اطلاعیه

مقاله ترجمه شده ساختارهای متوازن : طراحی سازمان برای رشد مناسب

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: M203

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۳۰۰۰ تومان

تعداد صفحه انگلیسی:  ۲۶

سال نشر: ۲۰۰۸

تعداد صفحه ترجمه فارسی: ۴۰ صفحه WORD

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :ساختارهای متوازن : طراحی سازمان برای رشد مناسب

عنوان انگلیسی:

Balanced Structures: Designing Organizations for Profitable Growth

چکیده فارسی:

سباستین رایش: تلاش شرکت ها برای رشد مناسب در جهت پاسخگویی به درخواست سهام داران برای افزایش سود بیشتر است. رشد مناسب سازمان ها نیازمند طراحی سازمان به گونه ای است که بتواند پاسخگوی تقاضاهای متناقض باشد مانند اینکه یک سازمان نیاز دارد که هم ساختار مکانیک داشته باشد تا بتواند اطمنیان حاصل کند از دستاوردهای فعلی اش محافظت می شود و همچنین نیازمند ساختار ارگانیک است تا سازمان را برای یافتن فرصت هایی در جهت رشد در زمینه های جدید یاری کند.

این مقاله «سطحی از تعادل» را در ساختار شرکت ها پیشنهاد می کند که نیاز شرکت ها را در سطح گروهی برطرف می کند. برای رسیدن به این سطح تعادل راه حل پیشنهادی شامل تغییر پی درپی در بین ساختار متفاوت (تفکیک موقت)، و یا به وجود آوردن واحدهای متمایز (تفکیک ساختاری) و اجازه به کارکنان در جهت حرکت به سمت عقب و جلو در ساختار مختلف (ساختار موازی). هنگامی که مفاهیم تئوری در ساختار متعادل ارائه شد اطلاعات کمی در مورد نحوه استقرار آن و چگونگی اجرای آن موجود بود.

در این مقاله، داده ها از طریق مطالعه استقرایی در شش شرکت که مرکز آنها در اروپا بود جمع آوری شد و در آن پاسخ سازمان ها به ساختارهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت. استراتژی های فوق که در این شرکت ها پیاده سازی شده بود مورد بررسی قرار گرفت تا این گزینه ها و نتایج آموزشی که از پیاده سازی آن به دست آمده بود ارزیابی شوند. این راه حل ها در محل های مختلف به کار برده شده است و منجر به ارائه راه حل های مختلفی شده است. هر یک از این راه حل ها ابعاد متمایزی از فرآیند یادگیری را بیان می کند و هنگامی که راه حل ها با هم آمیخته شود بهره برداری و بازیابی بهتری از فرآیند صورت می گیرد. فرآیند طراحی مدل ساختار متوازن در این مقاله سعی بر آن دارد، نگرشی را فراهم آورد تا احتیاجات شما را در شرایط خاص برآورده نماید. چهار اصل کلی طراحی برای پیاده سازی موفق ساختارهای متوازن نیز در این مقاله گنجانده شده است.

مقدمه:

شرایطی که شرکت ها بتوانند در آن رشد متناسب داشته باشند دغدغه اصلی بسیاری از شرکت ها است و یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران اجرایی امروز است. تحقیقات تجربی نشان داده عده معدودی از شرکت های تازه تأسیس توانسته اند نسبت به شرکت های قدیمی به سمت رشد و فروش بیشتر حرکت نمایند. رشد مناسب بیانگر نوعی نزاع برای حفظ تعادل بین بهره برداری از قابلیت های موجود و جستجو برای یافتن توانمندی های جدید است. رهبران سازمان تلاش می کنند تا عوامل متضاد فوق را با یکدیگر وفق دهند. آنها، برای بهره برداری از قابلیت های فعلی نیازمند ساختار مکانیکی سازمان هستند. ویژگی این ساختار استانداردسازی، تمرکزگرایی و سلسله مراتب است. این ساختار مانعی برای نوآوری و انعطاف پذیری سازمان است. نوآوری ها از طریق سیستم های باز (ارگانیک) راحت تر قابل دسترسی است زیرا این ساختار سطح بالایی از عدم تمرکز را ایجاد می نمایند. البته این سیستم کارایی و هماهنگی را کاهش می دهد. بنابراین باید در سازمان ها، تعاملی بین ساختار مکانیک و ساختار ارگانیک وجود داشته باشد که این موضوع سبب دشواری تصمیم گیری ها می شود. بر طبق دیدگاه (معاوضه ) سازمان ها باید ساختاری از بین ساختار یاری کننده در اکتشافات یا ساختار توانمندکننده در بهره برداری ها انتخاب کنند. بر طبق دیدگاه (معاوضه) سازمان ها باید ساختاری از بین ساختار یاری کننده در اکتشافات یا ساختار توانمندکننده در بهره برداری ها انتخاب کنند تئوری های قبلی مدیریت بر این عقیده اند دستیابی به ساختاری که هم بتواند جستجوگر باشد و هم بتواند بهره ور باشد، غیر ممکن است. بر طبق دیدگاه معاوضه سازمان ها در نهایت باید یا ساختاری را انتخاب کنند که آنها را در جستجو کردن یاری کند یا اینکه ساختاری را انتخاب کنند که بتواند بهره برداری کننده باشد. بر خلاف نظریه فوق بسیاری از مطالعات جدید بر این عقیده اند که جستجوگری و بهره برداری باید در یک سطح هماهنگ و متعادل باشند. راه حل های ارائه شده به وسیله «دیدگاه تعادل» براساس سه گزینه اصلی طراحی است که در جدول یک آمده است.

