اطلاعیه

مقاله ترجمه شده هدفمندی و انگیزش برای تسهیم دانش

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M101

قیمت فایل ترجمه شده:    ۱۰۰۰۰تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۶

سال نشر: ۲۰۱۰

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۰  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده هدفمندی و انگیزش برای تسهیم دانش

عنوان انگلیسی:

Goal orientations and the motivation to share knowledge

چکیده فارسی:

هدف: هدف از این تحقیق ایجاد الگویی است که هم عوامل شخصی و هم عوامل بافتی در توضیح انگیزه های شخصی برای به اشتراک گذاری دانش را در نظر می گیرد.

طرح / متد شناسی / روش: با توجه به تحقیق درباره انگیزه موفقیت و تبادلات احتماعی ، فرض بر این است که گرایش های هدفمند از طریق تجسم اینکه چگونه آنها سودها و هزینه های مربوط به اشتراک گذاری دانشهای شخصی فراهم می آورد. بحث بر این است که هریک از گرایشهای هدفمند مربوط به اولویتها برای به اشتراک گذاری انواع خاص دانش است و اینکه تمرکز روی جنبه های متفاوت رابطه گیرنده و دهنده دانش است.

الزامات/ محدودیتهای تحقیق: این الگو توضیح ممکن برای برخی از تناقضها در تحقیق موجود روی عوامل به اشتراک گذاری دانش فراهم می آورد که به اشتراک گذاری دانش و درک توسعه شرایطی که به اشتراک گذاری دانش را آسان می سازد تحریک می کند.

الزامات عملی برای سازمانهایی که قصد تشویق به اشتراک گذاری مطلوب دانش را دارند انگیزه های متفاوت مربوط به هریک از گرایشهای هدفمند را دارد.

اصالت / ارزش: الگوی بوجود آمده تحقیق درباره گرایشهای هدفمند و انتقال دانش خود را ارزیابی می کنند را توسعه دهد.

کلمات کلیدی: مدیریت دانش، به اشتراک گذاری دانش، ارزش های اجتماعی .

مقدمه

انگیزه یک عامل کلیدی در روند موفق دانش در سازمانهاست(بطور مثال Argote  و دیگران ۲۰۰۳، Barachini 2009، bundersonوsutcliffe 2002، OsterlonوFery 2000، Siemsen و دیگران۲۰۰۸، Wittenbaurn و دیگران ۲۰۰۴ ) و درک عواملی که افراد را وادار می کند تا بطور فعال درگیر به اشتراک گذاری دانش گردند توجه قابل ملاحظه ای را به خود جلب کرده است بیشتر این تحقیق بر پایه تئوری تبادلات اجتماعی قرار دارد جایی که تمرکز بر روی تشخیص هزینه ها و مطالعات بهم ریخته است و ما فکر می کنیم به این دلیل است که اهداف اشخاص تأثیری که این هدفها بر روی ارزش مقرر روی هزینه ها و سودهای مربوط به اشتراک گذاری دانش دارد در نظرگرفته نشده است. بطور مثال ، دو مدیر بازاریابی را در نظر بگیرید. یکی مربوط به حفظ یک ضاهر شایستگی است و دیگری علاقمند به توسعه توانائیهای مدیریت مشتری خود می باشد وقتی فرصتی پیش می آید تا دیدگاه های آنان در رابطه با کار با مشتریان سخت به اشتراک گذاشته شود، اینکه هر کدام از آنها چگونه پاسخ می دهند خیلی احتمال دارد که متفاوت باشد بخاطر اینکه به چگونگی درک هر یک از آنها از خطرات و منافع به اشتراک گذاری دیدگاه هایشان دارد.

مطابق با تحقیق قبلی ما از تئوری تبادلات اجتماعی به ایجاد الگوی خود رسیدیم. با وجود این، الگوی ما یک انگیزه مشخص برای دخالت در به اشتراک گذاری دانش را به صورت یک عملکرد از یک تحلیل سود – هزینه در داخل بافتی از گرایشهای هدفمند آنان را به تصویر می کشد.

Abstract:

Purpose – The purpose of this paper is to develop a model that takes into account both personal and contextual factors in explaining individuals’ motivation to share their knowledge. Design/methodology/approach – Drawing from research on achievement motivation and social exchange, it is posited that goal orientations provide a framework for individuals’ knowledge sharing by shaping how they cognitively value the costs and benefits associated with sharing their knowledge. It is argued each of the goal orientations is associated with preferences for sharing specific types of knowledge and is that a focus on different aspects of the knowledge provider‐recipient relationship. Research limitations/implications – The model provides a possible explanation for some of the inconsistencies in existing knowledge‐sharing research on the factors that motivate knowledge sharing as well as expanding understanding of the conditions that facilitate knowledge sharing. Practical implications – For organizations to encourage the desired knowledge sharing, they may need to maintain human resource management (HRM) practices that recognize the different motivations associated with each of the goal orientations. Originality/value – The model developed integrates research on goal orientations and knowledge transfer to expand understanding of how individuals cognitively value the costs and benefits of sharing their knowledge.

Keywords: Knowledge management, Knowledge sharing, Social values

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.