اطلاعیه

مقاله ترجمه شده ظرفیت سازی از طریق مشارکت

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M386

قیمت فایل ترجمه شده: ۸۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۰۶

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۶ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده ظرفیت سازی از طریق مشارکت: سازمان های واسطه غیردولتی به عنوان بازیگران محلی و جهانی

عنوان انگلیسی:

 Capacity Building Through Partnership: Intermediary Nongovernmental Organizations

چکیده فارسی:

مشارکت و ظرفیت سازی به عنوان استراتژی رایجی در میان سازمان های غیردولتی واسطه (NGOs) شده است. مشارکت به عنوان روشی برای مدیریت مرکزی NGO (سازمان های غیردولتی ) اداری و ظرفیت سازی به عنوان اقدامی برای تقویت NGO (سازمان های غیردولتی )های محلی می باشد. این مقاله به بررسی موارد مرتبط به سازمان های غیردولتی (NGO) می پردازد که استراتژی منحصر به فردی را در مورد ادغام ظرفیت سازی از طریق مشارکت ایجاد می کنند. در این بین، نشان داده شده است که بده بستان ها شامل انتخاب ساختار نظارتی مناسبی می باشد. مشاهده شده است که، اگرچه اثبات شده است که شکل های نظارتی شبکه غیرمتمرکز ، نوآوری قدرتمندی می باشد، تناقض آشکاری نیز وجود دارد. مشخصا، در این مورد، که هدف انتقال جنبه ها و ارزش های خاص در مورد توسعه پایدار می باشد، چنین استراتژی، مجموعه پیچیده ای از این بده بستان ها را مطرح می کند. با مد نظر قرار دادن تجارب این سازمان، محقق پیشنهاد می کند که سازمان “شکل جمعی” می تواند بازدهی نظارت حداکثر را برای سازمان های غیردولتی واسطه همانند موردی که در اینجا مورد بررسی قرار داده می شود، ایجاد کند.

 ترجمه صفحه ۵ مقاله

علاوه بر این نشان داده شده است که غیرمتمرکزسازی فرصت و انعطاف پذیری بیشتری را برای نوآوری و تجربه در واکنش به موقعیت های محلی ایجاد کرده، در حالی که متمرکزسازی کنترل و تسهیلات بیشتری را برای پیاده سازی ایجاد می کند.

یکی از مسائل اصلی که مشخصا از طریق عملکرد کنونی نظارتی در تحقیقات مربوط به چنبش های اجتماعی ارائه شده است مسئله بازدهی ( یا فقدان آن) می باشد: یعنی بازدهی ساختارهای نظارتی برای دسترسی به اهداف نهایی تغییر اجتماعی. یکی از روش های مشخص کردن نگرانی های مرتبط به بازدهی مد نظر قرار دادن مبحث مسئله نظارت از نقطه نظر جنبه اقتصادی هزینه معاملات می باشد. به این منظور می بایست PRIA و سازمان های شریک را به عنوان معادل غیربازاری شبکه استراتژیک مد نظر قرار دهیم، یعنی روابط بین سازمانی ماهیت زنده ای را نسبت به واسطه محدود شده می پذیرد که توان ورودی ضروری را ایجاد کرده و از دست محصولات خلاص می گردد. و در چنین مواردی ارزش های مشترک و اطلاعات بسیار مهم تر از مهارت ها بوده و استمرار روابط بین سازمانی دارای ارزش افزوده می باشد. در مورد PRIA، دارایی های مربوطه مواردی می باشند که باعث تسهیل عرضه مستمر خدمات می گردند ( شرکا به عنوان کانالی برای توزیع اموزش نسبت به گروه ها و سازمان های اجتماعی مدنی دیگر می باشند). بر طبق به رویکرد هزینه معاملاتی، در چنین مواردی، مسئله اصلی تعیین ساختار نظارتی می باشد که در ارتباط با عدم قطعیت و مشخص کردن دارایی، به ویژه دارایی های انسانی مناسب می باشد ( که حاصل آموزش برای انجام کار می باشد). در مورد PRIA و شبکه مربوطه، چنین ویژگی مربوط به دارایی انسانی در سازمان های شریک قرار داشته، که باعث پذیرش استاندارد اصولی PRIA و ارزش های آن می گردد.

به موجب شرایط غیرتجاری، تجزیه و تحلیل های مرتبط به هزینه معاملات، دیدگاه باارزشی را برایمان ایجاد می کند. این بر مبنای اطلاعاتی میباشد که در مورد شرکت های غیرسودده، کاربرد نظارتی تجزیه و تحلیل هزینه معاملات معمولا به شکل ناقصی مد نظر قرار می گیرد زیرا صرفه جویی در هزینه معاملات باعث قربانی کردن اهداف ارزشمند دیگر می شود. بررسی ارزیابی چنین اهدافی از نظر محققان در این زمینه باارزش به نظر می رسد. بر اساس اهمیت، این بررسی موردی بر مبنای تجزیه و تحلیل ارزیابی ها بوده که شامل شبکه مشارکتی مرتبط بر مبنای شکل نظارتی می باشد.

روش

چون این بررسی شامل ارزیابی فرایند سازمانی پیچیده ای می باشد، به نظر می رسد که روش بررسی موردی مناسبترین شکل می باشد. این رویکرد ، روش ایده آلی را ایجاد می کند که به ادغام شرایط سازمان های غیردولتی پرداخته و امکان بررسی مفصل سازمان و استراتژی مربوطه را ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.