اطلاعیه

مقاله ترجمه شده اخلاق و مالیات مقایسه میان کشوری شرکت های انگلیسی و ترکیه ای

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M300

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۵۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی:۱۲

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۶ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده اخلاق و مالیات مقایسه میان کشوری شرکت های انگلیسی و ترکیه ای

عنوان انگلیسی:

Ethics and taxation: A cross-national comparison of UK and Turkish firms

چکیده فارسی:

این مقاله به دنبال یافتن پاسخ هایی به مسایل مالیاتی مربوط به اخلاق در مواجهه با شرکتها است، زمینه ای که در آن تحقیقات کمی از قبل وجود داشته است. همانطور که برداشت ها ممکن است با پاسخ به سیستم ها و قوانین و مقررات مختلف حقوقی تعیین شوند، ما پاسخ ها را با یک سری از سوالات اخلاقی مطرح شده برای هر دو گروه شاغلین مالیاتی بررسی می کنیم، یک گروه شاغل در شرکت های انگلستان و گروه دیگر شاغل در شرکت های ترکیه ای. این امر هم امکان بررسی پاسخ ها را در هر کشور و هم مقایسه ی میان کشوری از اخلاق و مالیات فراهم می آورد. اگرچه مشابهتی از درک اهمیت تعداد مسایل مالیاتی وابسته به اصول اخلاقی میان کشوری (ملیتی) ترکیه ای و انگلیسی وجود دارد، اما به لحاظ آماری چند تفاوت معنادار نیز بین دو گروه وجود دارد. این مقاله، سهمی قابل توجه در پیشینه تحقیق از طریق بدست آوردن و تحلیل کردن داده ها از متخصصان مالیاتی در انگلیس و ترکیه به وجود می اورد تا یک مطالعه میان کشوری از طرز کار و اصول اخلاقی مالیات بر شرکت های سهامی فراهم آورد. این مقاله از این لحاظ بدیع است که هیچ کدام از مطالعات قبلی، مطالعات میان کشوری را که مسایل مالیاتی مربوط به شرکت ها را مورد بررسی قرار داده باشند، گزارش نکرده اند.

کلید واژه ها: مقایسه میان کشوری، اخلاق، مالیات، ترکیه، انگلستان

 ترجمه بخش ۵ مقاله

۵.نتیجه گیری

این مطالعه یافته هایی را در پاسخ به یک سری از مسایل اخلاقی مربوط به مالیات از کارکنان شاغل در شرکت های انگلیسی و ترکی ارائه می کند. بنابراین در این مقاله سهم قابل توجهی را به پیشینه ی تحقیق دانشگاهی در بدست اوردن تجزیه و تحلیل داده ها از حرفه ای های مالیات بوجود می اورد تا مطالعه ی میان کشوری را ارائه کند. اساسا برای هر دو گروه از کارکنان مطیع قانون مالیات و توانایی دفاع علنی از انچه سازمان انجام داده است، مهم می باشد. با این حال، همانطور که در سوالات پژوهشی بنیادی این مطالعه فرض شد، ما تفاوت هایی در برداشت ها بین این دو گروه کشور پیدا کرده ایم. فرض اساسی ما اینست که این تفاوت ها از تفاوت های ساختار اقتصادی بین دو گروه از practitioner های مالیاتی و سطوح متفاوت از پیچیدگی در قانون مالیات نشات می گیرد. درک درستی از این مسایل مهم است زیرا عمل کردن به قوانین مربوط به مالیات بایستی توسط طرف های درگیر درک و پذیرفته شود و از همه مهمتر، دولت ها باید قادر به افزایش سطوح مورد نیاز درامد مالیاتی باشند بدون اینکه به طور قابل توجهی گروه های ذینفع عمده را از جمله جامعه کسب و کار، منحرف کنند. بینش عمیق تری در چگونگی دیدگاه های اخلاقی در مورد مالیات بوجود می ایند و بین کشورهایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند متفاوت هستند تا اعتبار و اثربخشی رژیم های مالیاتی درگیر و تلاش ها را در جهت هماهنگ سازی مالیاتی بین المللی افزایش دهند.

