اطلاعیه

کارآموزی تولید پراید GTX

کد محصول KME8

تعداد صفحات: ۷۵ صفحه فایل WORD

قیمت: ۸۰۰۰ تومان

فهرست مطالب :

پیشگفتار۱
مقدمه۴
موقعیت شرکت۶

تاریخچه شرکت۸
خودروهای تولیدی شرکت۱۰
خودروهایی که در گذشته تولید شده۱۰
تولیدات فعلی شرکت۱۴
تولیدات آینده شرکت۱۷
سالن اصلی تولید بدنه۱۹
خط تولید پرایدGTX22
پانل های کنترل۲۵
تئوری کار در سالن تولید بدنه۲۷
دستگاههای جوشCO236
دستگاه جوش آرگون۳۸
کاربردهای سیلر۴۳
پمپ سیلر۴۵
سالن رنگ۴۷
جداول رنگ آمیزی۵۶
ایمنی و بهداشت۵۷
جلوگیری از انفجار و اشتعال۵۸
بهینه سازی در تولید بدنه۶۱
نتیجه گیری۷۲

خلاصه فعالیت های انجام گرفته :
گزارش فوق در مدت تقریباً ۴۰ روز در شرکت پارس خودرو تدوین گردیده است در این مدت از چندین سالن دیدن بعمل آوردم و با طرز کار دستگاههای صنعتی مختلف آشنا شدم و همچنین آزمایشی در مورد بهینه سازی انجام گرفت.
اولین سالنی که مورد بازدید قرار گرفت سالن تولید بدنه خودروی پراید GTX بودکه در آن دستگاههای متنوعی مانند پمپ های سیلرزنی و دستگاههای جوش مختلف کابرد داشت. سالن دومی که در آن فعالیت داشتم سالن مخصوص رنگ بود که سالن بسیار پیشرفته و با کارایی بالا نشان می داد.
در سالن مربوطه به سالن بدنه آزمایشی توسط اینجانب انجام گرفت که درآن به وسیله پانل اصلی تعداد تولید و سهم هر بخش در سرعت تولید بدنه ها را ثبت نمودم که می توان به وسیله نتایج حاصل از آن می توان به سرعت تولید بدنه افزود.

پیشگفتار :
مطالب فوق توسط اینجانب در طول مدت ۲۸۸ ساعت کارآموزی در شرکت سهامی عام پارس خودرو تهیه گردیده است. با توجه به اینکه ثبت رفت و آمد و ثبت حضور در شرکت مربوط به وسیله دستگاههای الکترونیکی و زمان سنجی انجام می شد.

