اطلاعیه

جایگاه فیبر و ادوات نوری در شبکه مخابراتی نسل آینده

کد محصول BR239

تعداد صفحات: ۳۶ صفحه فایل WORD

قیمت: ۵۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

چکیده
در این گزارش جایگاه فیبر و ادوات نوری را در شبکه‌های مخابراتی نسل آینده بررسی می‌کنیم. ابتدا شبکه‌های نسل آینده، معماری، مشخصات و اجزا آن را شرح می‌دهیم سپس تجهیزات NGN و نقش مهم تکنولوژی فیبر نوری را در این شبکه‌ها عنوان می‌کنیم.
کلمات کلیدی:
NGN, Optical Fibre, Gateway, Switching, WDM, DWDM, PSTN

فهرست مطالب
۱- مقدمه ۱
۲- بررسی اجمالی NGN 2
۲-۱- NGN چیست؟ ۲
۲-۲- معماری NGN 4
۲-۳- اجزا اصلی NGN 5
۳- تجهیزات سوییچینگ ۸
۳-۱- اتصالهای متقابل نوری ۹
۳-۲- اتصالهای متقابل فوتونی ۱۰
۴- فیبرها و تجهیزات انتقال ۱۱
۴-۱- انواع فیبر و ظرفیت آنها ۱۱
۴-۲- اجزا ارسال ۱۳
۴-۳- برد ۱۶
۵- انتخاب معماری شبکه ۱۷
۵-۱- شبکه Shared Ip-only 18
۵-۲- شبکه مرکب ۱۸
۵-۳- شبکه فیبر ۲۲
۶- Dark Fibre 23
۷- تکنولوژی‌های موجود و آینده ۲۴
۷-۱- تکنولوژیهای فیبر ۲۵
۷-۲- سوییچینگ نوری ۲۵
نتیجه گیری ۲۷
پیوست ۲۸
مراجع ۳۱

مقدمه 
امروزه شبکه‌های عمومی به دلایل متفاوتی ناهمگن هستند. مشتریان به خدماتی همانند صوت داده و ویدئو نیاز دارند و از وسایل متفاوتی نظیر نوت بوک‌ها، PDAها، تلفنهای سلولار، دوربینهای ویدیویی و غیره استفاده می‌شود. بنابراین رنج وسیعی از وسایل سیار و ثابت پدیدار می‌شود.
ازدیدگاه مشتری ناهمگن بودن شبکه غیرقابل درک است. درگذشته شبکه‌های متفاوتی برای پاسخ به این نیازهای متنوع توسط فراهم‌کننده‌های سرویس ساخته شده است که هر یک برای یک نیاز ویژه بهینه شده بودند. برای مثال PSTN برای خدمات صوتی، شبکه Ip برای خدمات اینترنت (Web) و شبکه داده مبنی بر سوئیچ برای خدمات ATM و Frame relay و هم چنین شبکه‌های ویژه‌ای برای یک کاربرد خاص نظیر کنفرانس ویدیویی طراحی شده بودند [۳] [۱].
این گزارش براوردی از شبکه‌های نسل آینده، فواید NGN و همچنین نقش مهم تکنولوژی انتقال فیبر نوری را که اخیراً توسعه داده شده است را ارائه می‌کند. تکنولوژی DWDM دسترسی به NGN را میسر می‌سازد. خدمات NGN مبنی بر سوییچینگ پیشرفته با یک سطح کنترل یکپارچه خواهد بود. در فصل ۲ تعریفی از NGN ارائه و معماری و اجزا اصلی آن معرفی می‌شود در فصل سوم اتصالهای متقابل نوری و فوتونی بررسی می‌شود. در فصل چهارم فیبرها و ظرفیت‌ آنها در شبکه NGN، اجزا ارسال سیستم انتقال فیبر نوری و درنهایت برد فیبرهای موجود بررسی می شود. انتخاب معماری شبکه عنوان فصل ۵ می‌باشد در این قسمت سه معماری شبکه مختلف معرفی می‌شود شبکه Shared Ip-Only ، شبکه مرکب و شبکه فیبر. و در فصل ۶ به dark fibre ها پرداخته می‌شود و نگاهی به تکنولوژیهای موجود و آینده، تکنولوژیهای فیبر و سوییچینگ نوری آخرین فصل این گزارش به شمار می‌آید.
۲- بررسی اجمالی NGN
۲-۱- NGN چیست؟
تعریف واحد و پذیرفته شده‌ ای از NGN وجود ندارد و در حال حاضر عبارت مبهمی است. تعاریف ارائه شده از NGN نسبتاً گسترده هستند. سازمانهایی مثل ETSI و ITU-T مشخصات اصلی NGN را معرفی کرده اند. به عنوان مثال NGN;ITU-T را به عنوان شبکه‌ای مبتنی بر بسته تعریف کرده است، که خدماتی شامل سرویسهای ارتباطی، توانایی استفاده از پهنای باند چندگانه و کیفیت سرویس که برای تکنولوژیهای انتقال تهیه شده است را فراهم می‌کند. عموماً NGN به عنوان all IP یا شبکه‌های مجتمع مبتنی بر بسته با مشخصاتی که درجدول (۲-۱) نشان داده شده است بیان می‌شود. NGN به تنهایی مشخصات شبکه را پوشش نمی‌دهد اما مشخصات سرویس آن فرصتهای جدیدی را برای اپراتورهای شبکه، فراهم کننده‌های سرویس، تولید کننده‌های ارتباطات و کاربرها فراهم می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.