اطلاعیه

سیستم خنک کاری پمپ های الکتریکی تغذیه بویلر نیروگاه ورامین

این فایل موجود نمی باشد

چکیده

با توجه به نقش حیاتی الکتریسیته در ساختار زیر بنای صنعت و اقتصاد کشور توجه به نیروگاههای برق به عنوان منبع اصلی تولید الکتریسیته اهمیت بسیاری می یابد. توان تولیدی این نیروگاهها از طریق شبکه سراسری به شهرها و مراکز صنعتی، کشاورزی، تجاری و  منتقل می شود تا چرخه اقتصادی کشور به حرکت درآید. در واقع بدون وجود نیروگاهها سخن گفتن از مقوله ای بنام صنعت برق بیهوده است.

 در این میان پرکاربردترین و مهم ترین نیروگاههای متداول جهان و ایران می توان از نیروگاه های حرارتی نام برد. این نیروگاه ها مبدل هایی هستند که انرژی نهفته در سوخت های جامد، مایع، گاز و یا سوخت های هسته ای را به انرژی برق تبدیل می کنند.

 نیروگاه های حرارتی طیف وسیعی از نیروگاه ها را در بر می گیرند. که از آن جمله می توان به

نیروگاه های بخاری، گازی، سیکل ترکیبی، دیزلی و هسته ای اشاره نمود. نوع بسیار متداول نیروگاههای حرارتی نیروگاه های بخاری می باشند. در این نیروگاه ها، با مشتعل شدن سوخت فسیلی، آب مقطر سیکل، تبدیل به بخار می شود. بخار تولیدی سبب چرخش توربین و در نهایت تولید انرژی برق می گردد.

 توان تولید در نیروگاه های بخاری نیازمند تجهیزات گوناگونی از جمله دیگ بخار، توربین، کندانسور، پمپ، گرمکن های آب تغذیه و برج های خنک کن می باشند.

 ۲-تاریخچه و موقعیت جغرافیایی نیروگاه رامین:

 به منظور تامین بیش از ۷۵% نیاز شبکه برق استان خوزستان در سال های ۱۳۵۳، ۱۳۵۴ و ۱۳۶۹ طی قراردادهایی بین شرکت های سهامی تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت تکنو پروم اکسپورت اتحاد جماهیر شوروی سابق، نیروگاه رامین با ۶ واحد۳۱۵ مگاواتی در کیلومتر ۲۵ جاده

 اهواز-مسجدسلیمان و در نزدیکی رودخانه کارون در شمال شرقی اهواز احداث گردید. واحد ۱ نیروگاه در مرداد ماه ۱۳۵۸، واحد۲ در شهریور۱۳۶۲، واحد ۳ در تیرماه ۱۳۷۲، واحد۴ در آبان ۱۳۷۴، واحد ۵ در آذرماه ۱۳۷۷ واحد ۶ در شهریور ماه ۱۳۷۸ با شبکه سراسری پارالل گردید.

فهرست مطالب

فصل اول

۱-مقدمه..۵

۲-تاریخچه و موقعیت جغرافیایی۶

فصل دوم

۱-پمپ های آب تغذیه دیگ بخار۸

۱-۲- پمپ های الکتریکی تغذیه دیگ بخار و کارکرد آنها۱۰

۲-۲- شرایط بهره برداری و کارکرد..۱۴

فصل سوم

۱-سیستم خنک کاری الکتروموتور پمپ های آب تغذیه دیگ بخار.۱۹

۱-۳ خنک کاری غیر مستقیم۱۹

۲-۳- خنک کاری مستقیم.۲۸

۱-۲-۳- تشریح سیکل سیستم خنک کاری استاتور و رتور.۳۱

۲-۲-۳ بهره برداری طبق دستورالعمل کارخانه سازنده۳۳

۳-۲-۳ راه اندازی سیستم۳۴

فصل چهارم

۱-۴- بررسی معایب..۳۸

۲-۴-پیشنهادات..۴۵

فصل پنجم

 ۵-نتیجه گیری…۴۷

۱-۵- افزایش راندمان نیروگاه..۴۷

۲-۵- دیدگاه فنی۴۸

۳-۵- دیدگاه مدیریتی..۴۸

 منابع۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.