اطلاعیه

کارآموزی شیمی صنایع شیمیایی فارس

کد محصول ksh63

تعداد صفحات: ۱۱۱ صفحه فایل word

قیمت: ۱۲۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب

صنایع شیمیایی فارس
مقدمه ۱
تاریخچه سازمانی ۲
واحد تصفیه آب ۴
واحد سرویس های جانبی ۱۰
واحد فرمالین ۲۴
واحد چسب صنعتی ۳۲
واحد پودرهای قالبگیری ۴۹
آزمایشگاه ۶۸
واحد ایمنی و آتش نشانی ۷۴
واحد بهداشت و صنعتی ۱۰۰
گواهینامه ISO 111
مقدمه:
صنایع شیمیایی اساساً با تغییر دادن ساختمان شیمیایی مواد طبیعی محصولاتی تولید می کند که با در زندگی روزمره کاربرد دارد و در صنایع دیگر مورد مصرف قرار می گیرد. مواد شیمیایی از مواد خام معدنی و فلزات و هیدروکربن ها پس از طی مراحل مختلف بدست می آیند و گاهی عملیات تکمیلی نظیر مخلوط کردن و به هم آمیختن و غیره نیز لازم می شود تا محصول نهایی به دست آید بنابراین صنایع شیمیایی میدان عمل وسیعتری از محدوده پهناور مواد شیمیایی خواهند داشت. زیرا که محصولاتی نظیر الیاف مصنوعی، رزینها و صابون ها و بالاخره فیلم های عکاسی را نیز در بر خواهد داشت.
صنایع شیمیایی دارای بخش های مواد شیمیایی معدنی پایه، مواد شیمیایی آلی، کودهای شیمیایی و آفت کش ها، صابون سازی، الیاف مصنوعی و غیره می باشد.
ذکر این مقدمه به این خاطر بود که ضمن آگاهی از عملکرد و اقسام صنایع شیمیایی و محصولات آنها مقدار فوق العاده زیاد ترکیب و مواد شیمیایی نیز توجهی داده شود و این حقیقت روشن گردد که اگر چه اثرات بیمارزائی، مخاطرات حاصله از بسیاری از این مواد تا به امروز شناخته شده ولی راههای پیشگیری در آنها نیز تا حدود زیادی به کار گرفته شده است.
تاریخچه سازمان:
شرکت صنایع شیمیایی فارس در سال ۱۳۵۴ با مشارکت بانک توسعه صنعتی ایران، شرکت BIP انگلستان و بخش خصوصی به منظور احداث یک واحد مدار اولیه حد واسط اجرایی پروژه، تأسیسات مجتمع واقع در کیلومتر۲۸ جاده شیراز-مرودشت تا سال ۱۳۵۷ ادامه داشته و با شروع انقلاب اسلامی و خروج کارشناسان خارجی کلیه عملیات واحد اجرایی پروژه متوقف گردید.
با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با همت و کوشش نیروهای متخصص داخلی و با حمایتهای بی دریغ دولت رجایی و با رعایت سیاستهای قطع وابستگی اجرای پروژه ها به اتمام رسید و بهره برداری از کارخانه با تولید آزمایشی پودر ملامین با حجم ۶۸ TON و پودر اوره به میزان ۳۴ TON در سال ۵۷ به موفقیت آغاز گردید.
از سال ۱۳۶۰ مدیریت دولتی در شرکت استقرار یافت و نام شرکت به شرکت صنایع شیمیایی قدس تغییر یافت و تولید فرمالین، پودر ملامین و چسب صنعتی با ظرفیت ۶۰ TON، ۱۰ TON، ۶۰ TON در روز ادامه یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.