ما به پیشینه ی تحقیق قبلی و مصاحبه هایی رجوع کرده ایم تا یک سری از مسایل اخلاقی مربوط به مالیات را استخراج کنیم. تحقیقات بیشتر می تواند این مسایل فردی را با جزییات بیشتری کشف کند اما همچنین می تواند به طرز مفیدی دیگر زمینه های نگرانی های اخلاقی را که در اینجا کشف نشده نیز شناسایی کند. برای اقتصادهای غربی اخلاق مالیاتی به صراحت توسط مسئله ی اجتناب از پرداخت مالیات تحت تسلط است اما نامشخص است که ایا این امر به همان صراحت در تسلط بر اخلاق مالیاتی در بازارهای نوظهور هست یا خیر. آن در تحقیقات اینده برای شناسایی کلیدی بودن این مسئله مفید خواهد بود.

یک محدودیت این مطالعه اینست که یافته ها ممکن نیست تعمیم پذیر باشند، با توجه به اینکه مشاهدات تنها در دو کشور مورد بررسی قرار گرفته اند، اگرچه اینها به عنوان نمایندگانی برای اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور استفاده شده اند. مطالعات اینده می توانند به طرز سودمندی ترکیبات سایر کشورها را بررسی کنند به منظور کشف اینکه ایا مجموعه اختلاف های مشترکی نسبت به انهایی که در این مطالعه شناسایی شده اند وجود دارد یا خیر. مقایسه ی اقتصاد بازاری توسعه یافته دیگر و اقتصاد بازار نوظهور دیگر در کمک به تعمیم دادن یافته ها مفید خواهد بود اما مطالعات گسترده تر به بررسی شباهت ها و تفاوت هایی بین گروه های کشورها، مخصوصا در ایجاد یک بینش عمیق تر در مورد اخلاق و مالیات ارزشمند خواهد بود.

همانطور که مطالعه ی ما body های شرکت را در نظر می گیرد، ان ممکن است بسیار سخت باشد تا راهی برای ارزیابی اخلاق مالیاتی شرکت و در واقع، فرهنگ پیدا کنیم، چون ما تنها دیدگاه های افرادی که مالک یا مدیر شرکت ها هستند را دنبال می کنیم. در حالی که یک شرکت یک شخص حقوقی است، نمی تواند خودش هیچ اقدامی انجام دهد و نمی تواند عقاید افرادی که ان را اداره می کنند به طور مستقل اظهار دارد. بنابرایت ان بسیار سخت خواهد بود تا تلاش کنید اخلاق مالیاتی شرکت یا در واقع، فرهنگ سازمانی را ارزیابی کنید. بنابراین ما برای انجام این امر تلاشی نکرده ایم چون تمرکز مطالعه روی این بود که چگونه شرکت ها به قانون مالیات رسیدگی و اعمال می کنند همانطور که ان (قانون مالیات) روی body شرکت تاثیر می گذارد.

عواقب احتمالی بدست اوردن اطلاعات شرکت از کارکنان/مدیران این است که آنها دیدگاه شخصی خودشان و/یا پاسخ هایی که فکر میکنند به نفع شرکت یا از نظر اجتماعی مطلوب است را بدست خواهند داد. با این حال، این یک مشکل بالقوه برای همه ی مطالعاتی است که بدنبال جمع اوری اطلاعات شرکت از طریق کارکنان/ مدیران هستند نه این یک به تنهایی. با این حال، ما احساس می کنیم که این امر در اینجا به میزان زیادی مانع شده بود بوسیله ی جستجوی ارشدترین و اگاه ترین مطلعان در هدف شرکت هایی که عادت کرده اند تا شرکت هایشان را ارائه دهند و با توجه به ضمانت گمنام ماندن و غیراسنادی بودن پاسخ هایی که فراهم شده بود، به طور صادقانه اطلاعات شرکتی درستی را فراهم می اورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.