اطلاعیه

مقاله ترجمه شده ارزیابی سرمایه فکری: ارتباط بین پیاده سازی مدیریت دانش و عملکرد شرکت

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: h34

قیمت فایل ترجمه شده ۱۰۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی: ۱۷

سال نشر: —-

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۲۱

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده ارزیابی سرمایه فکری: ارتباط بین پیاده سازی مدیریت دانش و عملکرد شرکت

عنوان انگلیسی:

Intellectual Capital Evaluation Relationship between Knowledge Management Implementation and Company’s Performance

چکیده فارسی:

مدیریت دانش در حال تبدیل شدن به مناسب ترین و به چالش کشیدن موضوع پیاده سازی استراتژی شرکت در اقتصاد جدید است.  یکی از مهم ترین مسائل در مدیریت دانش، شناسایی و ارزیابی سرمایه های فکری است .مطالعه ما بر ارزیابی روش های سرمایه های فکری است که اجازه پیدا کردن کارآمدترین روش برای مدیریت سرمایه های فکری، از جمله تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری را می دهد. ما فرض می کنیم که اثر بالقوه از منابع سرمایه فکری با توجه به اندازه شرکت، صنعت و کشور متفاوت است.

بسیاری ازتحقیقات مربوطه براساس منابع وروش های مبتنی بر ارزش که به طور جداگانه به تجزیه وتحلیل سرمایه های فکری از یک نقطه نظرخاص، به محدود کردن تعدادی از مشکلات که درتقاطع این مفاهیم است، می باشد. بنابراین، ما این دو رویکرد را برای حل مشکلات ارزیابی سرمایه های فکری که مربوط به شرکت های صنایع و رفتار مطالعه است را یکپارچه می کنیم .

ما به دنبال استفاده از این دو روش برای پاسخ دادن به سوالات زیرهستیم:

آیا یک رابطه نزدیک بین سرمایه فکری کیفیت و عملکرد شرکت وجود دارد؟ ایجاد و تخریب ارزش های سازمانی با توجه به سرمایه های فکری به کار گرفته شده است؟

عوامل داخلی و خارجی موثر بر این رابطه ها چه هستند؟ کشور، صنعت، اندازه شرکت، پویایی بازار، و غیره.

 آیا مکمل خاصی از اجزای سرمایه های فکری جدا از هم وجود دارد؟ ( انسان، سازمان و منابع بازار)؟

اساسا با وجود سابقه و هدف بزرگ تجربی، مسائل مربوط به مدیریت سرمایه های فکری به خوبی مطالعه نشده است هدف از این تحقیق، توسعه ابزارهای مقرون به صرفه برای یک شرکت تجزیه وتحلیل منابع فکری است چندین روش های آماری باید برای مسائل تجربی از این تحقیق ارائه می شود، از جمله مطالعه توصیفی  _تجزیه و تحلیل داده های مقطعی و پانل است پایگاه داده های جمع آوری شده برای این منظور شامل  شاخص های مالی و اقتصادی در زمینه ارزیابی سرمایه فکری می باشد، برای مثال، شاخص های عملکرد استراتژیک (EVA، FGV، Q –توبین).

باید تاکید کرد که تعداد داده های مورد نیاز، کاملا خاص و به سختی مشاهده می شوند بنابراین، پایگاه داده هایی از این پژوهش درگزارش سالانه آماری و مالی یافت می شود که شامل توضیحات از برخی ویژگی های کیفی از شرکت های تجزیه و تحلیل شده  و صنایع می باشد .مجموع بهره وری نیروی کار، کارکنان سطح آموزش و پرورش، وفاداری مشتری، محدوده محصول، هزینه توسعه و تحقیق، مشارکت در انجمن های کسب و کار ، پروژه های تعاونی نوآوری، تخصص ها و محلی سازی ضرایب و دیگران است.

این مقاله به شناسایی مشکل و انگیزه تحقیق اختصاص داده شده است و همچنین برخی از نتایج تجربی.

واژه های کلیدی : سرمایه فکری و نتایج، ارزش اقتصادی اضافه شده است.

ترجمه بخشی از مقاله انگلیسی

۶. نتیجه

ما می توانیم برخی از نتیجه گیری ها را که بر اساس بخشهای نظری و تجربی از تحقیقات می باشد را رسم کنیم.

۱-    قدرت توضیحی  شاخص های EVA وFGV به عنوان یک شاخص از نتایج سرمایه های فکری مورد تایید قرار گرفت. در همین حال شاخص گستردهQ-توبین به نظر می رسد در تبیین تحول ورودی سرمایه های فکری در ارزش شرکت حتی دربازارهای توسعه یافته باشدخوب نباشد.

۲-    اعتبار استفاده از شاخص های سرمایه فکری پروکسی به اثبات رسید. یعنی ما می توانیم اطلاعات مربوط به عوامل داخلی برخی از شرکت های مدیریت دانش در یادگیری اطلاعات عمومی در دسترس را، به دست آوریم. بسیاری از شاخص های انتخاب شده اهمیت بالا در مدل مشخص شده نشان داد و بدیهی است که از نظر تئوری و عمل مدیریت دانش تفسیر شده است.

۳-    برخی از عوامل داخلی و خارجی قابل توجه از تحول سرمایه فکری نشان داده شده بود. به عنوان مثال:  شرکت، کشور (به ویژه روسیه و کشورهای اروپایی)،  صنعت . تفاوت معنی داری بین بازارهای توسعه یافته و در حال توسعه یافت شد. سرمایه رابطه ای و انسانی ، توجه بالاتری در کشورهای توسعه یافته نشان داد، درحالی که در ویژگی های ساختاری روسیه نقطه درحال رشد در بسیاری از شرکت های بزرگ است.

۴-     با این حال، برخی از اثرهای شاخص ها روی عملکرد شرکت ها آشکار نیست. برای مثال، یک ارتباط منفی بین هزینه های تحقیق و توسعه وارزش افزوده در روسیه یافت شده است. این پدیده را می توان با خطر بالایی از این سرمایه گذاری و حمایت کم از مالکیت معنوی در روسیه توضیح داده شود.

۵-     مکمل بالایی از اجزای سرمایه های فکری باید در نظر گرفته شود. علاوه بر این، ترکیب های عناصر به هم پیوسته در روسیه و اروپا متفاوت است. که می تواند با سطوح مختلف از این اهمیت اجزاء در بازارهای تجزیه و تحلیل توضیح داده شود

ما می توانیم نتیجه بگیریم که نتایج ما نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق دارد. برای مثال، ما باید یک پس رفت ممکن را بخوبی در نظر گرفتن ماهیت عقب مانده برخی از ورودی ها  و خروجی های سرمایه های فکری فرض کنیم. با این حال ما برخی از نتایج اولیه که می تواند با طراحی و پیاده سازی مدیریت دانش مورد استفاده قرارگیرد را بدست آورده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.