اطلاعیه

مقاله ترجمه شده توسعه استراتژیک دولت الکترونیک و نقش الگوبرداری

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول:M295

قیمت فایل ترجمه شده: ۱۲۰۰۰   تومان

تعداد صفحه انگلیسی

سال نشر: ۲۰۱۲

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۹ صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده توسعه استراتژیک دولت الکترونیک و نقش الگوبرداری

عنوان انگلیسی:

Strategic e-government development and the role of benchmarking

چکیده فارسی:

توسعه سیستم های اطلاعاتی و دولت الکترونیک نیازمند مقدار زیادی منابع استراتژیک و مالی است که کشورهای در حال توسعه معمولا فاقد آن هستند. در مواجهه با چنین چالش هایی، برخی از کشورها توسط اهدا کنندگان کمک های بین المللی پشتیبانی می شوند. این پژوهش کمک به توضیح این مطلب است که چگونه چنین کمک هایی در توسعه ملی اطلاعات و استراتژی ها و برنامه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات  (ICT)، با توسعه ی دولت الکترونیک مرتبط است. این مطالعه ی تطبیقی آلبانی، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، (سابقا جمهوری یوگسلاوی) مقدونیه، مونته نگرو و صربستان، یک دیدگاه منطقی نوبنیادگرایانه جهت نظر به تغییرات طولی در این کشورهای در حال توسعه ایجاد کرده است. داده های کمی مانند میزان کمک های خارجی برای راهبردهای ملی ICT و شاخص دولت الکترونیک، با اطلاعات کیفی از گزارش و اسناد ترکیب شده است. این تحقیق نشان می دهد که اثر کمک های بین المللی در مورد دولت الکترونیک در کشورهای کمتر توسعه یافته به طور کلی مثبت است. تجزیه و تحلیل معیار ارزیابی، به عنوان ابزارهای سیاستگذاری دولت الکترونیک، یکی دیگر از اهداف این مطالعه است، و یک بحث مهم از نقشهایشان و معیار ارزیابی دوگانگی دهنده ارائه می دهد.

واژگان کلیدی : دولت الکترونیک، مساعدت بین المللی، الگوبرداری، نوبنیادگرایی،

 ترجمه بخش ۷ مقاله

۷. نتیجه گیری

کمک های بین المللی در توسعه ی استراتژیک ICT می تواند یک تاثیر محدود اما مثبت در سطح کلی دولت الکترونیک داشته باشد. همانطور که جستجوی مجدد نشان می دهد، این مطلب می تواند بخصوص درمورد کشورهای کمتر توسعه یافته، مانند کسانی که در بالکان غربی در اینجا مورد مطالعه هستند صدق کند. کشورهای بیشتر توسعه یافته کاهش پیشرفت حاشیه ای را نشان می دهند، از آنجاییکه آن ها مراحل اولیه اصلاحات دولت الکترونیک را گذرانده اند. در این زمینه، شروع نابرابری بین کشورهای مقایسه شده، یک مسئله مهم شناسایی شده در این تحقیق است که قبل از اقتباس هر نتیجه گیری در بهره وری از کمک های بین المللی دولت الکترونیک، نیازمند دقت می باشد.

از دیدگاه نو بنیاد گرایی، کمک های بین المللی دولت الکترونیک در طرح های استراتژیک و معیارارزیابی به شدت با منافع طولانی مدت مشترک بین سازمان های کمک کننده و کشورهای در حال توسعه مرتبط است. گفتمان RNI و تمرکز پژوهش، از سطح بین المللی به سطح ملی وعقب حرکت می کند. دولت در این فرآیند مجبور است تصمیم های استراتژیک مهم بگیرد، از بودن در بین عاملان بین المللی و ملی گرفته تا نیروهایی با اهداف و منافع از پیش تعیین شده. در این مرحله است که نیروهای نهادی متضاد که پروسه های سیاست گذاررا شکل می دهند، با نگاه به کاربرد ابتکارات استراتژیک، شناسایی می شوند. نقش اصلی در این مورد، توسط سازمان های بین المللی با دخالت چند وجهی در چرخه ی ارزیابی استراتژی- اجرا ی توسعه ی دولت الکترونیک ایفا شده است. این مطالعه، این نوع از درگیری را به عنوان معیار ارزیابی دوگانگی دهنده نشان می دهد، که به طور حیاتی نیاز به جدایی اثرات خارجی شاخص های معیار ارزیابی از سازمان های بین المللی را بیان می کند، اما همچنین با پروژه ها در کشورها درگیرند.

پیشرفت بلند مدت و الگوبرداری یکی از بزرگترین چالش ها را، برای هر دو ی اهدا کنندگان و گیرندگان باقی می گذارند. به طور کلی کشورهای دریافت کمک های بین المللی، در یک نقطه خاص، توانایی های خود را بر اساس درس های آموخته شده توسعه می دهند. در وضع درس معیار ارزیابی عمل، با تطبیق یک رویکرد کل نگر محلی به سیاست گذاری دولت الکترونیک و ارزیابی، و با توجه به زمینه های منطقه ای، یک چالش، باقی می ماند.

ICT  و استراتژی های ملی دولت الکترونیک، اولین گام در جهت اصلاحات دراز مدتی است که در آن مشارکت بین المللی می تواند نقش مهمی داشته باشد، اما موضوع مهم تر، توانایی کشورها در یاد گیری چگونگی ارزیابی پیشرفت های خود می باشد. راه اندازی ساختارهای محلی ارزیابی دولت الکترونیکی، تکراری غیر ضروری از گزارشات اهداکنندگان برای پروژه های مالی نیست، اما، گام مهمی به سمت پایداری و استقلال از کمک های بین المللی ای است که هنوز نیاز به نهادینه شدن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.