اطلاعیه

مقاله ترجمه شده استفاده از روش مقایسه دو به دو برای ارزیابی اولویت های رقابتی در زنجیره تامین

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M312

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۲۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۲۰ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده استفاده از روش مقایسه دو به دو برای ارزیابی اولویت های رقابتی در زنجیره تامین

عنوان انگلیسی:

Using the pairwise comparison method to assess competitive priorities within a supply chain

چکیده فارسی:

مزایای یکپارچگی دقیق و دستیابی به یک استراتژی مشترک در زنجیره تامین به طور گسترده ای، شناخته شده است و در میان سایر موارد ایجاد مزیت رقابتی، به دشواری انجام می شود.  دستیابی به این امر کاری دشوار است زیرا ابزارهای ارزیابی ثبات استراتژیک زنجیره تامین محدود است. هدف از این مقاله توصیف و نشان دادن این مساله است که چگونه روش مقایسه دو به دو را می توان مورد استفاده قرار داد تا به سازگاری (یا فقدان آن)، در میان چشم انداز اعضای زنجیره عرضه، با توجه به اهمیت اولویت های مختلف رقابتی از قبیل هزینه در مقابل انعطاف پذیری پی برد.  روشن کردن نقاطی که در آن تصمیم گیرندگان ارشد در مورد فرآیندهای ایجاد ارزش جاری در مقابل ایده آل موافق و مخالف هستند در زنجیره تامین دارای فواید عملی است. تصمیم گیرندگان در زنجیره تامین باید حداقل از تفاوت در نظرات آگاه باشند، اگر چه برای عملکرد بهینه زنجیره تامین تطبیق دادن و هماهنگ یودن این تفاوت ها توصیه می شود.

واژگان کلیدی : استراتژی زنجیره تأمین، روابط تأمین کنندگان، روش مقایسه دو به دو

 ترجمه بخش ۶ مقاله

۶- نتیجه

هدف از این مقاله این بود که نشان دهد که PCM یک روش ساده و ارزشمند برای ارزیابی ثبات استراتژیک در زنجیره تامین است. این امر از طریق استفاده از PCM در زمینه صنایع غذایی برای دستیابی به زمینه های مشترک و تفاوتها میان دیدگاه های اعضای زنجیره تامین از لحاظ اهمیت اولویت های مختلف رقابتی به دست آمد. PCM یک روش مناسب برای ساختار مسائل چند معیاره است و دارای تصمیم گیرندگان مختلف، است مانند موردی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.  با تحمیل این ساختار روی این مساله، تفاوت نظرات بین تصمیم گیرندگان در مورد اهمیت اولویت های رقابتی روشن می شود. حل و فصل این اختلافات از طریق گفت و گو با تصمیم گیرندگان دیگر – یا حداقل، اذعان حضور شان – مزیت اصلی این روش است.  اختلافات حل نشده در بین نظرات در خصوص اولویت های رقابتی، به احتمال زیاد به منابع اصطکاک در زنجیره تامین، و در نتیجه باعث عملکرد کلی کمتر از حد مطلوب می گردد. با این حال، استفاده از پتانسیل PCM نیازمند درک صحیح چالش هایی است که در هنگام استفاده از این روش وجود دارد. انتخاب اولویت ها برای مقایسه یک موضوع حیاتی است.  فرایند های انجام شده برای شناسایی اولویت های مناسب در اینجا روشن بود: شروع با تحقیقات ثانویه و پس از آن استنباط واکنشهای تصمیم گیرندگان مربوطه به یک مجموعه اولیه از اولویت ها. گستردگی در انتخاب اولویت ها دارای مزایایی است، اما تعداد بیش از حد اولویت های شناختی می تواند طاقت فرسا گردد، و در نتیجه سطح بالایی از تناقض را یوجود آورد.

با توجه به مجموعه ای از اولویت ها، لازم است که معنای آنها برای شرکت کنندگان حاضر در تصمیم گیری در زنجیره تامین بدون ابهام باشد.

مهم این است که به ارائه تعاریف مناسب برای زمینه خاص برسیم، نه لزوما به یک تعریف نظری همه جانبه.
PCM از یک تاریخچه طولانی و غنی برخوردار است، اما قبلا برای ارزیابی اهمیت نسبی اولویت های رقابتی در زمینه زنجیره تامین استفاده نشده است. PCM بینش عملی مربوط به مدیریت استراتژیک در زنجیره تامین فراهم می کند که بسیار سر راست و بسیاری از جنبه های آن مکانیکی است. با این حال، همانطور که مثال اینجا نشان می دهد که نتایج به دست آمده می تواند به وضوح مورد مناقشه باشد و باید به بحث و گفتگو در میان اعضای زنجیره های مختلف پرداخته شود و در حالت ایده آل برای تلاش در جهت هماهنگ کردن فرآیند ایجاد ارزش در زنجیره تامین ایجاد انگیزه می کند. در مجموع، PCM یک روش عملی برای مدیران است تا به ارزیابی نقاط مهم و حیاتی استراتژی زنجیره تامین بپردازند که قبل از این بررسی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.