اطلاعیه

مقاله ترجمه شده توسعه و حفظ فرهنگ اخلاقی شرکت

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M301

قیمت فایل ترجمه شده:   ۱۵۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۲

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۱ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده توسعه و حفظ فرهنگ اخلاقی شرکت : عناصر اصلی

عنوان انگلیسی:

Developing and sustaining an ethical corporate culture: The core elements

چکیده فارسی:

در تمام مباحث مربوط به هیات مدیره، مدیران اجرایی و مدیران یک بحث داغ مربوط به کارهای غیر اخلاقی است که اثر منفی به همراه دارد و به سختی می توان آنها را حل کرد. در این مقاله روی ۳ عامل کلیدی که بایستی وجود داشته باشد بحث شده است که با وجود این ۳ عامل، کارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی در سازمانها به کمتر از حداقل ممکن می رسند و این امر زمانی حاصل می شود که فرهنگ اخلاقی شرکت دائر شده باشد. این ۳ عامل شامل : ۱- تنظیم ارزش های اخلاقی و توسعه آنها در سازمان و در بخش های مختلف (آن)، مثل (سیاست ها – فرآیند ها – عملیات). ۲- توزیع برنامه اخلاقی رسمی که شامل کدهای اخلاقی – آموزش اصول اخلاقی – نماینده یا رهبر اخلاقی می باشد. ۳- حضور مستمر رهبری اخلاقی، این به این معنی است که افرادی که دربالای هرم سازمان هستند صدایشان شنواتر است و این افراد اغلب، روسا یا هیئت های اجرائی ارشد و مدیران می باشند. هر کدام از این ۳ عامل از همدیگر متمایز می باشند و همدیگر را همپوشانی می کنند و به هم مرتبط هستند. در این مقاله به هر کدام از این ۳ عامل که منجر به توسعه و حفظ فرهنگ اخلاقی شرکت می شود، توجه شده است.

کلمات کلیدی : فرهنگ اخلاقی شرکت – ارزش های اخلاقی – رهبری اخلاقی – برنامه های اخلاقی

 ترجمه بخش ۵ مقاله

۵-بحث و نتیجه گیری :

در شکل ۱ روابطی که میان ۳ عامل تعریف شده وجود دارد نشان داده شده است که این ها روی توسعه و بهبود فرهنگ اخلاقی شرکت در یک شرکت تاکید می کنند. وقتی فرهنگ اخلاقی شرکت رواج می یابد فرض قبلی بر این استوار است که جرم و جنایت و فعالیت های غیر اخلاقی در سازمان ها به کمتر از حداقل خود رسیده است. با توسعه این فرهنگ، تنها در مرحله اول، چلنج های چندگانه ای غالب می شود

شکل ۱:عوامل کلیدی فرهنگ اخلاقی شرکت

برای مثال با توسعه و ترویج این فرهنگ، ادراک سازمانهای چند ملیتی بزرگ کار بسیار سختی است زیرا با وجود پرسنل زیاد از هر ملیتی تمایز ارزش گذاری اخلاقی و یکپارچگی فرهنگ اخلاقی کار بسیار دشواری است. فرمت جامعی برای فرهنگ اخلاقی شرکت وجود ندارد یا به سختی می توانیم یک فرهنگ اخلاقی شرکت را برای سازمان بین المللی بسیار بزرگ تعیین کرد. حتی انتساب مقام ها در این سازمان ها بر اساس قوانین مختلف و فرهنگ های مختلف کار دشواری است. حتی یک تغییر جزئی روی مدیریت ارشد می تواند اثر منفی را روی فرهنگ های یکپارچه اخلاقی بگذارد در این حال شرایط اقتصادی متفاوتی ایجاد می شود یا شرایط رقابتی باعث انحطاط شرکت می شود و این کار باعث شروع موشکافی دقیق تر روی شرکت می شود و در ین حالت ممکن است روی شرکت فشار آورده شود و قوانین زیر پا گذاشته شود. در این حالت، تعیین میزان موفقیت فرهنگ اخلاقی شرکت در بازده شرکت ها کار سختی است و همواره نمی توان رسوائی های ممکنه را کشف کرد و جلوی آنها را گرفت. شرکت ها ممکن است روی استانداردهای اخلاقی بیشتر پافشاری کنند، مثلا بایستی در تصمیم گیری ها و کارهای مربوط به دولتمردان، کارکنان، مشتریان، تامین کنندگان، اعتباردهندگان، سرمایه گذاران، NGO، دانشگاه ها، رسانه ها و…. بیشتر از این استانداردها استفاده کنند. در یک روش چندگانه، همه سرمایه گذاران روی هدف و کار اصلی فشار می آورند و نمایندگان آنها را به رفتار اخلاقی و قانونی تشویق می کنند. همه ما می دانیم که ۳ عامل اصلی برای فرهنگ اخلاقی شرکت وجود دارد که شامل :

۱-     وجود ارزش های اخلاقی کلیدی

۲-     توسعه و ترویج یک برنامه اخلاقی رسمی

۳-     حضور مستمر رهبری اخلاقی

همانطوری که در جدول ۲ به صورت خطوط پر رنگ نشان داده شده، پیشنهادات و مثالهای مربوطه و هر کدام از ۳ رکن فرهنگ اخلاقی شرکت نشان داده شده است. در سال ۲۰۱۰ رسوائی هایی مشهود بوده است. Toyots این رسوائی ها را سختی ها می نامند و این رسوائی ها تقریبا ۵۰ میلیون دلار جریمه و تاوان و بیلیون ها دلار هزینه به همراه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.