اطلاعیه

مروری بر اتوماسیون سیستم های توزیع

کد محصول BR272

تعداد صفحات: ۲۴۳ صفحه فایل WORD

قیمت: ۲۵۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب

مقدمه۷
-فصل اول: کلیاتی در مورد اتوماسیون۱۰
انواع روشها و سیستمهای اتوماسیون شبکه توزیع۱۲
اجزاء سیستم اتوماسیون۱۵
انتخاب وظایف اتوماسیون۱۶
سطوح اتوماسیون۱۹
اتوماسیون و اقتصاد۳۳

–  فصل دوم : سیستم جمع آوری، پردازش وانتقال اطلاعات۵۱
نیازهای پست۵۲
نیازهای کابینت telecontrol53
RTU و اجزاء آن۵۳
RTUCAN (نمونه داخلی)۶۷
Sectionalizer70
Recloser74
Capacitor control94

– فصل سوم : مخابرات اتوماسیون۹۸
مخابرات دیجیتال۱۰۱
اجزاء سیستم مخابراتی دیجیتال۱۰۲
مدولاسیون۱۰۶
ضرورت مدولاسیون۱۰۷
انواع مدولاسیون۱۰۸
ISI  و BER120
همزمانی(synchronization)124
QPSK128
OQPSK131
MSK132
GMSK134
کدکننده ها۱۴۳
کنترل خطا۱۴۵
فرمت داده۱۴۷
نمونه عملی۱۴۹
مودم رادیویی UHF ، NRM-400151
سیستمهای مخابراتی۱۵۶
سیستمهای رادیویی۱۵۶
مایکروویو۱۵۸
TDMA159
سیستم رادیو بسته ای۱۶۰
سیستم رادیویی سلولی۱۶۱
مودم رادیویی۱۶۲
تکنولوژی spread spectrum163
VSAT167
DLC173
امکانات شرکت مخابرات ایران۱۷۸
شبکه تلفن عمومی۱۷۸
شبکه داده ۱۸۰
کابل مخابراتی۱۸۰
مخابرات فیبر نوری۱۸۱
مزایا و معایب روشهای مختلف مخابراتی۱۸۷
نمونه هایی از شبکه های مخابراتی۱۹۲

–  فصل چهارم : بررسی اتوماسیون در دیگر کشورها۱۹۶
هندوستان۱۹۷
سنگاپور۲۰۰
کره جنوبی۲۰۷
پروژه اتوماسیون مقیاس بزرگ امریکا۲۱۲
سیستم اتوماسیون ژاپن۲۲۱
اتوماسیون توزیع در کانادا۲۲۵
–  منابع و مآخذ ۲۳۷

