اطلاعیه

مقاله ترجمه شده  گزارشگری مالی اینترنتی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h170

قیمت فایل ترجمه شده ۲۱۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۸

سال نشر:  ۲۰۱۵

تعداد صفحه ترجمه فارسی:   ۱۳  صفحه  WORD

عنوان فارسی:

مقاله بیس حسابداری ترجمه شده  گزارش مالی اینترنتی در مالزی: ادراکات فراهم کنندگان و کاربران

عنوان انگلیسی:

Internet Financial Reporting in Malaysia: Preparers’ and Users’ Perceptions

چکیده فارسی:

این پژوهش تلاش می­ کند تا وضعیت موجود سطح گزارش مالی اینترنتی (IFR) در بورس مالزی[۱] را بررسی کند  آیتم­ها در این ابعاد از منظر فراهم ­کنندگان و کاربران هستند. بر اساس یافته­ های این پژوهش، سطح IFR از ۵۶٫۴۳ درصد شروع و به ۸۷٫۱۴ درصد رسید. این نتایج با فراهم کردن بینشی مفید در مورد دانشمان از شیوه­ های جاری IFR به ویژه در مورد بازارهای در حال ظهور هم چون مالزی، مشارکتی افزایشی را در مبانی نظری ایجاد می­کنند. استلزامات یافته­ های این پژوهش و پژوهش ­های آتی مورد بحث قرار گرفته­ اند.

کلمات کلیدی: محتوا؛ ارائه؛ فراهم کنندگان؛ کاربران؛ گزارش مالی اینترنتی (IFR)؛ مالزی

مقدمه

استفاده از اینترنت بعنوان کانالی برای انتشار اطلاعات شرکت­ها، پدیده­ایست که رشد قابل ملاحظه­ای را در طی سالیان اخیر تجربه کرده است (مرادی و دیگران، ۲۰۱۱؛ اندریکوچولوس و دیگران، ۲۰۱۳). حرکت انقلابی تکنولوژی اینترنت، موجب افزایش تعداد شرکت­هایی شده است که اطلاعات حقوقیشان را از طریق وب­سایت انتشار می­دهند و سیستم اقتصادی دیجیتال شده است (شیری و دیگران، ۲۰۱۳). اینترنت این امکان را برای شرکت­ها فراهم می­سازد تا شیوه­های سنتی ارتباطات سهام­داران و سرمایه گذاران را تکمیل، جایگزین و تسهیل کند (مارستون و پولی، ۲۰۰۴). اینترنت این پتانسیل را به شرکت­ها ارائه می­دهد تا بخاطر در دسترس بودن اطلاعات گزارش­های مالی بر روی وب­سایت بدون محدودیت زمانی یا مرزها، به محدوده وسیع­تری از کاربران دست یابند (خان، ۲۰۰۷). علاوه بر آن، اغلب شرکت­ها ترجیح می­دهند تا از وب­سایت بعنوان یک واسطه استفاده کنند تا اطلاعاتشان را افشاء[۱]کنند، زیرا در سراسر جهان دارای صرفه اقتصادی است، پویاست و انعطاف­پذیر می­باشد. وب­سایت­های شرکت­ها بعنوان یک واسطه مهم برای گزارش حقوقی عمل می­کنند (ترابلسی، لابل، و لارین، ۲۰۰۴). بطور نمونه، از وب­سایت­ها برای تحویل اطلاعات حقوقی به سرمایه­گذاران و سهام­داران استفاده شده­اند (عبدالسلام و استریت، ۲۰۰۷؛ الی، سیمون، و حسینی، ۲۰۱۰). علاوه بر آن، شرکت­ها از طریق وب­سایت­ها می­توانند شخصیت حقوقی را ترویج دهند (پوون، لی و یو،۲۰۰۳؛ توپالین، ۲۰۰۳) و اطلاعات را با توجه به سازمان و فعالیت­هایش تحویل دهند (چان و ویکرامانسین، ۲۰۰۶؛ سریرام و لاکسامانا، ۲۰۰۶).

پژوهش­های پیشین نشان داده­ اند که بسیاری از شرکت­ ها در سراسر جهان، اطلاعات حقوقی­شان را از طریق اینترنت انتشار و افشاء کرده­اند (لیمر، دبرسنی، گری و رحمان، ۱۹۹۹؛ FASB، ۲۰۰۰؛ اویلری، لسواد و فیشر، ۲۰۰۳؛ مارستون و پلی، ۲۰۰۴).در اغلب کشورهای غربی، گزارش مالی اینترنتی (IFR) برای شرکت­ها بجای اینکه یک استثنا باشد، تبدیل به یک هنجار شده است (گوتروپ، ۲۰۰۴). بنابراین در زمینه حسابداری، وب­سایت یک سیستم جایگزین است که برای انتشار اطلاعات حقوقی که شامل گزارش سالیانه می­شود، ضروری است (خان، ۲۰۰۶؛ چان و ویکراماسین، ۲۰۰۶؛ سریرام و لاکسامانا، ۲۰۰۶).

Abstract

This research attempts to investigate the current state of the level of internet financial reporting (IFR) in Bursa Malaysia. The items in the dimensions are based on the perspective of overall preparers and users. Based on the research findings, the level of IFR started from 56.43 to 87.14 per cent. These outcomes make an incremental contribution to the existing literature by providing useful insights into our knowledge of current practice of IFR especially for emerging markets like Malaysia. The implications of the research findings and future research have been discussed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.