اطلاعیه

مقاله ترجمه شده کنترل مدیریت در کسب و کار خانوادگی و حسابداری مدیریت در زمینه انطباق با تعامل سازمانی

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M366

قیمت فایل ترجمه شده:    ۱۵۰۰۰تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۳

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۳  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده کنترل مدیریت در کسب و کار خانوادگی و حسابداری مدیریت در زمینه انطباق با تعامل سازمانی: بررسی موردی خانواده اندونزیایی که مالک یک دانشگاه می باشند

عنوان انگلیسی:

Management controls in family-owned businesses (FOBs) and management accounting on the adaptation of organization interaction

چکیده فارسی:

این مقاله گزارشی را در مورد نتایج بررسی موردی کنترل مدیریت در خانواده اندونزیایی که مالک یک دانشگاه می باشند، می دهد. این مقاله تلاش دارد تا ماهیت و پویایی کنترل مدیریت را در فعالیت دانشگاهی مد نظر قرار دهد. داده های مربوط به تجزیه و تحلیل از منابع چندگانه شامل تجزیه و تحلیل اسناد، مشاهدات و مصاحبه های نیمه ساختار یافته گرداوری شده است. یافته های مربوط به بررسی موردی نشان می دهد که فرهنگ و روابط اجتماعی در مدیریت دانشگاه مهم می باشد. تصمیماتی همانند استخدام، پاداش، ارزیابی عملکرد، و تخصیص منابع اغلب با توجه به شناخت فاکتورهای فرهنگی و اجتماعی می باشد. تاثیر قوی فرهنگ و روابط اجتماعی در سازمان، مدیریت رسمی کنترل را دارای ارتباط کمتری می سازد. این یافته ها دارای کاربردهایی در درک کنترل مدیریت در کسب و کار خانوادگی (FOB) بویژه در کشورهای توسعه یافته می باشد.

کلیدواژه: کنترل مدیریت، کسب و کار خانوادگی، فرهنگ، اندونزی، کشورهای کمتر توسعه یافته

 ترجمه بخش ۶ مقاله

بحث و نتیجه گیری

در نتایج موردی که ما در بالا به آن اششاره کردیم، به این بحث پرداختیم که در حالیکه چندین شکل از کنترل مدیریت رسمی در سازمان وجود دارد، در عمل ان ها زیرشاخه ای از کنترل های فرهنگی و اجتماعی می باشند. بنابراین، در حالی که بعضی از شکل های توصیف منطقی و فنی می تواند برای فعالیت های کنترل ارائه گردد، بیشتر کنترل ها در سازمان می تواند بر مبنای روابط فرهنگی و اجتماعی شرح داده شود. به نظر می رسد که حسابداری رسمی مبنی بر رعایت رسوم وجود دارد، به صورتی که اکثر تصمیات با توجه کمی به داده های حسابداری رسمی گرفته می شود. برای مثال، سیستم های بودجه بندی رسمیبه ندرت عملا دنبال می گردد. همچنین ایجاد دپارتمان کنترل حسابرسی داخلی اساسا برای راضی کردن وزیر آموزش بوده است.

خلاصه ای از تاثیر فرهنگ جاوه بر روی کنترل مدیریت که در بالا به بحث گذاشته شد، در جدول ۱ نشان داده شده است. یکی از موضوعات مهمی که ما مشخص کردیم این می باشد که سطح بالایی از تمرکز قدرت وجود داشته- یعنی مقامات از فرد مشخصی یعنی مدیر اجرایی تبعیت می کنند. این مورد حیرت آور نمی باشد زیرا  بررسی های قبلی به تعیین متمرکزسازی افراد به عنوان ویژگی اصلی جوامع جاوه ای  می پردازد. پدرسالاری یا باپاگیسم جوامع جاوه کنترل مدیریت را در سازمان شکل داده است. مدیر اجرایی که طبق نظر بعضی از کارکنان به عنوان چهره پدرانه می باشد، تصمیمات مهم را گرفته و تمام کارکنان باید از چنین تصمیماتی اطلاعات کنند. بنابراین راند میکر (۱۹۹۸) مشاهده می کند که: این پدرسالاری ریشه دوانده عمیق شامل درجه بالایی از تمرکز قدرت و اختیار در خانواده  و همچنین در شرکت و حتی در سطح دولتی می باشد.

حتی اگر به طور نظری، بنیاد کنترلی بر روی فعالیت های دانشگاهه داشته باشد، عملا مدیر اجرایی، که به عنوان رئیس دانشگاه می باشد، دارای تاثیری بر روی رئیس بنیاد می باشد. دلیل این می باشد که سن و سال به عنوان مبنای قدرت در جامعه جاوه بوده و مدیر اجرایی مسن تر از رئیس بنیاد می باشد. یکی از مدیران توضیح می دهد که: رئیس بنیاد همیشه از دستورالعمل های داده شده توسط آموزه های اسلامی تبعیت می کند ( تیعیت از مردم جاوه) تا همیشه به افراد مسن تر احترام گذاشته شود و بنابراین به مدیر اجرایی نیز احترام گذارد.

روابط اجتماعی که در شکل ۲ نشان داده شده است ساختار قدرت واقعی را درون سازمان توضیح می دهد. این متفاوت از ساختار رسمی می باشد که در شکل ۱ نشان داده شده است. بنابراین بحث ما این است که فرهنگ به عنوان یک متغیر توصیفی در این مطالعه بسیار قدرتمند بوده و قادر به توصیف بسیاری از فعالیت های کنترل در دانشگاه می باشد که در نتیجه ارزش های فرهنگی افراد و جامعه می باشد. فعالیت های کنترل مدیریت در دانشگاه به طور قابل توجهی توسط فرهنگ جاوه ای شکل می گیرد.

اگرچه کنترل ها بسیار متمرکز بوده و تمام تصمیمات در حول و حوش مدیر اجرایی می باشد، به هر حال کارکنان به این جایگاه در سازمان احترام می گذارند. دین (۲۰۰۱) به این بحث پرداخته است که در جوامع جاوه از زیردستان انتظار می رود تا به افراد صاحب اختیار احترام بگذارند و اجازه ندارند چنین حق اختیاری را زیر سوال برند. مقام اکیدا توسط تعهدات و مسئولیت ها تعریف می گردد، که جا به جایی را در شبکه محدود می شازد. همان طور که دین (۲۰۰۱) اشاره کرده است: در واقع این مسئله غیرمعمول می باشد که فردی که در سطح پایین تر شبکه قرار دارد از نظر درجه و درآمد از رئیس خود پیشی بگیرد. وایت فیلد (۲۰۰۳) به نتایج مشابهی در اندئنزی رسید. در شرایطی که برتری مشخصی وجود دارد، آن فرد تصمیم گیرنده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.