۱-      تفکیک موقت: پیشنهاد می کند شرکت ها باید بین دوره تمرکززدایی که سبب افزایش نوآوری است و دوره های تمرکزگرایی که سبب اثربخشی در هزینه می شود، متناوباً در تغیر باشند. با تغییر شرکت به طور متناوب «نه همزمان» سازمان ها قادر به استفاده از ساختار جستجوگری و ساختار بهره ور خواهند بود.

۲-      تفکیک ساختاری: محققان بر این عقیده اند که تفکیک ساختاری که از طریق ایجاد واحدهای مختلف سازمانی محقق می شود این ساختار سبب ادامه حیات ساختار جستجوگر و بهره وری در کنار یکدیگر می شود. هر بخش یک نیاز خاصی را برآورد می کند. بخش بهره ور یک ساختار رسمی و مکانیک دارد در حالی که بخش جستجوگر ساختار منعطف و انطباقی دارد.

۳-      ساختار موازی: این ساختار  به کارکنان خود اجازه می دهد براساس وظیفه خاص خود بین دو نوع ساختار (اولیه و ثانویه) بالا یا پایین بروند. ساختار اولیه رسمی است و برای وظایف روتین طراحی شده است تا از اثربخشی عملیات اطمینان حاصل کنند و ساختار ثانویه، شبکه ای منعطف برای پشتیبانی از فعالیت های نوآورانه است.

 اگر چه مفهوم دوگانه جستجوگری و بهره وری به صورت تئوری ارائه شد، اما این نظریات فقط، نظریات Siggelkow  و Levinthal بود و کمتر در مورد نحوه پیاده سازی این سه ساختار بحث شد. چگونه سازمان ها از ساختارهای متعادل گوناگون، جهت دستیابی به رشد مناسب استفاده می کنند؟ و کدام فاکتور به آنها در بکارگیری موفق آن کمک می کند و چه نتایجی ممکن است در قبال استفاده از آن به دست بیاید؟ تحقیقات اندکی در مورد چگونگی اجرای طراحی ساختار متعادل انجام شده است و در نتیجه تئوری های اندکی ما را در درک این تئوری یاری خواهند نمود. در گام بعدی مطالعاتی در زمینه طراحی ساختار سازمانی، بر روی شش کمپانی که تشخیص دادیم رشد مناسبی در طی دهه گذشته داشته اند انجام شد. (ضمیمه شماره یک را برای ایجاد یک دید کلی در مورد روش شناسی تحقیق مطالعه فرمایید) تمام شش کارخانه رشد مناسبی را در طی دهه اخیر داشته اند.

Companies strive for profitable growth in their quest to create superior returns for their shareholders. Profitable growth requires an organizational design that pursues seemingly contradictory demands: mechanistic structures to ensure the efficient exploitation of existing capabilities, and organic structures to enable the exploration of new growth opportunities. Researchers have suggested a range of ‘balanced’ structural concepts to reconcile these conflicting requirements at the corporate level. The solutions include temporarily cycling through different structures (temporal separation), creating differentiated units (structural separation), and enabling employees to move back and forth between different structures (parallel structures). While theoretical concepts have been presented for balanced structures, much less is known about how organizations deploy and execute these solutions.

In this article, data from an inductive study of six leading Central European companies are used to explore the specific conditions under which different structural solutions were adopted, the strategies deployed to execute these solutions, and the learning outcomes that resulted from their implementation. The organizations observed in this study used the three balanced design options as complementary rather than mutually exclusive solutions. The solutions were deployed in different contexts and contributed to different learning outcomes. While the solutions all combined exploitation and exploration activities to some extent, each solution addressed different dimensions of these learning processes. The process model of balanced structural designs, presented in this article, provides insights into the structural solutions that may be most appropriate given the requirements of specific situations. Four general design rules are presented to support practitioners in the successful execution of balanced structures.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.