حضور اینجانب در کل مدت در محل ضروری بوده و سعی کردم مطالبی را گردآوری نمایم که در بالا بردن اطلاعات دوستان عزیزی که احیاناً گزارش فوق را مطالعه می نمایند مثمر ثمر واقع شود.
با توجه به اینکه اینجانب تجربه مطالعه گزارشات کارآموزی متعددی را داشته ام و با توجه به این مطلب که دوستان عزیز نیز زحمات زیادی را برای تهیه گزارشات فوق متحمل شده بودند اما در اکثر گزارشات یک نکته منفی خودنمایی می کرد و آن نکته این بود که مطالب ارائه شده از طریق خواندن گزارشات قابل انتقال نبودند به دلیل اینکه یا به صورت آمار و ارقام بودند یا مطالب در سطح بسیار بالایی تهیه شده بودند که قابل لمس نبودند. پس اینجانب با در نظر گرفتن شرایط فوق سعی کردم گزارشی را ارائه دهم که در حد امکان مطالبی را برای استفاده دیگر دانشجویان در بر داشته باشد چون تحقیق فوق در یک کارخانه خودروسازی انجام گردیده که لمس آن برای بعضی دوستان مقدور نمی باشد بنده سعی کردم که کلیه چیزهایی را که موفق به درک آنها شده ام بر روی صفحه کاغذ بیاورم.
اینجانب در طول مدت تقریباً ۴۰ روز کاری مطالب بسیار فراوان و آموزنده ای را فراگرفتم که تقریباً غیر قابل قیاس با مدت ۲ سال تحصیل من در دانشگاه می باشدچرا که در دروس مهم کارگاهی استادان محترم میلی به انتقال آموخته های خود به دانشجو نشان نمی دادند این مطالب را در قیاس با کارکنان و مهندسان بخش نت سالن بدنه پراید بیان می نمایم. زیرا افراد نامبرده با اینکه مسئولیتی نسبت به اینجانب نداشتند و وظایف بسیار سنگینی هم بر دوش داشتند دلسوزانه تجارب چندین ساله خود را به یک فرد دانشجو انتقال می دادند. که در همین جا نهایت تقدیر و تشکر را از ایشان به عمل می آورم و همچنین مسئولان کتابخانه مهندسی شرکت که کتاب های نفیس و رفرنس های با ارزشی در مورد صنعت اتومبیل را در مجموعه خویش جای داده بودند کمال تشکر را می نمایم و همچنین از مسئولان بخش آموزش به دلیل کمک به بنده تشکر می کنم. البته مسئول کتابخانه بخش آموزش که اینجانب به کتب و اطلاعات موجود در بخشی که ایشان مسئولیتش را داشتند نیاز فراوان داشتم با اینجانب همکاری نمی کردند و در اکثر اوقاتی که زمان کار کتابخانه بود حضور نداشتند که شاید همکاری با بنده در حوزه وظایف ایشان نبوده است در کل بایسته است کمال تشکر را از عزیزانی که مرا در یادگیری مهارتهای فنی یاری نمودند تشکر کنم و امیدوارم روزی بتوانم دین خویش را به شرکت فوق ادا نمایم.
(۱-۱-۱)مقدمه :
امروزه صنعت خودروسازی پس از نفت فراگیرترین و مؤثرترین صنعت کشور به شمار می آید این صنعت نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورهای جهان از جایگاه ممتاز و قابل قبولی برخوردار است صنعت خودروسازی اصولاً با برخورداری از دو واقعیت غیر قابل انکار، یکی نیاز تمامی جوامع بشری با هر فرهنگ و آداب و رسوم و متعلق به هر سرزمین و دیار، و دیگری میزان اشتغالزایی آن به جهت گستردگی رشته مختلف صنعتی مرتبط با این محصول و الزام در بهره گیری از امکانات تولیدی هزاران کارگاه کوچک و بزرگ که در بخشهای گوناگون صنعتی مانند صنایع فلزی، شیمیایی، سلولزی، الکتریک- الکترونیک، نساجی، شیشه، لاستیک و غیره فعال بوده و در حقیقت هر گروه به سهم خود مسئولیت تأمین مواد اولیه مورد نیاز، ساخت قطعات، تست و تضمین کیفیت و یا حتی حمل و نقل و تحویل حدود ۹ تا ۲۷ هزار قطعه لازم برای ساخت یک خودرو را به عهده دارند تردیدی باقی نمی گذارد که صنعت خودرو به حق محرکه صنعتی اقتصاد هر کشور است و اگر خدمات پس از فروش، تعمیرگاههای مجاز و آزاد و بخصوص نقش خودروهای تجاری را به آنها اضافه کنیم اهمیت اقتصادی و اجتماعی موضوع فراتر نیز خواهد رفت. در کشور ما نیز پیشرفت های شایان ذکری در زمینه خودروسازی انجام گرفته البته نباید از این موضوع نیز چشم پوشی کرد که کشورهایی مانند کره نیز تقریباً همزمان با کشور ما به صحنه پر پیچ و خم بازار جهانی خورد پا گذاشتند اما پیشرفت و جایگاه کشورهای فوق در بازار جهانی هم اکنون قابل مقایسه با صنعت خودروی ایران نمی باشد البته نباید از این موضوع نیز چشم پوشی کرد که خودروساز داخلی ایران خودرو هم اکنون جزء۲۰۰ شرکت بزرگ خودروسازی دنیا می باشد آمارها نشان می دهد که ۸۰% استفاده کنندگان خودرو که تعداد کل تولید در دنیا در حدود ۶۰ میلیون دستگاه می باشد درکشورهای جهان اول قرار دارند و تنها ۲۰% از تولید جهانی توسط کشورهای جهان سوم مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به این آمار می توان ایران را یکی از بزرگان صبنعت خودرو در کشورهای در حال توسعه دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.