اطلاعیه

مقاله ترجمه شده معضل تغییر فناوری در مدل کسب و کار

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M463

قیمت فایل ترجمه شده:    ۱۵۰۰۰تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۱

سال نشر: ۲۰۱۴

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۶  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده معضل تغییر فنآوری در مدل کسب و کار

عنوان انگلیسی:

The business model dilemma of technology shifts

چکیده فارسی:

تغییر فناوری برای بسیاری از شرکتهای تولیدی مهلک می باشد. تحقیقات گذشته نشان می دهد که این تغییرات صرفا یک مشکل نوآوری تکنولوژیکی نیست، بلکه مربوط به حالت سکون مدل های کسب و کار و نوآوری در مدل کسب و کار است. این مقاله به بررسی سبک پویای فصل مشترک تکنولوژی و مدل کسب و کار می پردازد.Anchored در یک مطالعه موردی در زمینه صنعت خودرو، نشان می دهد که چگونه یک تغییر بالقوه تکنولوژی یک معضل مدل کسب و کار برای شرکت های پیشرو در فن آوری های موجود را ایجاد می کند . این مقاله نشان می دهد که چرا تسلط بر تغییرات تکنولوژی اینقدر دشوار است و با کمک به تئوری پیشنهاد می کند مدیریت تغییرات تکنولوژی نیازی به تکنولوژی یا نوآوری خدمات به منظور ایجاد یک مدل کسب و کار ماندنی ندارد، اما در عوض  نیاز به ترکیبی از هر دو آنها دارد. علاوه بر این، این مقاله یک چشم انداز مدل کسب و کار را برای نشان دادن قدرت توضیح تجزیه و تحلیل چالش های تغییرات تکنولوژی که با شرکت های کنونی مواجه هستند را اعمال می کند.

کلمات کلیدی:  مدل های کسب وکار – تغییر فناوری – مسیر سیستم الکتریکی (ERS)  -خدمت گرائی – معضل مدل کسب و کار – تولید کنندگان کامیون – استراتژی

۱.         مقدمه

تغییر در فن آوری را می توان از جمله مهلک ترین  تهدیدات در هر کسب و کار موفقی دانست. گزارش های زیادی وجود دارند حاکی از شرکت هایی که در آنها فن آوری زمانی مزیت رقابتی برای آنها بوده ولی در نهایت منجر به نقطه ضعف اصلی شان شده است.

سابقاٌ توضیحاتی وجود دارد مبنی بر دلایل چنین شکست هایی. اگرچه بعضی از شرکت ها بر تخریب خلاقانه بادهای Schumpeterian غلبه کرده اند، اما به نظر می رسد شناسایی علل شکست و استراتژی های موفقیت پیش از وقوع برای یک شرکت معتبر در مواجه با تغییر فن آوری عمیقا دشوار است. اما از نقطه نظر مدیریتی هنوز این سوال اصلی بی جواب باقی مانده است که چرا مدیریت این تغییرات در فن آوری تا این اندازه دشوار است؟

تحقیق نوینی که در این خصوص انجام گرفته است به ارائه دو استراتژی می پردازد: سرمایه گذاری در قسمت تحقیق و توسعه به منظور تغییر یکباره قابلیت اصلی فن آوری شرکت و یا تغییر پیشنهاد ارزشی شرکت برای جا دادن محصول در فروش های کاربردی و سیستم های خدمات محصول. استراتژی اول مستلزم سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه برای کسب سود رقابتی از طریق یک موقعیت فن آوری قویتر اما با یک فن آوری متفاوت که ایجاد ارزش می کند است. استراتژی دوم مستلزم ادغام رو به جلو و گسترش پیشنهاد ارزشی برای دربرگرفتن دامنه گسترده تر از یک فن آوری اصلی خاص است، از اینرو،  برای یک شرکت در مواجه با تغییر فن آوری،  هر دو این استراتژی ها ازنقطه نظر عدم اطمینان درونی دچار نقص هستند. استراتژی نوآوری در فن آوری باعث تقویت موفقیت در تکنولوژی می شود، اما به دلیل تقاضا های جدید و تازه از سوی مشتریان ایجاد یک پیشنهاد ارزشی منسوخ را به خطر می اندازد.

استراتژی “Servitization”(خدمت گرایی) سبب ارتقاء توانایی شرکت برای هماهنگ کردن موضوع قیمت با تقاضای مشتریان می شود، اما این خطر را ایجاد می کند که شرکت ممکن است مرز رقابتی در فن آوری را از دست دهد.

Abstract

Technology shifts are lethal to many manufacturing companies. Previous research indicates that this is not purely a problem of technological innovation, but is also closely related to the inertia of business models and business model innovation. This paper inquires into the dynamics of this intersection between technology and business models. Anchored in a case study in the automotive industry, it reveals how a potential technology shift constitutes a business model dilemma for firms leading in the existing technology. The paper illustrates why technology shifts are so difficult to master and contributes to theory by suggesting that managing technology shifts does not require either technology or service innovation in order to create a viable business model, but instead a compound of both. Furthermore, the paper applies a business model perspective to illustrate the explanatory power of analyzing the challenges of technology shifts faced by incumbent firms.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.