اطلاعیه

رابطه بین سخت رویی و ناامیدی بین دانشجویان رشته کشاورزی و روانشناسی(دختران و پسران )

کد محصول: OL129

تعداد صفحات: ۸۵ صفحه فایل word

قیمت: ۱۵۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

 فهرست مطالب
فصل اول : کلیات تحقیق ۵
مقدمه ۶
بیان مساله ۶
فرضیه های تحقیق ۱۰
ضرورت و اهداف پژوهش ۱۰
تعاریف مفاهیم واژگان ۱۲
فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق ۱۴
مقدمه ۱۵
تعریف سخت رویی ۱۶
فلسفه وجودی ۱۹
مطالعات نظری ۲۳
تعریف نا امیدی ۳۲
زمینه نا امیدی در دوران کودکی و جنینی ۳۶
شبه خانواده ۳۹
پژوهشهای مربوطه ۴۰
فصل سوم : تعیین روش تحقیق ۴۵
طرح پژوهش ۴۶
جامعه و نمونه پژوهش ۴۶
روش نمونه گیری ۴۷
ابزار های اندازه گیری ۴۸
شیوه اجرا ۴۹
تجزیه و تحلیل داده ها ۵۰
فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل ها ۵۱
فصل پتجم : بحث و نتیجه گیری ۸۲
خلاصه ، بحث و نتیجه گیری ۸۳
محدودیتها و تنگنا های پژوهش ۸۴
پیشنهادات ۸۵
منابع
مقدمه :
تاریخچه مفهوم نابهجاری . همچون سایر مفاهیم مربوط به پدیده های انسانی یک مسیر منطقی و هموار را پشت سر نگذاشته است ، بلکه طی قرن های متمادی دستخوش فراز و نشیب های فروان بوده است .
تعاریف نسبتا ابتدائی تبیین های جسمانی که در آرا ء نخستین یونانیان در مورد هستیری مشهور بود و یا همسان دانستن بیماران روانی با حیوانات ، به تدریج جای خود را به رویکردهای پیچیده تر داد. با توسعه طب نوین ، بسیاری از پزشکان پذیرای این اندیشه شدند که با ید در مورد آسیب شناسی و درمان پریشانی های روانی به مثابه بیماری های جسمانی برخود کرد (سارافیو ۱۹۹۰ )
نظریه پردازانی چون گالن با ارائه اندیشه های تازه درمورد علل روانشناختی ” نابهنجاری ها ” شکل گیری و گسترش مستمر یزم مداخلات در مانی شارکو همگی زمینه محکمی را برای استقرار تبیین های روان شناختی نوین فراهم ساخت . سرانجام فضا برای ظهور نظریه پردازی های نوین مهیا شد و نظام روان تحلیلی زیگموند فروید حاکمیت یافت .
موقعیت های فشارزای زندگی همواره میتواند بر میزان توانایی افراد در کنار آمدن با شرایط گوناگون موثر باشد و تداوم شرایط دشوار ، به نوبه خود ، موجب بروز یا تشدید نابسامانی های ، جسمانی و روانی می شود . در چنین فضایی انسان ناگریز است تا برای مقابله با پیامدهای ناشی از فشارهای زندگی به جستجوی راه کارهای موثرتری باشد . از این رو وجود سبک خاص شناختی یا کسب صفاتی که بتواند شدت عوامل فشارزای زندگی را کاهش دهند ، اهمیت ویژه ای می یابد ( شفر ، مارتین ترجمه بلوچه ۱۳۷۵ ).
از سوی دیگر با توجه به وقایعی که در چند سال اخیر در کشور ما رخ داده است از قبیل جنگ ، زلزله های متعدد ( ایران جرء ده کشور حادثه خیز جهان است ) و عواملی نظیر فقر ، طلاق ، اعتیاد و عوامل دیگر رقم کودکان و نوجوانان نیازمند به اقامت در سازمانهای حمایتی نظیر اماکن شبه خانواده بهزیستی ( مراکز شبه خانواده مراکزی هستند که از کودکان و نوجوانانی که به دلایلی بدونه سرپرست مانده اند یا اینکه از سرپرست مناسب محروم شده اند نگهداری میکنند ) را در جامعه ما بالا برده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.