applications

نوع مقاله: علمی پژوهشی (Research articles)

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۱  صفحه PDF

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۱ صفحه word

قیمت فایل ترجمه شده: ۱۵۰۰۰ تومان

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده : آمادگی آموزش الکترونیکی در مدرسه متوسطه در باندا آچه، اندونزی

عنوان انگلیسی:

E-Learning Readiness in Senior High School in Banda Aceh, Indonesia

چکیده فارسی:

آموزش الکترونیکی روشی نوین برای فرایند آموزش و یادگیری بوده و یک پیامد اساسی و منطقی از توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد (ICT). تمام عناصر درگیر در فرایند آموزش و یادگیری به منظور تولید خروجی مطلوب تا حد زیادی بر نتایج آموزش تاثیر می گذارند. با این حال ایجاد محیط آموزش الکترونیکی موثر مستلزم فراهم آوردن عوامل زیادی از جمله آمادگی فناوری، آمادگی موسسات آموزشی و جامعه می باشد. این آماده سازی ها حائز اهمیت هستند چرا که بعدها کیفیت برنامه های آموزش الکترونیکی را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

این مطالعه به بررسی آمادگی اجرای سیستم های آموزش الکترونیکی در مدارس متوسطه شهر باندا آچه در اندونزی از نظر روانشناسی، جامعه شناسی، محیطی، منابع انسانی، مالی، فناوری، تجهیزات و محتوا می پردازد. نتایج نشان داد کمتر از نیمی از مدارس باندا آچه آمادگی اجرای آموزش الکترونیکی را دارا می باشند. مدیران و معلمان مدارس برای اجرای آموزش الکترونیکی تقریبا با محدودیتهای مشابهی روبرو بودند. آنها با وجود آگاهی از اهمیت استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش، در مسیر اجرای آموزش الکترونیک با موانع بسیاری مواجه بودند. بزرگترین مانع مشکل مالی، پس از آن منابع انسانی بسیار محدود و عدم حمایتهای دولت بود.

کلید واژه: آمادگی آموزش الکترونیکی، اطلاعات و ارتباطات (ICT)، مدسه متوسطه، اندونزی

۱. مقدمه

بخش مخابراتی اندونزی در قرن بیست و یک برنامه “Nusantara 21” را با هدف توسعه یک خط مجمع الجزایری فوق العاده و مراکز دسترسی جامعه چندرسانه ای به نفع کل کشور راه اندازی نمود. این برنامه تمام سیستم های شبکه ارتباط از راه دور مانند ماهواره، کابل فیبر نوری، تلفن همراه، تلویزیون کابلی و پخش را در یک پیکربندی شبکه ترکیب کرد. این شبکه مستقیما به شبکه های بین المللی مرتبط به شاهراه متصل بود (SWA, 1998). به شدت از ایجاد برنامه های بر خط آموزش از راه دور پشتیبانی کرده و دسترسی عموم به برنامه های آموزشی توزیع شده از طریق اینترنت را تسهیل می کند.

اندونزی کشوری بزرگ با بیش از ۱۳۰۰۰ جزیره و ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت می باشد. متشکل از ۳۳ استان که یکی از آنها آچه است. باندا آچه پایتخت و بزرگترین شهر آچه می باشد. باندا آچه در جزیره سوماترا با ارتفاع ۲۱ متری واقع شده است. در نوک شمال غربی دهانه رود آچه (Krueng Aceh) قرار دارد. نام این شهر در اصل کوتاراجا بوده و در سال ۱۹۵۶ به عنوان مرکز استان تعیین شد. کوتاراجا با اشاره به تاسیس سلطنت آچه به معنای “شهر پادشاه” می باشد. بعدها این نام به باندا آچه تغییر یافت که بخش نخست آن برگرفته از واژه فارسی “بندر” به معنای “درگاه” و یا “پناهگاه” می باشد.

در جدیدترین بررسی BPS 2 در سال ۲۰۰۶ جمعیت حدودا ۲۶۰۰۰۰ و در سال ۲۰۱۰، ۲۲۴۲۰۹ نفر است. در پاسخ به توسعه فناوری اطلاعات در جهان، شهر باندا آچه سیستم مدیریت اطلاعات شهرداری (MIMS) و چندین برنامه فناوری اطلاعات به عنوان مقدمه حرکت باندا آچه در راستای تبدیل شدن به شهر سایبری راه اندازی کرد. همکاری میان دولت تایوان و دولت آچه تعهد در توسعه ارتباط و فناوری اطلاعات (ICT) را نشان داد. در این مورد دولت تایوان دوباره اعطای کمک های مالی برای ساخت مرکز ارتباط و فناوری اطلاعات (ICT) به دانشگاه سیاه کوالا (Unsyiah) در باندا آچه پس از فاجه سونامی را از سر گرفت.

پایه ریزی سنگ گوشه ای ساختمان در حال انجام بود. پنجشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۰۹ در دانشگاه Unsyiah Darussalam نیز میان آقای جورج TK لی نماینده دولت تایوان و پروفسور دکتر Darni M Daud ریاست Unsyiah قراردادهایی به امضا رسید. در این مناسبت، رئیس اظهار داشت که ساخت ICT با چیزی که توسط نخستین پیشگامان دانشگاه Darussalam به دست آمده در نوبت اجراست. او گفت “بنابراین انتظار داریم که از این ساختمان توسط دانش آموزان و عموم مردم که به مطالعه علاقه دارند حداکثر استفاده صورت گیرد.” به این علت حمایت و آمادگی دولت آچه در بکارگیری فناوری اطلاعات به عنوان ابزاری برای تسهیل دسترسی به اطلاعات و دانش نمایان است.

Abstract

E-learning is a new way of teaching and learning process. It is a basic and logical consequence of the development of information and communication technology (ICT). All the elements involved in the teaching-learning process greatly affect the learning outcomes in order to produce optimal output. However, to build an effective e-learning environment needs many things to be prepared,such as the readiness of technology, the readiness of educational institutions, and the readiness of the community.

These preparations are important because it will affect the quality of e-learning programs later on.This studyassessedthe readiness ofimplementing e-learning systemsatSenior HighSchoolsin thecity ofBandaAceh, Indonesia in terms of psychology, sociology, environment, human recource, finance, technology, equipment, and content.The results reveal that less than half of the schools in Banda Aceh are ready to implement e-learning. School principals and teachers almost face the same constraints regarding implementing e-learning. Though aware of the importance of utilization of information technology in education, they get a variety of obstacles to implement e-learning. The greatest obstacle is the financial problem, then a very limited of human resources, and lack of government supports.

Keyword: E-learning Readiness, Information and Communication (ICT), Senior High School, Indonesia