مقدمه:
با گذشت بیش از یک قرن از طراحی و راه‌اندازی اولین شبکه انرژی الکتریکی با یک نیروگاه متمرکز و بار توزیع‌شده در سال ۱۸۸۲ توسط توماس ادیسون، که تعداد ۵۹ مشترک را با ولتاژ ۱۱۰ ولت مستقیم تغذیه می‌کرد و مقایسه آن با وضعیت کنونی شبکه‌های عظیم تأمین انرژی الکتریکی می‌توان علاوه بر مشاهده‌ی پیشرفت سریع این صنعت به افزایش باور نکردنی تقاضای مصرف‌کنندگان برای این انرژی پی برد. با افزایش این نیاز شبکه‌های برق نیز دچار تغییر و گستردگی و پیچیدگی شدند و این گستردگی تا به حدی افزایش پیدا کرد که هم‌اکنون شبکه‌های برق‌رسانی، در سطح تولید، انتقال و توزیع به عنوان عظیم‌ترین ساخته دست بشر محسوب می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی‌ این شبکه، به هم‌پیوستگی آن است، به طوری که ناپایداری در نقطه‌ای کوچک از شبکه قادر خواهد بود تمام نقاط شبکه را تحت تأثیر قرار دهد و این امر لزوم کنترل و نظارت دقیق را بر قسمت‌های مختلف شبکه روشن می‌سازد.
از طرف دیگر انرژی الکتریکی نیز مانند سایر انرژی‌های دیگر پیرو نظام اقتصادی عرضه و تقاضا می‌باشد و لذا بالا بردن سود و کاهش هزینه از اصلی‌ترین ارکان حفظ بقاء آن است. انرژی الکتریکی همواره از سه سطح تولید، انتقال و توزیع مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای افزایش بهره‌ باید برق را با حداقل تلفات از نیروگاه‌ها به دست مصرف‌کننده رساند. که در این بین با خصوصی‌سازی و واگذاری مدیریت بخش‌های مختلف، هر کدام از سه بخش تولید، انتقال و توزیع باید حداقل تلفات را برای بالا بردن بهره اقتصادی خود ایجاد کنند. داده‌های آماری بیان‌گر این مطلب است که بخش عظیمی از تلفات انرژی الکتریکی در سطح توزیع صورت می‌گیرد، یعنی بخش کم‌تری از انرژی رسیده به سطح ۲۰KV به مصرف‌کننده می‌رسد. این امر سبب شده تا بخش توزیع مورد توجه قرار گرفته و راه‌هایی برای بالا بردن کارایی آن ایجاد شود.
اتوماسیون یکی از راه‌هایی است که می‌تواند با نظارت و مانیتورینگ شبکه توزیع، امکان کنترل‌پذیری این شبکه را بیش‌تر کند.
طرح‌های اتوماسیون در سطوح تولید و انتقال از مدت‌ها پیش مورد توجه قرار گرفته و انجام شده‌اند. روند کلی اتوماسیون در سطح جهانی برای سیستم‌های توزیع از اواسط دهه‌ی ۷۰ میلادی آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
پایان‌نامه‌ی حاضر با عنوان «اتوماسیون سیستم‌های توزیع» سعی دارد تا در سطحی مشخص به معرفی این سیستم و بررسی ویژگی‌های آن بپردازد. لازم به ذکر است که اتوماسیون زمینه‌ای گسترده داشته و پرداختن به همه جوانب آن در یک پایان‌نامه‌ی سطح کارشناسی ممکن نمی‌باشد. این پروژه شامل بیان کلیاتی در مورد اتوماسیون بوده و بیش‌تر جنبه تئوری دارد ولی در عین حال، هر کجا لازم بوده اشاره‌ای به پژوهش‌ها و پروژه‌های کاربردی و عملیاتی در این زمینه شده است.
بنابر توصیه استاد راهنما در برخی از بخش‌ها وارد جزئیات مطالب شده و بیش‌تر به آن‌ها پرداخته شده است، که از جمله آن می‌توان به بخش مخابرات اشاره کرد.
پروژه حاضر به دلیل گستردگی مطلب، شامل گرایش‌های مختلفی ازجمله گرایش‌های مخابرات، الکترونیک و کنترل می‌باشد. البته زمینه‌ی اصلی اتوماسیون توزیع، بنابر کاربرد آن مربوط به گرایش قدرت است لذا آشنایی و تسلط بر مفاهیم مختلف هر گرایش در کنار درک عمیق از سیستم‌های قدرت زمینه را برای درک مفاهیم آماده می‌سازد. در طی انجام این پروژه از مساعدت و هم‌کاری شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف بهره‌مند بودیم که از تمامی آن‌ها خصوصاً بخش «مهندسی توزیع توانیر» و هم‌چنین «پژوهش‌‌کده کنترل و مدیریت شبکه پژوهشگاه نیرو» کمال تشکر را داریم.
در انتها از لطف و زحمات بی‌دریغ استاد محترم راهنما، جناب آقای دکتر جواد علمایی در حین انجام مراحل مختلف پروژه کمال سپاس‌گزاری را داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.