اطلاعیه

مقاله ترجمه شده عملکرد حال حاضر سیستم اطلاعات حسابداری موسسات قرضه های کوچک اسلامی از طریق اجرای بانکداری همراه 

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی 

کد محصول: h143

قیمت فایل ترجمه شده  ۱۸۵۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۷

سال نشر: ۲۰۱۴

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۱۴

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده عملکرد حال حاضر سیستم اطلاعات حسابداری موسسات قرضه های کوچک اسلامی از طریق اجرای بانکداری همراه

عنوان انگلیسی:

The current practice of Islamic microfinance institutions’ accounting information system via the implementation of mobile banking

چکیده فارسی:

موسسات مالی اسلامی کوچک (IMFLها)، برای ارائه وام بلاعوض به جهت ترویج تجارت در توسعه کارآفرینی در میان وام گیرندگان مالی کوچک، می باشد. این مقاله به طور انتقادی، در مورد شیوه های فعلی IMFIها در جنبه های زیر بحث می کند: ۱) ارزش های اجتماعی از دیدگاه اسلامی که می تواند سهم مثبتی برای قرضه های کوچک اسلامی ارائه دهد، ۲) استفاده از بانکداری همراه به جهت توانایی خود برای گسترش دسترسی به خدمات مالی، و ۳) اجرای بانکداری همراه در تسهیل سیستم اطلاعات حسابداری. این مطالعه امیدوار است که به یافته های قابل توجهی نسبت به فراهم آوردن زمینه مناسب برای مدل موفق IMFLها کمک کند.

کلید واژه ها: قرضه های کوچک(MF)؛ موسسات مالی اسلامی کوچکIMFI، بانکداری همراه (MB)؛ سیستم اطلاعات حسابداری(AIS)؛ فن آوری اطلاعات(IT).

مقدمه

مالزی نسبت به حفظ رشد اقتصادی و کاهش فقر سخت تلاش کرده است که به وسیله کاهش نرخ فقر کشور به ۷/۱ درصد در سال ۲۰۱۲ در مقایسه با ۵/۱۶درصد در سال ۱۹۹۰ نشان داده شده است. مکانیزم مورد استفاده برای کاهش فقر در مالزی، تأسیس سه موسسه اصلی قرضه های کوچک اسلامی (IMFIها) می باشد که آنها  Amanah Ikhtiarمالزی (AIM)، صندوق اقتصادی برای کارآفرینان گروه ملی (TEKUN) وYayasan Vsaha Maju  (YUM) می باشند .منحصربه فرد بودن یک IMFI در مقایسه با نهادهای قرضه های کوچک معمولی (MFI) این است که آن باید اصول اسلامی که توسط شریعت، شامل قرآن کریم، سنت و فقه قبلا تعیین شده است را متحمل شود.

بنابراین این اسلام است، به عنوان روشی از دستورات زندگی مومنان (مسلمانان) برای زندگی بر مبنای قرآن کریم (کتاب مقدسی که شامل حرف های خداست)، و سنت (گفته ها، مصوبات و اقدامات حضرت محمد صلوات الله علیه (ص)). چند تحقیق توجیه کرده است که کاهش فقر را می توان با انجام عملکرد اجتماعی بدست آورد: توانایی گسترش وام به دریافت کنندگان وام با پتانسیل بیشتر که از لحاظ جغرافیایی در مناطق فقیرتر دارای دسترسی سخت تر می باشند؛ و همینطور می توان با عملکرد مالی بدست آورد: عملکرد سیستم اطلاعات حسابداری (AIS)IMFIها در بخش پرداخت وام و بازپرداخت وام.

در دستیابی به عملکرد فوق، نوآوری توسط بانک نگارا مالزی (BNM) که بانکداری همراه (MB) نامیده می شود، توصیه شده است که قابلیت در دسترس بودن توسط همگان را به منظور دسترسی به خدمات مالی دارد.

Abstract

Islamic Microfinance Institutions (IMFIs) have been established to provide Qard Hasan in promoting trade activities in terms of entrepreneurship development among the microfinance borrowers. This paper critically discuss the current practices of the IMFIs in the aspects of 1) the social values from the Islamic perspective that can provide a positive contribution for Islamic microfinance, 2) the application of Mobile Banking on its capability to widen the access of financial services, and 3) the implementation of Mobile Banking in facilitating the accounting information system. The study hopes to contribute significant findings towards providing viable groundwork for IMFIs’ successful model.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.