اطلاعیه

مقاله ترجمه شده تحقق بخشی مزیت رقابتی مدیریت روابط کارکنان با استفاده از فن آوری اطلاعات

دانلود رایگان مقاله بیس انگلیسی خرید و دانلود ترجمه ی مقاله انگلیسی

کد محصول: M152

قیمت فایل ترجمه شده:  ۱۷۰۰۰  تومان

تعداد صفحه انگلیسی:  ۱۲

سال نشر: ۲۰۱۳

تعداد صفحه ترجمه فارسی:  ۱۷  صفحه word

عنوان فارسی:

مقاله ترجمه شده :  تحقق بخشی مزیت رقابتی مدیریت روابط کارکنان با استفاده از فن آوری اطلاعات

عنوان انگلیسی:

Employee relationship management — Realizing competitive advantage through information technology?

چکیده فارسی:

مدیریت روابط کارکنان، روند نوظهوری را در رابطه با مدیریت منابع انسانی با ساخت و حفظ روابط فردی و متقابلاً ارزشمند با کارکنان مبنی بر فناوری اطلاعات تشکیل می دهد. اگرچه این روند تازه تاسیس و رو به رشد است ولی با توجه به مدیریت روابط کارکنان، دانش و توافقات کمی در این رابطه موجود می باشد. بنابراین، مقاله پیش رو بر این تلاش استوار است تا مفاهیم و مضمونات این تحقیق را روشن و بیان سازد. اجزای تشکیل دهنده ی فرایندی و استراتژیکی فناوری در مدیریت روابط کارکنان، مشتق شده و بر اساس نظریه مدیریت ارتباط با ارباب رجوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. به عنوان نتیجه، یک طرح کلی از مفهوم جالب و قابل توجه ارائه می گردد. بر اساس طرح مزکور، مفاهیم عمده برای جزییات مفهومی بیشتر، اساس تئوری و ارزیابی تجربی از مدیریت روابط کارکنان به منظور ارائه دستورالعمل هایی برای تحقیقات آتی بدست آمده است.

مقدمه

برای برهه ای از زمان، پیشنهاداتی مبتنی بر چگونگی مدیریت منابع انسانی شکل گرفت که به آن ERM یا مدیریت ارتباط با ارباب رجوع میگویند. در واقع، ERM با استفاده گسترده ای از مدیریت روابط کارکنان یا CRM بوجود آمده و هدفش در انتقال اصول ساختار ارتباط بر اساس فناوری برگرفته از ارباب رجوع تا حیطه ی پرسنل میباشد. در نتیجه یک مفهوم کلی از، ERM را به عنوان راهکار، برنامه و فن آوری کارآمدی در مدیریت اینکه شرکت ها چگونه با کارکنان فعلی و سابق خود مرتبط هستند , برداشت میکند. مانند هر مفهوم جدید دیگری از مدیریت، ERM به عنوان یک رویکرد کارآمدی مورد بررسی قرار میگیرد که ارزش های متقابلی را برای کارمندان و کارفرمایان ارائه میدهد. ارزش های عمده ای که به کارکنان وعده داده شد ، داشتن بیشترین رضایتمندی از نیازهای فردی شان بود، در حالی که تمایل، بقا، انگیزه و عملکرد فزاینده ی کارکنان، ارزشهای وعده داده شده به کارفرمایان هستند. تا کنون ERM عمدتا توسط دست اندر کارانی چون مشاوران و فروشندگان نرم افزار ترویج داده شده است. علاوه بر این، بنظر میرسد سازمان هایی وجود دارند که بتازگی برخی از ابعاد ERM را پذیرفته اند. اگرچه، موضوعی نوپا و در حال رشد است، ولی دانش و توافقاتی در مورد ERM موجود است. این فرایند هنوز فاقد مفهومی کلی است و مفهوم های موجود یا بسیار مبهم یا برداشتهای چندگانه ای را سبب میشوند، مثلا ERM به عنوان یک استراتژی مشخص، به عنوان شیوه های HR، و یا به عنوان سیستم های مشخص اطلاعاتی HR. علاوه بر این، اصطلاحات قابل مقایسه ای مانند “مدیریت توانایی ارتباط”، “مدیریت ارتباط سرمایه انسانی” و یا ” مدیریت ارتباط انتخابی” وجود دارد، هر چند مشخص نیست که آیا این واژه ها بر مفهوم یکسانی دلالت دارند یا نه. این تنش کنونی میان وعده ها و ابهامات ERM بطور آشکاری وضعیت نامطلوبی هم درجهت تحقیق و هم راهکار ایجاد میکند. از یک طرف، ممکن است ایده با ارزشی برای بهبود مدیریت نادیده گرفته می شود؛ از سوی دیگر، ممکن است یک ایده گذرایی مد نظر قرار گیرد. از این رو، نیازی برای روشن شدن مفهومی ERM احساس میشود تا تصمیمی اتخاذ شود که چگونه در تحقیقات و عملکردهای آتی مد نظر قرارگرفته شود. بنابراین، هدف مقاله حاضر، ارائه مفهوم مشخصی از ERM، با ایجاد طرح کلی از آن و در نتیجه، استخراج مفاهیمی برای تحقیق میباشد. دراین طرح کلی،  شکل گیری و اجزای ERM مورد بحث قرار گرفته و متعاقبا بطور داستان گونه ای خلاصه شده است. با توجه به این که ERM قیاس فرانکی از CRM ایجاد میکند، این قسمتها از آن بخش گرفته شده و با شکل گیری و اجزای CRM مقایسه شده اند. در نتیجه، جزئیات مفهومی، اساس نظری و ارزیابیهای تجربی به عنوان مفاهیم عمده ای در ارائه دستورالعملی برای تحقیقات آتی به اثبات میرسند.

Abstract

Employee relationship management (ERM) constitutes an emerging trend of managing human resources by building and maintaining individualized and mutually valuable relationships with employees based on information technology. However, given the early and still emerging state, there is little knowledge and agreement regarding ERM. Hence, the current paper attempts to clarify the concept and derive research implications. The formation and the strategic, processual and technological components of ERM are derived and discussed based on the Customer Relationship Management (CRM) concept that preceded it. As a result, a first general outline of an interesting and ambitious concept is presented. Based on the outline, major implications for further conceptual elaboration, theoretical foundation and empirical evaluation of ERM are derived to propose directions for future research.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.